Електронний архів оцифрованих періодичних видань Центральної Наукової Бібліотеки ХНУ імені В.Н. Каразіна
Видання:
Харківський Університет
Регіон:
Харків
Номер видання:
12
Дата випуску:
28.03.1959
Дата завантаження:
02.07.2024
Сторінок:
4
Мова видання:
Українська
Рік оцифровки:
Кількість номерів:
Текст роспізнано:
ТАК
Опис:
Оригінал зберігається:
Центральна Наукова Бібліотека ХНУ імені В. Н. Каразіна

На весь екран

Знайшли помилку? Напишіть нам про це на пошту welcome@back2news.org

No 12 (966) Субота, 28 березня 1959 р. ; Ціна 20 коп. МИ — ЗА СПРАВЖНЄ САМООБСЛУГОВУВАННЯ Нинішній учбовий рік відзна ­ чений важливою подією в житті університетського колективу. Під­ тримуючи почин вузів Ленінграда і Києва, наші студенти вирішили перейти на самообслуговування гуртожитків. Ретельна, копітка робота, що передувала цьому переходові, при ­ несла вже перші наслідки. Варт зайти до гуртожитків, щоб поба ­ чити, що в коридорах, місцях гро ­ мадського користування і в кімна ­ тах студентів стало значно чисті ­ ше. В цьому проявляється піклу ­ вання студентських рад і комен ­ дантів гуртожитків, а також ши ­ рокого студентського активу. Так, у гуртожитку по вул. Ар- СНЮЮТЬГа^^ 4 ” 0 За Г Р а Ф* К ОМ ЗДІЙ- ся че Р г Ування як учбового Так ‘ Вахтерів Зразковий X встан °вився В усіх кім. живуть дівчата. Серед кімнат хлопцщ у гуртожитку по сТанГГ ЛеНІНа ’ 20 в -лежкому РИМаЮТЬСЯ канати 63 (ста ­ роста — студент геологічного Ля. (сгш? Миола Бл УД°в) та 65 (староста – студент того ж рештГіічнГ П °греб НЯ к). Дм Решта кімнат, де живуть хлопці- геологи, В антисанітарному стані. Підлоги тут брудні, чергові кім ­ нат недбало виконують свої обо- в язки. І не випадково студрада цього гуртожитку запросила дека- г а м „ геологі ™ого факультету • • М. Захарченка спеціально прий ­ ти, щоб на місці ознайомитися з станом кімнат, де живуть його ви ­ хованці. Будемо сподіватися, що прихід декана не залишиться без наслідків. Серед кімнат радіофі ­ зичного факультету особливо по- No 148 (староста Не краще справи і в кімнатах ге™; т° ЖИВУТЬ На вул Ар ‘ тема, 49. Тут проживають студен ­ ти історичного та біологічного фа- ультетів. Так, завжди брудно в кімнатах No 3 (староста – студент курсу історичного факультету Головчанський), No б (староста – і Л ° Г П ОДУШКО ) та ™ • ‘ СТа Р° Ста — випускник біо- кахТ™« Недоліком у гуртожит- X Т Р бота чергових вахтерів, саміГ” яки х тепер виконують вони Т® “ ™ ’ Під час чергування «Х/ Р1ДК ° займаються всім, крім своїх прямих обов ’ язків: чи ­ тають книжки, конспектують, ве- ^ ТЬ а” рИВаТНІ розмови ПО телефо- к«т^ СНа Р ‘ 4 ‘ ТаКІ ВаХТе РИ не слід ­ кують за тим, хто входить до гур ­ тожитку і хто виходить 3 нього, те перевіряють студентських квит- Справедливі нарікання є і на адресу старших добового наряду, які . ще часом погано виконують свої обов ’ язки, недбало став- ™ ться до збереження господар ­ ського інвентаря, не роблятьна- ’ *™. записі в У книзі прийому та здачі наряду. } Все це свідчить про те, що на ­ шим студентським радам треба ще чимало попрацювати, щоб до ­ могтися зразкового санітарного стану приміщень та зразкового виконання своїх обов ’ язків черго ­ вими студентами. На жаль, дека ­ ни і громадські організації фа ­ культетів ще дуже мало цікавлять ­ ся станом справ у гуртожитках, де мешкають їхні студенти. Пи ­ тання про санітарний стан сту ­ дентських кімнат повинно стати , предметом спеціального розгляду на засіданнях комсомольських та профспілкових бюро факультетів. Завдання тепер у тому, щоб, закріпивши перші успіхи, добити ­ ся ліквідації існуючих недоліків у гуртожитках і приступити до поступового переходу на самооб ­ слуговування не лише гуртожит ­ ків, а й учбових корпусів. Перші спроби в цьому напрямку вже робляться у філологів. Не може бути сумніву в тому, що наші сту ­ денти повністю справляться з ци ­ ми завданнями. І. ГНІДАШ, Я. КРУПАТКІН НА ВУЛИЦІ МІСТА ВИЙШЛИ ДРУЖИННИКИ Боротьба з про ­ явами пережитків капіталізму у сві ­ домості деяких людей, а також з впливом розтлінної буржуазної моралі зараз є найваж ­ ливішим. завдан ­ ням у справі вихо­ вання молоді. Масова, активна участь у цій боротьбі в першу чергу передо ­ вої молоді раз і назавжди покладе край пия ­ цтву, хуліганству, стиляжництву. У відповідь на постанову партії та уряду про створення на ­ родних дружин по всій країні на підприємствах, установах, в учбових закладах почали створю ­ ватися загони. І у нас, на географічному факультеті, був створений загін, до складу якого увійшли студен ­ ти з першого по четвертий курс. Беруть активну участь у створенні і роботі загону і викладачі факультету, особливо Ю. М. Мандрикін. Всього в загоні нараховується 31 чоловік. Ко ­ мандир — студент другого курсу Е. Павлищев. За короткий час з моменту створення загону було проведено два чергування. • Перше, правда, по суті, було зірвано внаслі- док того, що не було приміщення для штабу загону, інструктаж відбувався в коридорі гур ­ тожитку, не було нарукавних пов ’ язок, прийшло мало народу. Багато дружинників брали участь у виборчій кампанії і тому не змогли прибути на чергування. Другий вихід загону відбувся через два тиж ­ ні, 15-го березня, і пройшов значно краще. У гуртожитку по проспекту Леніна для штабу було виділено кімнату. Крім Головачова, Стрижельчика, Олійника та Макогона, на чергування прибули всі. А ці чет ­ веро були відсутні обидва рази. Дивно. Бути дружинником — справа честі кожної радянської людини, справа добровільна, і ніхто не приму ­ шував їх записуватись до загону. Мабуть, у цих студентів вистачило ентузіазму лише на те, щоб записатися. Але такої участі у всенародній бо ­ ротьбі нікому не потрібно. Слід сказати, що у членів загону ще й досі немає посвідчень і значків. Треба якнайшвидше усунути це: посвідчення узаконює затримання порушника громадського порядку, надає біль ­ ше впевненості і рішучості у діях. Загін географічного факультету є часткою численної університетської дружини. Своїм сто ­ процентним відвідуванням, активністю у майбут ­ ніх чергуваннях загін зробить свій внесок у спільну справу — боротьбу за спокійне життя наших людей. 0. ОЛЄЙНИКОВ, наш нор. У дипломників Вони виправдають покладені на них надії Період роботи над дипломом і і захист його — вирішальний, [напружений і разом з тим уро- і чистий момент у житті кожного. і Тут студент повинен показати все [своє вміння, всі знання, придба- I ні ним під час перебування в уні- іверситеті. і І погано доводиться тому, хто [ледарював ці роки, хто побоював- ; ся «перевтомити себе». і Хочеться розповісти про скром- І них трудівників — дипломників і хімічного факультету, про людей із завзятою комсомольською жил- і кою — Ніну Кобу та Анатолія По- і пова. і Хімфак для них не був випад- іково обраним факультетом. і Присвятити своє життя хімії — і було мрією кожного з них з і шкільної лави. і Йіна Коба закінчила хімічно– І механічний технікум, рік працю- і вала в заводській лабораторії і [лише після цього, усвідомивши і [Перевіривши свою любов до хімії, і вона вирішила вступити до уні- іверситету. Протягом усього курсу і навчання вона була не лише від- імінницею, але й одним з найак- ■ тивніших громадських діячів фа- ■ культету. : її пам ’ ятають на II курсі як ■ члена бюро факультету, на III і :1V — вона незмінний голова проф- ■ бюро хімфаку. Багато корисних ■і добрих справ на рахунку Ніни. : Тепер ви її можете побачити на їкафедрі органічної хімії, де вона із таким самим умінням і ретель- : ністю працює над дипломною те- і мою. І — Тема в мене дуже цікава, — іговорить Ніна. — Я повинна одер- Іжати безпосередні барвники — і похідні тіодіазола. І вона цілком іпоринула в цю роботу. і Люблять і поважають на фа- ікультеті Толю Попова. Він прий- ; шов до нас у 1954 році з сріб- I ною медаллю. Як і Ніна, він від- [ мінно вчиться, хороший, чуйний [товариш. Захоплюється спортом, [постійно обирається у комсомоль ­ ське бюро факультету. З першо- го ж курсу він з захопленням по ­ чав працювати в науковому гурт ­ ку фізичної хімії. Це не лише працездатний, але й обдарований студент. Його статті не раз дру ­ кувалися у хімічному журналі. Зараз Анатолій успішно прова ­ дить наукові дослідження і в той же час опрацьовує дипломну тему: «Розробка методики визна ­ чення пружності пари з допомо ­ гою мічених атомів». Я попросила, щоб Толя поділив ­ ся з нами своїми думками про майбутнє. Він відповів, що хоче віддати всі сили хімії, щоб вне ­ сти частку своїх знань і праці у грандіозний розвиток цієї науки, піднесенням якої повинен пиша ­ тися не лише хімік, але й кожна радянська людина. Ми впевнені, що він і десятки Ішт^варкпііи з честю виправ ­ дають покладені на них народом надії і віддадуть Батьківщині удвічі за ту увагу, якою вона оточила їх. Г. ТОРЯНИК, наш кор. Дуже важливу для народного гос ­ подарства тему про вікові і геогра ­ фічні відзнаки па- разитофауни дея ­ ких видів амфібій майже закінчила розробляти п ’ яти- курсниця біофаку Лідія Белінісова. Попереду — захист. Юра Єгоршин виконує свою дипломну роботу на кафедрі радіоспектро ­ скопії. Тема, яку він роз ­ робляє, дуже цікавить його як майбутнього ра ­ діофізика. Ф Фото А. Медведєва. ,ПАРТІЙНЕ ЖИТТЯ Авангардна роль комуніста в навчанні Це одна з найважливіших тем університетського життя. Нещо ­ давно комуністи, активісти істо ­ ричного факультету, зібрались на відкриті партійні збори, щоб об ­ говорити це питання. Нічого зайвий раз підкреслюва ­ ти важливість серйозної і глибо ­ кої підготовки фахівців-істориків. На факультеті повсякденно за цю високу якість підготовки май ­ бутніх діячів культурного фронту ведеться боротьба і по лінії під ­ вищення якості викладання учбо ­ вих дисциплін, і по лінії підви ­ щення вимог до знань студентів, особливо комуністів, яким нале ­ жить вести перед, подавати при ­ клад. Кафедри регулярно прова ­ дять взаемовідвідування лекцій, їхнє обговорення, намагаючись якомога покращити якість орга ­ нізації навчального процесу. З студентами працюють такі висо ­ кокваліфіковані викладачі, як С. М. Королівський, Б. А. Шрам- ко, І. К. Рибалка, 0. А. Прото- попов та інші. Старанним, сумлінним навчан ­ ням переважна більшість студен ­ тів університету завоювала пра ­ во знаходитися в лавах кращих. З року в рік перед у навчанні ведуть комуністи Литвиненко, Гутман, Майборода, Герасименко та інші. Хороше поповнення прийшло цього року в особі Вакуленка, Монастирського, Плахотного, Вер- локи, які першу сесію склали на «відмінно». У них усіх у недалекому мину ­ лому — праця в дружному вироб ­ ничому колективі, служба в ла ­ вах Радянської Армії — хороша, чудова школа нашого життя. Звідси і високе почуття відпові ­ дальності, звідси і прагнення навчатися сумлінно, щоб працею своєю, вмілою і потрібного, слу ­ жити народові. Але, на жаль, ще не всі кому ­ ністи усвідомили серйозність по ­ кладених на них обов ’ язків. Не стали ще прикладом для то ­ варишів у навчанні Щедрий, Чи- стопольський, Дмитриченко, Го ­ робець. ‘Все ще недостатньо при ­ діляв уваги навчанню третьокур ­ сник Бакшеєв. Спочатку йому за ­ важала перевантаженість громад ­ ською роботою. А зараз, очевид ­ но, лише просто недостатня усві- домленість свого обов ’ язку сту- дента-комуніста. Ще не всі партійні групи по- справжньому борються за високу успішність комуністів, ще не за ­ вжди «трійка» стає приводом для принципової розмови на партійній групі. А кожному ясно, що коли самі члени парт- групи одержуватимуть «трійки», група не зуміє особливо суворо . і настійно вимагати від комсо ­ мольців курсу сумлінної праці ви ­ соких знань. Ділова доповідь секретаря партбюрз факультету В. І. Аста- хова, в якій було порушено ба ­ гато важливих питань, схвилю ­ вала багатьох. Т. т. Шерман, Ко­ вальов, Танцюра зупинились на необхідності покращання всієї си ­ стеми проведення практичних за ­ нять. Наздогнати товаришів у на ­ вчанні дали слово зборам Горо ­ бець і Дмитриченко. Партзбори прийшли до виснов ­ ку про необхідність ще більше підвищити вимогливість до знань студентів, не припускати проявів лібералізму, систематично кон ­ тролювати і перевіряти знання студентів на практичних заняттях і колоквіумах. Партійні збори висловили пев ­ ність у тому, що історичні рішен ­ ня XXI з ’ їзду КПРС стануть по ­ воротним пунктом в діяльності всього колективу університету в напрямку покращання організа ­ ційної, учбової і політико-вихов- ної роботи, у справі підготовки кадрів високоосвічених спеціалі ­ стів, гідних будувати комунізм. м. володько. ЗАНАДТО СПОКІЙНО Слід сказати прямо — СНТ на філологічному факультеті не ча ­ сто виявляло ознаки свого існу ­ вання. Саме про його недостатню, в ’ ялу роботу все частіше стали говорити на факультеті. Чому ж так? Адже люблять філологи лі ­ тературу, мову, свої предмети. Про це свідчить, наприклад, ство ­ рення за ініціативою студентів гуртка «Література в маси» (ста ­ роста Джилкібаєв). Кому ж, як не філологам, пропагувати книгу, кращі твори літератури, викори ­ стовуючи різні форми пропагуван ­ ня: диспут, доповідь, бесіду, ви ­ ставку, художнє читання? Вже є перші спроби і спроби вдалі. Про любов філологів до своєї справи, до своєї майбутньої про ­ фесії свідчить і хороша робота гуртка російської мови (керівник Г. І. Шкляревський, староста В. Войнов). Викладачі кафедри активно допомагають студентам, привчаючи до вміння самостійно мислити, обгрунтовувати свої думки. І якщо інші гуртки (а їх на факультеті всього 5) працю ­ ють незадовільно, справа не лише в ставленні студентів до СНТ, а і в організації роботи. Почнемо з того, що на філфаці всього офіційно нараховується 100 членів СНТ. Якщо навіть не відкидати від цієї кількості тих, які лише числяться (а вони, на жаль, є), то й так кожен скаже — мало, товариші філологи, у вас студентів серйозно і по-справж ­ ньому працює над глибоким ово ­ лодінням своїм предметом. Є на факультеті і рада СНТ. Входять до її складу солідні лю ­ ди. Р. Ткаченко відповідає за зв ’ язок із школами. ПеданіСніт- ковська — за пресу. Давидова і Мазепа контролюють діяльність гуртків, а Л. Тарасов цю раду очолює. І ось за учбовий рік ви ­ пущено лише один «Вісник. СНТ», а наступний … готується. Л. Тарасов повідомляє, що ще на початку учбового року член СНТ В. Тимченко висунув ряд пропозицій: домогтись, щоб нау ­ кове товариство стало справжньо масовою організацією, однією з важливих ділянок громадського життя факультету; налагодити тісний і постійний зв ’ язок з від ­ повідними гуртками інших вузів, частіше відвідувати школу тощо. Але час іде. Незабаром розпоч ­ неться активна підготовка до чергової сесії, але ж жодного кроку не зроблено для перетво ­ рення пропозицій В. Тимченкав. життя. Деяке пожвавлення, правда, вже намічається. Особливо це по ­ мітно на дошці об ’ яв: тут з ’ яви ­ лось багато об ’ яв про майбутні за ­ сідання гуртків. Окремі гуртків- ці готують до традиційної кон ­ ференції цікаві доповіді. Але все ж філологи повинні з усією сер ­ йозністю проаналізувати стнови- ще, яке склалося. Може, кафед ­ ри невдало підібрали керівників, може, до складу ради обрано бай ­ дужих людей, може партійна і комсомольська організації неси ­ стематично контролюють діяль ­ ність комсомольців, що відпові ­ дають за наукові студентські гуртки? Так, слід з ’ ясувати, і все, що заважає, — усунути. І ще. Дуже хотілося б знати, як стоять справи в СИТ на інших факультетах. Може, товариші по ­ діляться своїм досвідом? І. ЖУКОВА. Наша пошта Коли поруч друзі Приємно жити у великому дружному колективі, коли поруч друзі. Вони не залишать тебе у біді, порадіють твоїм успіхам, да ­ дуть товариську пораду. Саме таких справжніх друзів я знай ­ шла на своєму курсі. На початку цього учбового ро ­ ку я довго хворіла, спочатку в лікарні, потім вдома. Але подру ­ ги часто відвідували мене, допо ­ магали в заняттях. Зовсім нещо- давно я їздила до санаторію. Про це також попіклувались товари ­ ші. Особливо багато для цього зробили В. Дмитріева, А. Яковле ­ ва, А. Кульбачна. Я сердечно вдячна їм за цю велику турботу, якої не забуду все життя. Л. ВЕНГЕР, студентка ІІкурсу філологічного факультету. УРОН ВЕДЕ МЕТОДИСТ В десятих класах 17-ї середньої школи відбулися відкріпі уроки керівника методиста доцента М. І. Кенігсберг^ на теми: «Основні риси радянської літератури» та «Соціалістичний реалізм– творчий метод радянської літератури». Змістовне, цікаве і просте* розкриття тем збудило у учнів ве ­ ликий інтерес до теорії літератури, про що свідчать численні за ­ питання після закінчення викладу. Цілком володіючи класом, М. І. Кенігсберг встановила потріб ­ ний контакт з учнями, добре активізувавши їх пізнавальні сили, чому сприяло вдале сполучення методу усного викладу з бесідою. Почин М. І. Кенігсберг заслуговує всебічної підтримки: такі уро ­ ки дають дуже багато і студентам, будучи певним зразком для них, і учням, прищеплюючи їм любов до предмета. В. КРИНИЧАНСЬКА, студентка IV курсу філфаку. Повість про добрих бандитів Н. Слєпченко, студентка-заоч- ниця III курсу географічного фа ­ культету, мирно, нікого не чіпа ­ ючи, прогулювалась по парку. Раптом з-за кущів вихопилось три бандити. Загрожуючи ножем, во ­ ни вимагали її залікову книжку. Що залишилось робити бідоласі? Віддала… їхній страшний регіт луною розкотився по парку… А через деякий час матрикул знову був у руках законної господарки, але… але в ньому були простав ­ лені оцінки, і, уявіть, хороші, а ще більше здивуєтесь, коли дізнаєтесь, що оцінки ці були са ­ ме по тих предметах, екзамени з яких Слєпченко мусила скла ­ дати. Ось яку історію, захоплюючу і фантастичну, розповіла, гірко пла ­ чучи, студентка в заочному від ­ діленні, коли її обвинуватили у підробці оцінок. __ Ну, а чому ж ви одразу не прийшли до нас, чому видали оцінки за свої? — спитали у неї У відповідь — сльози і мов ­ чання. Виключивши її з університету, звільнивши від необхідності пра ­ цею заробляти хороші оцінки, Слєпченко дали можливість до кінця домислити фантастичну і зворушливу повість про добрих бандитів. Р. чопп. Наболілі питання життя КОМСОМОЛЬСЬКА організа- ** ція університету на два мі ­ сяці затримала сплату комсомоль ­ ських внесків. Через неявку ком ­ сомольців зірвалась робота спор ­ тивного активу, потім — комсо ­ мольського. Випадковість? Збіг обставин? Ні! Ланки одного лан ­ цюга — погано поставлена органі ­ заційна робота, недостатньо міц ­ ний зв ’ язок комітету комсомолу? з факультетськими організаціями, відсутність систематичного конт ­ ролю за виконанням, прийнятих рішень. А ЩОБ ЦЕ ВСЕ НЕ БУЛО ГОЛОСЛІВНИМ, побуваємо в гостях у радіофізи- ків. Комсомольська організація тут велика — 471 чоловік. Тради ­ ції хороші є. Радіофіз.ики на ці ­ лині і на будівництві показували зразки праці, вони гаряче люб ­ лять свою майбутню професію, палкі патріоти свого факультету; на посадці дерев, в складі бригад- мілу були першими. Знайомство з комсомольською організацією добре розпочинати зі зборів, куди люди збираються, щоб поговорити про істотне, ви ­ рішити найважливіше. Тим біль ­ ше, що на факультеті останні збо ­ ри були аж у листопаді, та й те ­ ма сьогодні цікава: «Завдання комсомольської організації фа ­ культету в світлі рішень XXI з ’ їзду КПРС та інформація бюро про зроблене за 4 місяці». Отже, вирішено. Пішли на збори! Але що це? В аудиторії не дуже чисто, зовсім не затишно, стіл президії не застелено. Шум ­ но. А головне — де загін радіо- факівців? Тут навряд чи зібралась половина. По їхніх обличчях видно, що суха інформація секре ­ таря бюро Карпука, за якою не побачиш ні себе, ні товаришів, ні свого зв ’ язку з великими пла ­ нами, мало кого зацікавила, а ще менш — запалила. А потім — майже гробова тиша, тяжка; періодично в цю тишу го ­ ловуючий, він же доповідач, ки ­ дає; «ХТО БУДЕ ВИСТУПАТИ?» З мудрим зауваженням, що ви ­ ступати важко, бо ні про що, піднявся на трибуну першокурс-. ник. Після нього ІІІеїн, відомий на факультеті громадський діяч, намагався запевнити збори, що суха інформація аж ніяк не ві ­ дображає активної діяльності фа ­ культетського СНТ, за яке він відповідає, і, демонструючи своє знання фольклору, зауважив, що риба гниє з голови, маючи на увазі комсомольське бюро і, оче­ видно, себе в тому числі, як його члена. Із смутком оглянувши аудито ­ рію, Денисенко з важким зітхан ­ ням заявив: «А я ж ішов на збори бадьорий!» Це розвеселило всіх, навіть тих, хто здавалось, давно і кріпко спить. Але взагалі в його словах була глибока істи ­ на: на таких зборах важко збе ­ регти почуття бадьорості. Після декількох не менш змі ­ стовних виступів, які перемежа- лися важкою мовчанкою, після ви ­ ступу п ’ ятикурсника Снурникова, загартованого і посивілого на громадській роботі, який завзято намагався довести присутнім, що під лежачий камінь і вода не те ­ че збори закінчились. ЩОБ СТАЛА ЗРОЗУМІЛОЮ ця намальована картина, ска ­ жемо, що комсомольська дисци ­ пліна на факультеті низька, перед черговим засіданням бюро у чле ­ нів бюро збирають підписи з обі ­ цянкою з ’ явитися. Є групи, в яких майже по два роки не відбува ­ лось зборів. Вивченням матеріа ­ лів з ’ їзду комсомольське бюро не цікавиться. Зустрічей із старими більшовиками .екскурсій до му ­ зеїв не було. Другокурсники по ­ гано відвідують лекції з історії партії. Члени бюро авторитетом на фа ­ культеті не користуються. І це зрозуміло. Вони не послідовні у своїй діяльності. Вони не горять самі, а. тому не можуть запалити інших. Вони проходять іноді повз порушень комсомольської і тру ­ дової дисципліни, і кількість цих порушень зростає, вони не до ­ водять до кінця своїх рішень, і ‘тому їхні поради, розпорядження не виконуються. Вони не створили на факультеті комсомольський актив навколо бюро, бойовий і згуртований… Цей перелік можна було б продовжувати, але звер ­ немося до фактів. Іноді, і це, на жаль, властиве не лише представникам радіо- факу, за зовнішнім благополуч ­ чям ховається базладдя. Вихо ­ дять стіннівки, але в них немає гострих питань, суворої критики; крусові бюро виносять рішення, але хто і коли перевіряє їх ви ­ конання? Є на факультеті талано ­ виті студенти, їхня праця на ка ­ федрах становить науковий інте ­ рес, але це — одиниці, і це ні в якому разі не ілюстрація діяль ­ ності СНТ. Вам назвуть на фа ­ культеті декілька хороших груп, а хто і коли пропагував їх до ­ свід? А ОСЬ ФАКТИ ІНШОГО РОДУ В одній із груп з 19 чоловік на комсомольські збори з ’ явилось лише 8. Останні шііїли… до кіно. ЗО студентів без поважних при ­ чин не працювали на будові. Сту ­ дент Поляков нагрубіянив викла ­ дачеві. Деканат його покарав. Комсомольці не поцікавились цим вчинком. На патрулювання не з ’ являється значна частина чле ­ нів Народної дружини факульте ­ ту. Чи стало все це надзвичайною подією? Ні. До цього почали зви ­ кати. Чи будуть після цього ком ­ сомольці серйозно ставитись до до свого бюро? Зрозуміло, ні. Та й навряд чи вони взагалі з цим бюро добре знайомі. Ось таке становище склалось на радіофаці. Серйозне, тривожне становище. Можливо, занадто вже слабкий і невмілий склад бюро? Ні. Сек ­ ретар Карпук — комуніст, в неда ­ лекому минулому секретар рай ­ кому комсомолу, Чеботарьов і Шеїн чудово знають комсомоль ­ ську роботу і свій факультет. Во ­ ни одні могли б при бажанні до ­ помогти останнім, але цього зроб- «ХАРКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ». Стор. 2. 28 березня 1959 р. і ииа — Ӏ , — — — ■■ ,Оточені повагою товаришів З ПУТІВКОЮ УНІВЕРСИТЕТУ В газеті «Харківський універси ­ тет» ми прочитали статтю «Хай наполегливо працює кожен!», в якій розповідається про кращих студентів історичного факультету, виробничників, які подають при ­ клад сумлінного ставлення до праці. Ми згодні з автором, що са ­ ме такі люди, а не ледарі типа Лівшиць, При ­ луцького, Сердюк, підуть у велике життя, по праву одержавши путівку університету. І нам захотілось розповісти і про вирсбничників-хіміків, про людей, якими пишається хіміч ­ ний факультет. Ось хоча б про студентів з набору 1957 року. Тоді до нас прийшло багато ро ­ бітників, колгоспників, колишніх солдат. Перші дні у вузі були не легкими. Не все, що говори ­ лось на лекції, було зрозумілим. Ті, які впевнено керували верста ­ том, дуже непевно почували себе, розв ’ язуючи складні задачі ви ­ щої математики, хімії. Але напо ­ легливість і воля допомогли пе ­ ребороти ці труднощі. їм допома ­ гали в навчанні товариші, а вони допомагали молодшим товаришам знанням життя. І їм довіряли, обирали до керівних комсомоль ­ ських і профспілкових органів. Михайло Семенов, колишній сол ­ дат Радянської Армії зараз сту ­ дент другого курсу, стає відра ­ зу ж секретарем КСМ бюро свого курсу. Успішно оволодіваючи нау ­ кою, ніколи не відмовляючи в допо ­ мозі тим, кому важче, він живе повнокровним студентським жит ­ тям. Хороша думка про нього склалась на факультеті, і на чер ­ гових виборних зборах його- оби- рають до складу факультетського бюро, секретарем. Особливою повагою і авторите ­ том користується серед студен ­ тів староста курсу Юра Кирюхін, комуніст, вчорашній слюсар хім- фармзаводу, хороший, чуйний товариш, і не випадково його обирають спочатку у члени проф ­ бюро, а цього року — головою факультетського профбюро. З усією душею вникає він у життя факультету, вболіває за кожного студента. Можна назвати ще багато прі ­ звищ: і Елу Олексієву, колиш ­ ню лаборантку заводу харчових кислот, і Аллу Кравчину, Гришу Олізаренка, робітника заводу хімреактивів, Михайла Соломаті- на та інших. Цього року кількість виробнич ­ ників на факультеті зросла. Хо ­ рошим студентом хімфаку став колишній офіцер флоте- Олексій Середенко. Він член профбюро, справжній старший товариш. Саме з них, з таких, як він, беруть приклад наші десятиклас ­ ники». Можна бути певними, що такі люди серйозно оволодіють своєю професією, гордо і з користю для народу понесуть у життя звання радянського спеціаліста. О. Андреева РОЗДВОЄННЯ ОСОБИ ФЕЙЛЕТОН Якщо ви хочете влаштувати своє благополуччя і гарантувати себе від будь-яких випадково ­ стей, але не маєте потрібного досвіду, звертайтеся до першо ­ курсника геологічного факульте ­ ту Станіслава Білецького. Він допоможе. Тільки не думайте, що Слава володіє хистом, або, в усякому разі, досвідом з бага ­ тьох справ. Ні, він розповість вам лише свою історію, додавши в кінці: «Я не знав, що так ро ­ бити не можна». Дивно, правда? Не так уже й часто недосвідче ­ ність приносить користь. А от Славі — на кожному кроці. Ну ось ви, наприклад, знає ­ те, що не можна одержувати двох атестатів зрілості одній осо ­ бі? Це неетично і навіть незакон ­ но? А Слава, уявіть, не знав. Тому, одержавши один атестат про закінчення середньої школи у 1957 році, він не полінувався одержати майже такий і в 1958 році у вечірній школі, яку він відвідував, так би мовити, «для підвищення знань». Може, згоди ­ ться! Того ж року обидва атестати було пущено в дію. Перший було надіслано для вступу в військове училище, другий був перепроваджений в ХДУ, на гео- логічний факультет. Де-небудь та й клюне… Але через деякий час командирські обов’язки поча ­ ли менше приваблювати його, ніж перспектива бути геологом. Так йому «порадили», його пе ­ реконали. На гроші, видані військ ­ коматом, він прибув до універ ­ ситету. І — клюнуло. І екзамени склав, і зарахований. Прощавай, училище, зайвий тепер другий атестат! Він — студент ХДУ. Не останню роль відіграли і довідки з місця роботи, які ствер ­ джували, що, навчаючись у 10-му класі 1957 року (на стаціонарі). Слава постійно працював у юл- госпі, а наступного року працю ­ вав у геологічній партії і закін ­ чував 10-й клас школи робітни ­ чої молоді. Завидна здатність, чи но правда? Отже, мрія здійсниться: Бі- лецький стане геологом. Та не думайте, що він забув про свій борг воєнкоматові. Ось коли б піти в училище, повернути гроші та й документи забрати? А втім, може, й не треба з’являтися? Думав Слава над цим, а як ми ­ нуло півроку, перестав, я п ка ­ жуть, і V вуса не дує. Саме в цей час і розшукали його ті, хто «дув у вуса», розв ’ язуючи плу ­ танину з атестатом, у якого зник власник. І от Слава став жертвою влас ­ ної недосвідченості — хіба вам його не жаль? Тепер він розуміє, що накоїв. А тоді — не знав. Ну, хто б йому розкрив очі? Слава каже: — Батьки в мене колгоспники. — А брати, сестри є? — Є брати. — Хто старший? — Працює секретарем райкому партії… І, мабуть, забавними здалися Славили вчинки комітету комсо ­ молу, який, зважаючи на недосвід ­ ченість молодика, обмежився доганою. Чи не захочеться йому продов ­ жувати займатися подвоєнням до ­ кументів? В. СИДОРЕНКО. НА КОНФЕРЕНЦІЇ СПОЖИВАЧІВ В УНІВЕРСИТЕТІ стало тра ­ дицією влаштовувати кож ­ ного року конференції спожива- ч “ в, де підводяться підсумки ро ­ боти їдалень та буфетів, вносять ­ ся нові пропозиції щодо поліп ­ шення харчування. Відкрив чергову конференцію проректор адміністративно-госпо ­ дарчої частини Г. Л. Якубович. Він відзначив, що за останній час значно покращало громадське харчування, підвищилася якість продуктів, поширився асортимент. Поліпшила свою роботу їдаль ­ ня No 309 (на Університетській вул.), їдальня No 367 (площа Дзержинсжого) та ­ кож підзищує якість обслуговування. Постійну увагу ро ­ боті їдалень приді ­ ляє ректорат. Організовано продаж абонементів, що значно поліпшує харчування студентів, забезпечує регулярність у роботі їдалень. Громадські контролери, гово ­ рить тов. Якубович, провадять ве ­ лику роботу в налагодженні хар ­ чування, все частіше викривають недоліки та допомагають їх усу ­ вати. Наше завдання — боротись за якість продуктів, які одержують їдальні, за поліпшення санітарно ­ го контролю. Треба організувати в їдальнях чергування студентів, які б стежили за всім процесом готування їжі та за порядком в них. Завідуюча їдальнею No 367 Ю. С. Гельфанд відзначила, що їдальня має всі можливості для покращання обслуговування спо ­ живачів. Одержані машини, що забезпечують швидкість миття по ­ суду та виготовлення їжі. Поши ­ рився асортимент страв; план минулого року виконаний. Часто студенти скаржаться, го­ ворить вона, на погане приготу ­ вання страв. Іноді причина цьо ­ го — погана якість продуктів, зокрема, картоплі. Далі тов. Гельфанд порушує питання про роботу громадських контролерів. їм иевистачає орга ­ нізованості, — говорить вона. Інколи контролери приходять ве ­ ликими групами двічі на день, а потім зникають на довгий час. Бажано, щоб громадські контро ­ лери були в їдальні регулярно, якнайчастіше. Деякі студенти часто нетак ­ товно поводять себе, ображають працівників їдальні, помітившії недолік. Це неправильно. Помил ­ ки, припущені нашими працівни ­ ками, є предметом обговорення на виробничих нарадах, з ними ведуть боротьбу не лише спожи ­ вачі та контролери, але й ко ­ лективи їдалень. В роботі їдалень чимало труд ­ нощів. Часто залишається їжа, бо дуже важко встановити кіль ­ кість відвідувачів. Вартість ок ­ ремих блюд все ще лишається високою. Щоб поліпшити обслуговуван ­ ня, вводиться двозмінна робота буфету, збільшується сортимент кондитерського цеху. Тов. Гель ­ фанд звертається до ректорату з пропозицією виділити для їдальні кімнату для зберігання овочів, бо внаслідок відсутності приміщення доводиться завозити овочі надто часто. Голова побуткомісії профкому А. Бердиченко розповів про ор ­ ганізацію роботи громадських контролерів з боку профкому, про інструктажі для них, про те, як він з громадським контро ­ лером Погребняком виявив, що завідуюча буфетом па географіч ­ ному факультеті чотири рази розводила какао водою. Це га ­ небний факт. Студент Здесепко присвятив свій виступ незадовільній роботі буфету на біологічному факуль ­ теті. Завідуюча буфетом грубіл- нить студентам, не завжди має розмінну монету і часто непра вильно видає здачу. Дуже рідко буває молоко. А зараз буфет зов ­ сім не працює, і студенти біоло гічного факультету змушені хо лити в буфети сусідніх установ. — Інколи і налагоджене чер ­ гування не прино ­ сить помітної кори ­ сті, — говорить член профкому І. Погреб ­ няк. — Взяти хо ­ ча б той випадок з какао. За нього завідуючій буфетом було винесено догану. Я пішов у Міськпромхарч до тов. Береж ­ ного. Він пообіцяв звільнити за ­ відуючу буфетом і… перевів її на іншу роботу. В їдальні No 309 також слабо реагують на наші зауваження, спочатку на кілька днів дещо налагоджується, а потім знову все йде по-старому. Студент Карпенко говорить про недоліки в роботі буфету по проспекту Леніна, 20. Ціни в ньому прямо ресторанні: вершкове масло 35 крб. кілограм, ковбаса зав ­ жди дорога (25 — 29 крб. кіло ­ грам). Нещодавно надійшов віне ­ грет, але він без олії, несмачний. Пиріжки здебільшого несвіжі, в буфеті дуже малий вибір страв. Важливі питання порушив у своєму виступі тов. Боваревич. Настав час уже обмежити про ­ даж спиртних напоїв в наших їдальнях на території універси ­ тету. Деякі споживачі, особливо будівельники і шофери, заходять у магазин, купують горілку, п ’ ють. Через це неодноразово траплялися нещасні випадки. Я звертаюсь до конференції з за ­ кликом покласти край продажу алкогольних напоїв на території університету. — Тов. Гельфанд змалювала роботу її їдальні в рожевому світлі, — каже громадський контро ­ лер А. Рожков. Подивимось V недалеке минуле: заборонено продаж 126 недоброякісних кот лет, завжди иевистачає гарніру .до оселедців. Таких фактів мож ­ на навести багато. Ось тов. Гель ­ фанд згадувала, що я скаржив ­ ся на недоброякісну тушонку, яка виявилася цілком придатною для споживання. Все пояснюєть ­ ся тим, що па аналіз було взято не мою порцію, а з нової банки з тушонкою. В магазині продавали горілку, приховану у підсобному цеху. Часто продаються товари без на ­ кладних; так, у магазині No 66 було виявлено чотири тонни цукру без накладної та два міш ­ ки насіння. Звідки вони? Виступав і замісник завідуючо ­ го Київського тресту їдалень т. Шкалета, який пообіцяв допо ­ могти усунути недоліки в органі ­ зації студентського харчування. Конференція прийняла конкрет ­ ні рішення. Завдання профкому — організувати їх здійснення. університетського комсомолу лено не було. Кожен сектор за ­ копався у своїй галузі і тому, що все працювали відокремлено, ре ­ зультати низькі. Вони не зуміли налагодити дисципліну і зробити звичаєм високу вимогливість у се ­ бе в бюро, а значить, нічого і ка ­ зати про високу вимогливість в комсомольській організації фа ­ культету в цілому. Комсомольські керівники фа ­ культету вважають, що справи не такі вже й погані, що на ін ­ ших факультетах — не набагато краще. А думка рядових комсо ­ мольців радіофаку: дуже погано. Вкрай погано! Можна і слід бо ­ ротись за високу успішність, за нашу радянську мораль і куль ­ туру, за точне виконання дору ­ чень, щоб кожен день і кожну годину відчувати себе членом ве ­ ликого і дружного студентського колективу. На засіданні комітету, де слу ­ хали ра ’ діофак, Карпук говорив, що претензій до комітету немає. Даремно. ПРЕТЕНЗІЇ ПОВИННІ БУТИ. Так, бюро радіофаку не налаго ­ дило роботу на факультеті, а ко ­ мітет? В його .складі два радіо ­ фізики — Соколов, Швець. Заби ­ ли вони, члени комітету, тривогу? Прийшли вони на засідання бюро, побували в групах, адже їм вид ­ ніше? Ні! У складі бюро факультету най ­ важливіший сектор, політвихов- ний, очолює людина, яка, по-пер ­ ше, особливого прагнення працю ­ вати не виявила, а, по-друге, і не вміє працювати. Чому б члену комітету Бесєдіній не познайомити його з активістом іншого факуль ­ тету, який з цією діяльністю справляється? Чому б не піти ра ­ зом з ним у групи, провести на факультеті семінар відповідальних за політроботу на курсах? А* як ­ що вона давно і твердо переко ­ налась, що Бакуменко мало від ­ повідає дорученій йому справі, чому не вимагала його замінити? І ТУТ ВИНИКАЄ ІНШЕ ВАЖЛИВЕ ПИТАННЯ — про навчання комсомольського активу. На порядку денному уні ­ верситетської комсомольської ор ­ ганізації воно стоїть з давніх-да ­ вен, але все ще не розв ’ язано. Мало вимагати принциповості і перевірки рішень, слід ще цьо ­ му навчити, а комітет не вчить ні практично, ні теоретично. Зір ­ вався університетський комсо ­ мольський актив. Члени комітету були обурені страшенно. А що ж вони зробили? Пішли наступного дня на факультети, зібрали ком ­ сомольський комсклад, з ’ ясували і покарали? Нічого подібного. Пе ­ ренесли актив на інший день. Чо ­ го ж дивуватися, що зриваються збори в групах, що на четвер ­ тому біологічному, за словами сек ­ ретаря факультетської організа ­ ції Сіянович, зрив комсомольських зборів став традицією? Хіміки не зуміли налагодити шефство в інтернаті. По-перше, (і між іншим, головне), — далеко їздити; по-друге, вони не можуть забезпечити школи керівниками радіогуртка, баскетбольної секції і т. ін. Що ж вирішив комітет? Запро ­ понувати члену комітету Н. Слі ­ пець налагодити цю справу. Не ­ принципово. Нам здається, що комітет по-справжньому по-комсо- мольськи повинен був вимагати від хіміків виконання дорученої справи. Вимагати і призначити конкретний строк перевірки вико ­ нання. І перевірити. Інакше, чого ж дивуватись, що хіміки зірвали шефство над шебелинцями. Отже практикою своєї діяльності комі ­ тет, на жаль, вчить іноді саме не- принциповості. Ну, а як з обміном досвідом? Відразу ж після звітної конферен ­ ції відповідальні за сектори зі ­ брали факультетських активістів, провели інструктаж. Зрозуміло, члени комітету бувають на фа ­ культетах, але лише епізодично, це не систематичне керівництво і навчання. Університетський актив збирається два рази на рік. ЩО Ж РОБИТИ? Редакція багатотиражки звер ­ нулась до комітету ком ­ сомолу з пропозицією органі ­ зувати на сторінках газети школу комсомольського досвіду. Правда, і редакція не виявила достатньої наполегливості, але, як не дивно, комітет зовсім цією ідеєю не за ­ цікавився. Розповісти про ДІЯЛЬ ­ НІСТЬ кращих політсекторів, про ­ аналізувати роботу слабких чо ­ мусь не захотіла відповідальна за цю ділянку в комітеті Бесє- діна. Та й Галуза, заступник її по оргроботі, особливої ініціативи не виявив. Все це створює вра ­ ження, що комітет по-справжньо ­ му про навчання активу не пік ­ лується. А слід було б. Тоді, мож ­ ливо, членам комітету не дово ­ дилось би заслухувати на своїх засіданнях: «А я не вмію пра ­ цювати». «Розкажіть, що мені слід робити». І це, коли учбовий рік наближається до кінця. КОМСОМОЛЬСЬКА ОРГАНІ ­ ЗАЦІЯ УНІВЕРСИТЕТУ ЗРО ­ СТАЄ І МУЖНІ« З КОЖНИМ РОКОМ, все більше в її сім ’ ю вливають ­ ся люди, що прийшли з вироони- цтва і армії, вже знають життя, серйозно ставляться до оволодін ­ ня майбутньою професією і мріють про святе служіння народові. Са ­ ме їх — Матковського на геогра ­ фічному, Семенова на хімічному, Танцюру на історичному — оби ­ рають комсомольці своїми ватаж ­ ками на факультетах. Та і склад комітету достатньо працездатний. Але нема ще у комітета комсо ­ мольської високої вимогливості до себе і до комсомольських акти ­ вістів. Нема ще вміння негайно і рішуче закликати до порядку ПОРУШНИКІВ КОМСОМОЛЬСЬКОЇ липі ’ ” пліни. Ще, м ’ яко кажучи, живучий лібералізм, а іноді — просто не ­ дбальство. Лише переборовши це, глибоко вивчивши становище на окремих факультетах, комітет зможе керувати конкретно, зі знанням справи, доб ’ ється того, щоб кожний комсомолець орга ­ нізації усвідомив себе як рядо ­ вого великого загону будівників комунізму і всіма силами прагнув виправдати це високе звання. Л. МЕЖОВА. «ХАРКІВСЬКИМ УНІВЕРСИТЕТ» Стор. 3. 28 березня 1959 р. ,Сьогодні в гуртожитку Стали справжніми господарями РЕПОРТАЖ В зразковій Увечері електричне освітлення надає кімнаті якийсь затишок. Чиста підлога і той особливий порядок, який уміють навести лише дівчата, сприяють цьому. Та більш за все приємно поди ­ витись на самих мешканців цієї кімнати, завжди привітних, го ­ стинних. Це Люся Шевелева, Жанна Іващенко, Емма Лисак, Люся Аленич. Ось увійшла і На ­ дя Мелешко. Це вона тільки-но вимила підлогу. Робочий халат зовсім не псує Надиного вигляду і, певно, настрою. — Наша кімната зразкова. Ось і вимпел одержали, — гордо пові ­ домляє Люся Аленич. Перша вперше Надворі непомітно стає зовсім темно. Жанна щось шиє, Люся Шевелева працює над курсовою роботою. Кожна займається своєю справою. Але новина — са ­ мообслуговування гуртожитку — хвилює всіх. Адже ця справа но ­ ва і доручено її розпочати саме 16 кімнаті. Першою чергувала Ліда Мартиненко. Довелося вста ­ ти раніш і вимити підлогу, все прибрати, щоб сяяли двері, щоб в прозорі вікна скоріше увійшов ранок чергового студентського дня. Моторна Ліда добре спра ­ вилась із своїми обов ’ язками. — Чергувала добре, що й каза ­ ти, — вирішують усі одностайно, а хтось, сміючись, додає: «Наш початківець». Алла Романенко жартівливо скаржиться; – Ось вона, Рая Жук, зроби ­ ла мені зауваження, що, бачите, не зовсім акуратно картоплю чи ­ стила… Так, уже не кидають тепер сміття на кришку урни, яку ра ­ ніш чомусь важко було підняти. Пильні око чергових дуже ре ­ тельно слідкує, щоб не було ані пилинки. Нехай почервоніє гой, хто за спиною товариша насмітив і зник. На жаль, таке все ще трап ­ ляється, і інколи доводиться нага ­ дувати, наприклад, щоб краще витирали ноги, коли заходять до гуртожитку.. Є й зауваження: час уже змі ­ нити незграбні корита, що усклад ­ нюють прибирання, на звичайні умивальники, — говорить Шура Осова. — Недосить робочих халатів, — додає Віктор Дейнека, член студ- кому. Швабра помстилася Самообслуговування завдало чимало клопоту і комендантові гуртожитку Марії Степанівні Саприкиній. їй доводиться підка ­ зувати студентам, особливо хлоп ­ цям, що і як робити. Виявилось, що і підлогова ганчірка і швабра вимагають уміння користуватися, бо в противному випадку вони можуть помститись: наприклад, під час чергування одного сту ­ дента швабра перевернула відро з водою, додала йому роботи. « Поздоровляємо!» Хоч це і не складні справи, проте знати їх у буденному жит ­ ті корисно. Взагалі Марія Степа ­ нівна цілком задоволена. В гур ­ тожитку стало набагато чистіше, і це — завдяки чесному ставлен ­ ню до своїх обов ’ язків таких як Люся Васько, Григорій Білик. Володимир Баткалов, Віктор Дейнека та інші, майже всі меш ­ канці гуртожитку. Після першого дня чергування хлопці написали плакат: «Дівча ­ та,, поздоровляємо!» — ■ мовляв, добре попрацювали. І справді працю дівчат і хлопців видно на кожному кроці. Ми звертались до багатьох з однаковим питанням: «Що ви можете сказати про метод само ­ обслуговування?» Відповідь була одна: «Це — вірно!». Згодна з цим і «вахтер» Зої Касьяник. Вона тільки-но одер ­ жала пошту, листи з адресою; «Харків, Студентська, 3». Зараз вона акуратно все розкладе па столику. Акуратність в усьому підтримується руками справжніх господарів гуртожитку — студен ­ тів. С. СОЛОВЙОВА, наш спецкор. В своїми руками прибраній побутовій і готувати приємніше. На фото:в побутовій гуртожитку по пр. Леніна. ХАИ У ТВОЇЙ КІМНАТІ БУДЕ ЗАТИШНО! Основна маса студентів універ ­ ситету приїхала з різних обла ­ стей України та інших республік. Рідним домом став для них гур ­ тожиток, і вони тримають в зразковій чистоті свої кімнати, коридор. Приємно увійти до студентів історичного факультету в кімнату 116 (староста Ковчак), до біо ­ логів у кімнату 121 (староста Сі- няговська), до хіміків (кімната 92, староста Папченко) у гурто ­ житку по проспекту Леніна, 20. Свіжо вимиті підлоги, акуратно застелені ліжка, білі занавіски на вікнах свідчать, що тут живуть охайні студенти. Але коли зайдеш у кімнату 70, де живуть геологи (староста Вос ­ кобойников) або до філологів у кімнату 66 (староста Сидоренко), уява про мешканців кімнат складається зовсім інша. Брудні підлоги, пил на всіх куточках, ліжка не застелені. Очевидно, до ­ ма за них усе робили батьки, а тут вони звикли до бруду. Обивательське ставлення до свого житла не властиве нашим студентам. Якщо перед введен ­ ням самообслуговування у дея ­ ких ще існували побоювання що ­ до санітарного стану, то зараз вони розвіялись. Той, хто недав ­ но міг кинути на підлогу недоку ­ рок, зараз цього нізащо не зро ­ бить — черговий помітить. Особ ­ ливо хороше чергують по повер ­ хах студенти Ганус (радіофізич ­ ний факультет), Лобойко (філ- фак), Зінченко (істфак). А от студенти геологічного фа ­ культету Руденко та Орищенко і радіофізик Розвадовський не справилися з обов ’ язками черго ­ вого. І ось ще про що можна поду ­ мати. На кімнату видаються до ­ рогі портьєри — для дверей та вікон. Але вони не так необхід ­ ні, як дешеві шторки на вікнах, бо у вечірній час замість таких шторок доводиться використову ­ вати простирадла. Регулярно через десять днів міняється білизна. Але рушників студенти не одержують. Часто рушником користується кілька чоловік. В коридорах гуртожитку не розставляються попільниці, окре ­ мого місця для курців немає. Ба ­ гато студентів палять у кімнатах. Комсомольці університету все ще мало турбуються про побуто ­ ві питання. Комсомольські бюро деяких факультетів перекладаю свою роботу на профспілкові бю ­ ро. Але хіба не справа комсомо ­ лу організувати недільну уборку навколо приміщення гуртожитку, учбових корпусів? Чому, скажімо, комсомольські бюро геологічного, філологічного та радіофізичного факультетів не звертають уваиі на те, що їх студенти живуть ѵ бруді? Нещодавно в гуртожитках по ­ бували викладачі історичного фа ­ культету доценти Шрамко, Про ­ топопов, Прокопчук. Але, на жаль, викладачі все ще рідко бувають у студентів. Всі ми навчалися у школі. Зга ­ даймо, як любовно вирощували в коридорах, у класах квіти, як росли разом з ними і переходили з класу в клас. Так чому ж в університеті ми відмовились від зелених друзів? Навіть наші дів ­ чата, любительниці затишку, не мають у своїх кімнатах квітів. Хіба це не справа комсомольців кинути лозунг: «Прикрасимо гур ­ тожитки і учбові корпуси квіта ­ ми!»? О. ЛЮОСЄВ, наш спецкор. З СТУДЕНТСЬКОГО ГУМОРУ СТУДЕНТИ ТА СЕМІНАРИ Семінари треба любити. Вони потрібні і корисні. Більш того — вони необхідні. Я обурююсь до всієї глибини моєї, можлив’о і не існуючої, душі, коли бачу про ­ тивників цих дуже важливих і разом з тим захоплюючих захо ­ дів. А ці противники, ніби на глум, зустрічаються мені на кож ­ ному кроці, як риболову — зайці. Ось і вчора, в тролейбусі (у мене, між іншим, постійний про ­ їзний квиток ) я почув таку роз ­ мову: — Микола, найнеприємніша звістка. У нас завтра семінар. — Іди ти!.. — Точно. Сьогодні сам був на факультеті. Доведеться завтра кивати в храм науки та ще 8 ар ­ кушів монографії законспектува ­ ти… Ну, як вам подобається: се ­ мінар — найнеприємніша звістка- …В нашій групі конспектів ви не знайдете. їх немає. Зате семінари у нас перетвори ­ лися на справжню демонстрацію знань викладача. Ми з свого боку також, звичайно, демонструємо деякі знання, але більше в ма ­ теріальній формі. У формі кни ­ жок. Адже книга, перш за все — «джерело знань», а вже потім па ­ пір. Перша половина семінару, 45 академічних хвилин, проходить у нас під девізом: «запитуй — від ­ повідає!!». Запитань багато. Знаннєлюбиві студенти прагнуть пізнати світ. А світ великий. Його не можна пізнати відразу. У нас кажуть: «Знай одно, але знай!» І правильно. Краще знати мало, ніж не знати нічого. Ось узяти хоча б мого товари ­ ша Миколу. Він на протязі уже п ’ яти занять допитується: що та ­ ке світ? І що ж, цілком резонне запитання. Дійсно, що? Бога не ­ має? Немає. Матерія існує? Існує. А звідки вона взялася? Незрозу ­ міло. А якщо незрозуміло, то чо ­ му б і не запитати. У кожного своя голова. Кожного щось хви ­ лює. Одного — свесвіт, іншого – зачіска. Народ молодий, життє ­ радісний. Не всі, звичайно, одно питання на п ’ яти заняттях виясняють — іншим вистачає двох-трьох. Се ­ мінари відбуваються раз на тиж ­ день, а ми — тільки люди. Забу ­ ваємо. От і доводиться запитан ­ ня повторювати. До речі, давно не секрет: «повторення — мати навчання». Взагалі ж на семіна ­ рі обстановка ділова. Жарти, сміх. Навіть поїсти як слід ніко ­ ли. Весь час відволікають увагу від бутербродів. Так минає пер ­ ша година. На другій половині семінару вже не те. Відповідати доводить ­ ся нам. Ясно — нудьга. Книга є книга — пропечатані істини. Чи ­ таєш читаєш — і самому набрид ­ не, і викладачеві. Нудьгувати по ­ чинає. А що робити? Своїми сло ­ вами? Намагався. Тільки відір ­ вешся від джерела, дивишся — вже й дурницю зморозив. З ре ­ йок зійшов. Тут, звичайно, друзі, сміх піднімуть, доцент посмі ­ хається і самому трохи незручно, стоїш червоний, як рак. Краще вже книга. Там хоч правильно. ‘Звичайно, не можна весь час ли ­ ше в книгу дивитися. Треба і на викладача крадькома зирнути — може, й не те читаєш. Отже, се ­ мінар семінаром, а тямити також треба. Не знаю, чи вам подобаються, а мені семінари до душі. Прав ­ да, щоб бути небезстороннім, скажу — є в семінарах і нега ­ тивна риска — перекличка. А. ЩИЛІН. Як правило, студенти, перейшовши на четвер ­ тий, п ’ ятий курси кидають заняття спортом. «Ми, мовляв, вже дорослі». І коли якось п’яти- курсників запросили до спортивного залу, то трапилось… Навіть розповісти не можна. Краще намалю ­ вати. Заст. редактора В. МОСЕНЦЕВ.