Електронний архів оцифрованих періодичних видань Центральної Наукової Бібліотеки ХНУ імені В.Н. Каразіна
Видання:
Харківський Університет
Регіон:
Харків
Номер видання:
10
Дата випуску:
16.03.1959
Дата завантаження:
02.07.2024
Сторінок:
4
Мова видання:
Українська
Рік оцифровки:
Кількість номерів:
Текст роспізнано:
ТАК
Опис:
Оригінал зберігається:
Центральна Наукова Бібліотека ХНУ імені В. Н. Каразіна

На весь екран

Знайшли помилку? Напишіть нам про це на пошту welcome@back2news.org

No 10 (964) Понеділок, 16 березня 1959 р. Ціна 20 коп. РІШЕННЯ XXI З ’ ЇЗДУ КПРС — в життя З ЗАГАЛЬНОУНІВЕРСИТЕТСЬКИХ ПАРТІЙНИХ ЗБОРІВ «Комунізм будується працею вченого в його кабінеті або лабораторії, робітника на заводі, працею доярки на фермі і тракториста в полі. Кожна радянська людина на сво ­ їй ділянці повинна доблесно виконувати доручену справу і тим самим прискорювати просування нашої країни до кому ­ нізму». З промови товариша М. С. Хрущова при врученні ордена Леніна Рязанській області. 4-го березня відбулися загальні партійні збори. З доповіддю «Про підсумки позачергового XXI з ’ їзду КПРС і завдання пар ­ тійної організації університету» виступив секретар обкому партії товариш О. О. Булгаков. Доповідач відзначив, що рі ­ шення з ’ їзду являють собою яс ­ краве вираження генеральної лі ­ нії партії, свідчення величезної творчої сили марксизму-ленініз- му. У світлі рішень історичногВТ XXI з ’ їзду величезні завдання: постають перед партійною оргаД нізацією університету. Партійний! комітет і ректорат повинні орга ­ нізувати на факультетах, кафед ­ рах і в науково-дослідних інститу ­ тах хімії, біології та в астроно ­ мічній обсерваторії розробку се ­ мирічних планів наукової роботи * та підготовки висококваліфікова- ‘ них спеціалістів. Головну увагу : слід приділити розробці найваж ’ – ливіших теоретичних і практич ­ них проблем природознавчих і суспільних наук, створенню про ­ блемних лабораторій в галузі фі- , зики, хімії, радіофізики,’ біології,, на підготовку наукових кадрів, особливо вищої кваліфікації — професорів і докторів наук, на широкий розвиток госпдоговірної тематики і впровадження ре ­ зультатів наукових досліджень у практику. Доповідач навів факти великої творчої наукової роботи, прове­ деної професорсько-викладацьким складом університету за період між двома з ’ їздами. Вчені університету опублікува ­ ли понад 1000 наукових праць, близько^ ЗО фундаментальних мо ­ нографій і учбових посібників для університетів. Серед них важливі дослідження професо ­ рів А. П. Ковалезського, А. В. Погорєлова, Г. К- Самохвалова, М. В. Логвиненка, М. П. Бараба- шова і ін. Учбові посібники професорів Сушкевича, Хотинського, Погорє ­ лова, Буланкіна, Пінеса, Логви ­ ненка рекомендовані Міністер ­ ством вищої освіти для універ ­ ситетів та профільних інститутів. Праці професорів Сушкевича і Хотинського перекладені на ки ­ тайську мову і по них зараз на ­ вчаються наші китайські товари ­ ші. За цей період Батьківщина одержала новий загін молодих спеціалістів з найновіших про ­ філів вітчизняної науки: 117 чо ­ ловік закінчили аспірантуру, з них переважна більшість на фі- зико-математичному і радіофізич ­ ному факультетах. Університет має все необхідне для того, щоб з честю виконати рішення XXI з ’ їзду. Справа честі комуністів універ ­ ситету, — говорить тов. Булга ­ ков, — внести свою частку праці у дострокове виконання семи ­ річки. Змістовна доповідь товариша Булгакова викликала жваве об ­ говорення. ПРО ПІДСУМКИ НАУКОВОЇ ТА УЧБОВОЇ РОБОТИ В УНІ ­ ВЕРСИТЕТІ ЗА МИНУЛИЙ ПЕ ­ РІОД І ЗАВДАННЯ, ЩО СТО ­ ЯТЬ У ЗВ ’ ЯЗКУ З НАСТАНО ­ ВАМИ З ’ ЇЗДУ говорили на зборах товариші Кри- вець, Тарапов, Захарченко, Лавру- шин, Семененко та інші. Вони відзначили, що в цілому професорсько-викла ­ дацький колектив університету правильно зрозумів завдання, що стоять перед ним. Рішення XX .з ’ їзду КПРС послужили по ­ чатком перебудови в нашій краї ­ ні, в тому числі і в ХДУ, почат ­ ком перегляду учбових планів, більш глибоких наукових дос ­ ліджень, наближення науково- дослідницької роботи до потреб народного господарства, до жит ­ тя. Ці рішення натхнули уче ­ них університету на розв ’ язання корінних питань вітчизняної нау ­ ки. Величезна увага приділялася ’ розвиткові найновіших галузей науки і техніки — фізики напів-І і провідників, фізики металів, ра-1 діоелектроніки, біофізики, ДОС-І лідженню високополімерів, фізи-| ки надвисоких частот, досліджен-‘ ням фізичних умов на планетах та інш. В університеті значно покра ­ щав зв ’ язок окремих кафедр з працівниками народного госпо­ дарства. Вчені радіофізичного та хіміч ного факультетів, а також спів ­ робітники науково-дослідного ін ­ ституту хімії приступили до ви ­ конання госпдоговірної тематики. Вже в 1958 році хіміки синтезу ­ вали і передали промисловим підприємствам для впровадження у виробництво 12 нових препарат тів. Радіофізики сконструювали ряд приладів для радіовимірю-і, вань. Понад 20 кафедр універси-, тету провадять роботу порядком співдружності вчених університе-і ту з працівниками промислових ’ підприємств і соціалістичного ’ сільського господарства. І Протягом останніх трьох років науковці геологічного факульте ту досліджували питання геоло ­ гічної будови і корисних копалин на території Великого Донецько ­ го басейну і сусідніх територій, питання нафтоносності та газо ­ носності, а також питання дослід ­ ження покладів вугілля і руд на території нашої республіки. .За три роки значно поліпши ­ лась якість викладання в універ ­ ситеті у зв ’ язку з інтенсивною науковою роботою. За цей час захищено вісім докторських ■ди ­ сертацій. З ‘454 викладачів 369 чо ­ ловік виконували науково-дослід ­ ницьку роботу. Ще величніші завдання поста ­ ють перед ученими університету у цьому семиріччі. Радіофізичний факультет у 1959 році виконає госпдоговірну тематику на суму 2 мільйони карбованців. Обчислювальне від ­ ділення ХДУ стане обчислюваль ­ ним центром Харківського еко ­ номічного району. Розв ’ язання грандіозних завдань, поставле ­ них XXI з ’ їздом в галузі сіль ­ ськогосподарського виробництва, зобов ’ язує біологів розвивати біологічну науку, ті її галузі, що безпосередньо пов ’ язані з сіль ­ ським господарством. Це — пи-‘ тання наукових прогнозів появи шкідників сільського господар ­ ства, боротьби з ними, питання покращення продуктивності шов ­ копряду і поліпшення біологічної продуктивності водоймищ та інш. З виключною увагою присутні прослухали виступ академіка М. П. Барабашова, який заявив про те, що вчені університету вже включилися у виконання рішень історичного XXI з ’ їзду. , У рі ­ шеннях завдань XXI з ’ їзду зроб ­ лять свій внесок і вчені універ ­ ситету. На базі Харківської об ­ серваторії буде організовано перший у світі планетний інсти- У цьому семиріччі буде за ­ хищено 20—25 докторських ди ­ сертацій, з них 11 ■ — на фізико- математичному факультеті. Спів ­ робітники університету підго ­ тують близько 40 підручників, уч ­ бових посібників і курсів лекцій, близько 20 монографічних до ­ сліджень. Великі завдання по ­ стають перед кафедрами суспіль ­ них наук. За період між двома з ’ їздами кафедри суспільних і гуманітарних наук вели роботи з історії більшовицьких органі ­ зацій України, розробляли питан ­ ня історії, філософії і громад ­ ської думки на Україні, дослід ­ жували розвиток політекономії у працях’ ІЗ. І. Леніна, глиооко ви ­ вчали питання політичної еконо ­ мії соціалізму. Зібраний архів ­ ний матеріал з історії робітни­ чого і революційного руху на Україні дав можливість ряду істориків університету (О. О. Вос- кресенський, С. М. Королівський, В. І. Астахов, І. К- Рибалка, В. П. Будников та інші) опублі ­ кувати монографічні дослі ­ дження. Протягом семирічки кафедри суспільних наук розроблятимуть ЦІЛИЙ ряд нових проблем. Ка ­ федра історії КПРС створює наукову історію Харківського паровозобудівельного і Харків ­ ського електромеханічного заво ­ дів. Економісти зроблять свій внесок у розробку основного економіч- ного закону комуністичної фор ­ мації. ПРО НОВІ ЗАВДАННЯ, ЩО ПОСТАЛИ ПЕРЕД ВИКЛАДА ­ ЧАМИ СУСПІЛЬНИХ НАУК, ПРО ПРОПАГАНДУ РІШЕНЬ XXI З ’ ЇЗДУ, ПРО КОМУНІСТИЧ ­ НЕ ВИХОВАННЯ СТУДЕНТ ­ СТВА говорили в своїх виступах кому ­ ністи Данилевич і Гнідаш. Пар ­ тійний комітет і ректорат орга- лізуть глибоке вивчення Доповіді товарища М. С. Хрущова про контрольні цифри розвитку на ­ родного господарства у 1959 — 1965 роках, рішень XXI з ’ їзду КПРС та XX з ’ їзду КП України. Вивчення цих матеріалів має за ­ кінчитися у гуртках підсумкови ­ ми заняттями, а на семінарах — підсумковими теоретичними кон ­ ференціями. На факультетах, ка ­ федрах суспільних наук будуть проведені наукові конференції про ­ фесорсько – викладацького складу з найважливіших проблем, вису ­ нутих історичним XXI з ’ їздом. Резолюція, прийнята зборами, свідчить, що комуністи універси ­ тету з почуттям гордості за вели ­ ку партію Леніна і за свою мо ­ гутню Батьківщину одностайно схвалюють рішення з ’ їзду і до ­ кладуть усіх зусиль до перетво ­ рення їх у життя. Чекаємо гостей Наближається традиційна сту ­ дентська наукова конференція. Цього року конференція прохо ­ дитиме з 15 по 22 квітня. Пре ­ зидія студентського наукового товариства запросила гостей на конференцію з Київського, Львів ­ ського, Ужгородського, Черні- вецького, Дніпропетровського, Одеського, Кишинівського уні ­ верситетів та ряду університетів РРФСР. Студенти географічного фа ­ культету одержали запрошення від студентського наукового то ­ вариства Ленінградського дер ­ жавного університету ім. А. 0. Жданова. Студент V курсу В. Бураков зробить доповідь в Ленінградському університеті на студентській конференції на те ­ му «Про сучасний стан льодо ­ виків басейну р. Баксан», а сту ­ дент IV курсу Г. Ключанський — на тему «Харківський економіч ­ ний адміністративний район». Студенти біологічного факуль ­ тету беруть участь у роботі Все ­ союзної наукової конференції біологів, яка проходить у Мос ­ ковському державному універ ­ ситеті ім. М. В. Ломоносова. В аудиторіях та лабораторіях йдуть заняття. На знімку II курс географів за вивченням англійської мови. Заняття веде викладач О. О. Фоменко. З БУДІВНИЦТВА ХДУ ХОРОШЕ ПРАЦЮЮТЬ ФІЗИКИ ЩОДЕННИК БУДІВНИЦТВА. КІНЕЦЬ ЛЮТОГО. …Ось уже четвертий день перша і друга гру ­ пи першого курсу фізмату працюють на будів ­ ництві університету. З першого ж дня студенти вирішили працювати якнайкраще. Між бригада ­ ми студентів, що працюють на одному поверсі, розгорнулося справжнє змагання, а коли сту ­ денти починають змагатися, праця йде значно швидше. От і зараз четвірка студентів — Бочек, Яро- шевський, Рудь та Індикул, що ведуть перед, завзято поглядають на інших: «А ну, наздоже ­ ніть!» І їхні «суперники» поспішають — швидше спорожнюються тачки, і купи сміття швидко та ­ нуть, вивільнюючи місце для тих, хто має виво ­ дити стіни, прокладати труби. Короткий день гарячої роботи закінчується не ­ помітно швидко. Трохи стомлені, але задоволе ­ ні тим, що і сьогодні зробили свій невеликий внесок у важливу справу, розходяться студенти. Завтра вони знову зберуться після лекцій на бу ­ дівництві і продовжуватимуть те, що розпочали сьогодні. А коли перший курс відробить намі ­ чену кількість часу на будівництві — його місце заступлять студенти інших груп та курсів, та ­ ких самих завзятих у праці. С. СТРЕЛЬЧЕНКО наш кор. ЦИМ БУДІВНИЦТВУ НЕ ДОПОМОЖЕ Ш Швидше перейти в нову будову університе ­ ту — заповітна мрія тих студентів, які ще й до ­ сі вчаться в старих корпусах. Але університет не можна побудувати лише за щучим велінням. Будівництву треба всіляко допомагати. Географічному факультету було доручено про ­ вадити на будові агітаційну роботу. Але комсо ­ мольське бюро несерйозно поставилося до цієї справи. Було виділено лише кілька першокурс ­ ниць (!), які пішли до будівельників непідготов- леними. І на цьому свою діяльність факультет зовсім припинив. Незадовільно працює частина студентів і без ­ посередньо на будівництві. Хоча для їхньої ро ­ боти створені всі умови, до роботи багато з них ставляться недбало. Дуже часте явище — за ­ пізнення на роботу. В. КОРЕНЄВ, член комсомольського поста ,ТРИБУНА ПАРТОРГА ГРОМАДСЬКА РОБОТА ДОПОМАГАЄ НАВЧАННЮ Напруженим життям живуть студенти історичного факультету. Всюди: в партгрупах, комсомоль ­ ських організаціях курсів, гурто ­ житках, аудиторіях — одні думки, одна тема розмов: як краще на ­ цілити колектив на виконання історичних рішень XXI з ’ їзду КПРС, як краще організувати підготовку високоідейних кадрів, якими шляхами організувати бо ­ ротьбу за творчий характер на ­ вчання кожного студента. І за останні дні в усіх цих розмовах, бесідах і обговореннях впевнено ‘пролунали слова про те, що боротьбу за виконання рішень з ’ їзду партії на факуль ­ теті необхідно розпочати з участі студентів в пропаганді рішень з ’ їзду серед населення, в органі ­ зації безпосередньої участі сту ­ дентів в наданні допомоги тру ­ дівникам у боротьбі за комунізм. І це не може не позначитися на показниках у навчанні. Історики не відстають від життя: вони підтримують хороші починання і виступають самі за ­ чинателями багатьох з них. В пе ­ ріод підготовки до сесії комсо ­ мольська організація виступила з закликом провести сесію якнай ­ краще, вважати цю справу по ­ дарунком з ’ їзду. І коли комсо ­ мольці обговорили і взяли таке зобов ’ язання, то бойовий штаб комуністів — партійне бюро своє ­ часно підтримало цей рух. І комсомольці додержали свого слова: 60 процентів студентів одержали лише хороші і відмінні оцінки, значно зросла кількість відмінників, підвищилася актив ­ ність студентів в організації твор ­ чого навчання. Другий курс історичного фа ­ культету складається в більшості з виробничників, їх налічується 75 процентів. В університет за знаннями прийшли вчорашні шах ­ тарі, слюсарі і токарі, демобілі ­ зовані воїни. В їх сім ’ ї є й мо ­ лодь, що прийшла із школи з зо ­ лотими та срібними медалями. І все ж перша сесія минулого року була проведена курсом з середнім балом 3,5, з п ’ ятьма боржниками. Другу сесію курс склав теж не блискуче: 3,8 бала і знову 5 боржників. На факультеті існувало багате думок, перших вражень про наш курс. Говорили, що курс слабкий і потрібна практична допомога. Інші казали, що студенти курсу не звикли і не вміють самостій ­ но працювати. А треті — скеп ­ тики, які іноді зустрічаються, казали, якщо курс пасе задніх, то й буде пасти, якщо з цього почалося… Таких сил, мабуть, і немає на курсі, щоб вивести його з прориву, невдач, розча ­ рувань. Але не так думали про це ко ­ муністи, комсомольські ватажки, здорові сили курсу. — Треба підвищити вимогли ­ вість, — говорили Павло Скотарен- ко, Леонід Меркулов, Іван Кли- цаков та ін. Курсу була необхідна практич ­ на допомога, але лише подолання труднощів могло підняти настрій і активність студентів. Комуністи, комсомольські во ­ жаки вказали студентам шлях, який мусив вивести курс з про ­ валу. Вони відверто заявили: необхідно поєднати навчання сту ­ дентів з практичним життям, під ­ вищити дисципліну і вимогли ­ вість, організувати дійовий конт ­ роль за роботою студентів і, на ­ решті, рішуче поліпшити масово- політичну і виховну роботу. З цією метою 13 студентів кур ­ су були направлені до санаторію вихователями, 6 — піонервожа- тими, 12 — агітаторами, а інші одержали комсомольські доручен ­ ня на курсі і факультеті. Жоден студент не лишився без справи. Частіше почали організовуватися культпоходи в театри та кіно, екскурсії на заводи, тематичні вечори, а робота в колгоспах, на будівництві університету, на ці ­ лині та цегельному Заводі об ’ єд ­ нувала людей курсу, організову ­ вала їх на дружні спільні спра ­ ви. В період підготовки до сесії, яка відбувалася під час Пі з ’ їзду КПРС, всі зійшлися на то ­ му, щоб провести її як слід. На своєму місці завжди було і комсомольське бюро курсу; воно постійно вимагало, організовувало і контролювало роботу студентів. Не можна сказати, що все йшло гладко: були іноді і роз ­ чарування і невдачі. Деякі прямо говорили, що велика активність курсу в громадській роботі за ­ важає навчанню. Але зараз, коли підводимо під ­ сумки, дуже приємно відзначити: Валя Яготинцева, Валя Стажко- ва, Володимир Комов, Валя Сердюк та Анатолій Полуектов склали сесію лише на «відмін ­ но». Одержавши хороші та від ­ мінні оцінки, склали сесію вчо ­ рашні виробничники: Віталій До- родних, Віталій Хаєт, Іван Мазе ­ па, Ліза Орел, Леонід Горячих, Юрій Тихонов та інші. Успішно провели сесію і ті, хто був зачинателем багатьох справ, складав завжди основу колективу: Олександр Бут, Ела Циколіна, Свєта Пальчун, Галина Єрмоленко та інші. На факультетських комсомоль ­ ських зборах від імені курсу ви ­ ступив комсомолець Леонід Пра- солов, який заявив: «Перші ла ­ стівки прояву творчої роботи курсу радують усіх. Але ми не заспокоїмося на досягнутому. Комсомольська організація докла ­ де всіх зусиль, щоб курс і на ­ далі працював так само і ще краще». І немає сумніву в тому, що студенти II курсу не здадуть зайнятих позицій. Справа — за організаторською роботою, за пра ­ вильним і своєчасним виконанням кожним обов ’ язків радянського студента. І. ЩЕДРИЙ, студент II нурсу історичного факультету, партгрупорг. До школи прийшли практиканти Можна з певністю сказати, що через два-три роки випускниця ХДУ, а нині четвертокурсниця Зоя Карпова не хвилюватиметься перед своїм уроком так, як за ­ раз. Скільки труднощів подолано при підготовці лише одного уроку на тему з оптики для 10 класу 13-ої школи! Треба було зробити урок змістовним і зрозумі ­ лим для всіх. Та найголовніше — вміло провести його, втілити за ­ думане в дійсність. Ось Зоя Карпова вдається до чергового методичного засобу: по ­ яснюючи класу завдання, вона залишає стіл викладача і про ­ ходить поміж рядами. (Фото пер ­ ше). Коли є така можливість — чому б не продемонструвати перед уч ­ нями дію дифракційної решітки! (Фото друге). От бачите (третє фото), як ба ­ гато у Зої Суддів! Вони вкажуть на вдалі місця уроку і визначать помилки. СПРАВА КОРИСНА, ТА ДЕХТО ЦЬОГО НЕ РОЗУМІЄ Перехід до самообслуговування в гуртожитках здійснювався посту ­ пово. У грудні позаминулого року в усіх чотирьох гуртожитках універ ­ ситету було звільнено 12 вахтерів, обов ’ язки яких почали виконувати самі студенти. На початку нового 1958 року за ініціативою студентів фізмату меш ­ канці гуртожитку відмовилися від натирання підлог в кімнатах гурто ­ житку платними робітниками і по ­ чали самі виконувати цю роботу. У грудні 1958 року почалася під ­ готовка гуртожитків університету до переходу на повне самообслуго ­ вування. З цією метою було проведено три розширених засідання профкому з участю представників партійних і громадських організацій універси ­ тету і факультетів. В усіх гурто ­ житках були проведені загальні збори студентів. На зборах студенти гаряче обговорювали питання пере ­ ходу на самообслуговування, вно ­ сили свої пропозиції. Всі студенти підтримали пропо ­ зицію про перехід на самообслуго ­ вування як свою кровну справу. Добре зустріли і організували само ­ обслуговування члени студради гуртожитку по проспекту Леніна, 20. 25 лютого на зборах студентів в цьому гуртожитку всі одностайно підтримали перехід гуртожитку на самообслуговування. Були призна ­ чені чергові — по 4 чоловіка на поверх. Вони пройшли відповідний інструктаж у коменданта, одержали інвентар і охоче приступили до ви ­ конання своїх обов ’ язків. У перші дні попрацювали дуже хороше і добросовісно постави ­ лись до виконання своїх обов ’ яз ­ ків студенти географічного факуль ­ тету з кімнат 176, 177 і 178, і особливо Дрей, Анухіна, Артемен ­ ко, Карманна. Вже складено сталий графік чергувань. Поряд з цим окремі студенти не відчувають всієї важливості цієї справи. Так, 5 березня п ’ ятикурс- ник радіофаку Розводовський кате ­ горично відмовився від чергування і пішов у кіно. Студенти Болгар та Дунай (кімната 43) почали чер ­ гування з запізненням. Студрада гуртожитку повинна вжити суворих заходів до таких студентів, карати їх за перше по ­ рушення порядку — повторним чер ­ гуванням, а за друге — ставити питання про виселення з гурто ­ житку. Незадовільно поставлена органі ­ зація чергувань студентів на про ­ хідній гуртожитку. Деякі студенти, наприклад, Худо- шевич (п ’ ятий курс філфаку) про ­ вадять час чергування за читан ­ ням художньої літератури, влашто ­ вують власні справи, забуваючи про. громадський обов ’ язок. Студ- раді і комендантові треба скласти інструкцію для чергового на про ­ хідній і суворо вимагати її вико ­ нання. Внаслідок переходу гуртожитків на самообслуговування було звіль ­ нено 17 штатних посад, з них 8 … у гуртожитку по проспекту Леніна, 20. До того ж необхідно відзначи ­ ти, що в гуртожитках стало значно чистіше. Та це й природно — сту ­ денти почали слідкувати не лише за собою, але й за своїми товари ­ шами. Отже, настав час замінити старий напис у коридорах гуртожитку «Поважайте працю вбиральниць» на новий «Поважай працю това ­ риша». Перехід усіх гуртожитків універ ­ ситету на самообслуговування не лише скоротить штат, але й зеко ­ номить щороку більше 75 тисяч карбованців. Отже, справа ця і ко ­ рисна і вигідна. В. МАКОГОНОВ, студент. ,ЗА ПРИНЦИПОВІСТЬ, ПОВСЯКДЕННУ І ПОСЛІДОВНУ Рішення позачергового XXI з ’ їзду КПРС ще і ще раз вима ­ гають замислитися над постанов ­ кою справи політичного вихован ­ ня студентства. Випускники вузів повинні бу ­ ти передовими, свідомими будів ­ никами комуністичного суспіль ­ ства, гарячими патріотами своєї Батьківщини, безмежно відданими справі партії. ЯКЩО ГОВОРИТИ ТІЛЬКИ ПРО ХОРОШЕ Партійне бюро географічного факультету в минулому півріччі багато уваги приділило роботі агі ­ таторів в академгрупах.. На засі ­ даннях партійного бюро були за ­ слухані звіти трьох агітаторів. Проведена факультетська нарада агітколективу по обміну досвідом. Регулярно здійснюється контроль за проведенням політзанять, ста ­ ном агітмасової роботи на кур ­ сах. Ці питання також обговорю ­ вались на факультетських комсо ­ мольських зборах. Агітколектив у нас хороший, сильний. В його складі шість до ­ центів, два кандидати наук, п ’ ять викладачів і один асистент. З 14 агітаторів 9 — члени КПРС. Заняття проводились за графі ­ ком, зривів не було. Крім реко ­ мендованих партійним комітетом, обговорювались теми, висунуті самими студентами. Кращі агітатори: Ф. Трипілець, Д. Ушаков, Є. Майківська, Б. Іва ­ нов, Д. Гук, А. Масалов, А. Кра ­ сильщиков успішно проводять за ­ няття методом розгорнутої бесіди Вони добре знають кожного студента своєї групи, відвідують гуртожиток, беруть участь у гро ­ мадському житті курсу. У більшості студентів-геогра- фів стало традицією старанно го ­ туватися до політзанять. їх ви ­ ступи змістовні і обгрунтовані ре­ тельно підібраним фактичним ма ­ теріалом. До числа кращих сту ­ дентів можна віднести Карманну, Медведеву, Кулібабу, Пілсудченко, Кудиненко, Огуль, Ластович, Кор- нієць, Федосову, Шляхова, Шу ­ макову, Леуту, Довбу, Зеньків- ську та інших. Однак за зовнішнім благопо ­ луччям у нашій роботі криються досить істотні недоліки, з якими ми не можемо і не повинні ми ­ ритися. ЦЬОМУ ТРЕБА ПОКЛАСТИ КРАЙ Більшість недоліків щодо проведення політгодин обумовлені тим, що частина студентів все ще погано готується до цих занять, пасивна під час їх проведення. Студентки Волошина, Бакумен ­ ко, Полянська та інші (п ’ ятий курс) на політгодині не мали перед собою ніяких матеріалів. Студентка Мусіна (четвертий курс) навіть не знала тему по- літзаняття, на яке прийшла. Іноді студенти приходять зов ­ сім не підготовленими; відмовля ­ ються від виступів, не відпові ­ дають на запитання агітатора (Борщ, Лебедін — другий курс. Карпов, Некое — третій курс, Кочергін — четвертий курс, Тя- мало, Лещенко — п ’ ятий курс). Буває й так, що за спиною агі ­ татора провадиться розподіл ви ­ ступів між студентами. В такому разі «розгорнута бесіда» зво ­ диться до 2 — 3 нудних виступів, що не викликають ніякої реакції у слухачів. Такі випадки, наприклад, спо ­ стерігалися на третьому курсі, в групі економгеографів. На жаль, серед пасивних на по- літзаняттях іноді опиняються ком ­ сомольські активісти: комсорг другого курсу Махонін, член КСМбюро факультету Банко та інші. Деякі студенти під час політ- години перебувають у їдальні, буфеті або просто на прогулянці. Невідвідування політзанять спо ­ стерігається у студентів Ковален ­ ко, Малєєвої, Шоніної, Грабової (четвертий курс, група «А»), Ли ­ мар, Винокурової, Воргунь (чет ­ вертий курс, група «Б»), Зуба- рєвої, Шульц, Лупяк (п ’ ятий курс), Бобенко, Засницької, Па ­ далки (третій курс) та інших. П ’ ятикурсник Кочергін умудрився пропустити 4 заняття з 9. Соромно, що навіть старшо ­ курсники нерегулярно читають газети і слухають радіо. Кожному ясно, що навіть дуже успішним проведенням політго ­ дин боротьба за високий ідейно- політичний рівень майбутнього спеціаліста обмежуватися не мо ­ же. Треба не проходити мимо по ­ рушень дисципліни, несвідомого, нечесного ставлення до справи. А такі факти ще мають місце. Часто можна бачити, як під час лекцій (особливо в задніх ря ­ дах) студенти читають художню літературу, розмовляють, готу ­ ються до колоквіумів або вико ­ нують домашнє завдання. Особли ­ во в цьому відношенні відзначи ­ лась другокурсниця Туринович. На лекціях і політгодинах, не звертаючи уваги на зауваження викладача, вона поринає в читан ­ ня белетристики. Грубі порушення дисципліни дозволили собі першокурсники Кобець, Денисенко, Федоров та Свергуненко, за що по заслузі одержали стягнення від КСМбюро. Четвертокурсниця Тасенкова, здібна, але лінива студентка, тро ­ хи не зірвала постановку п ’ єси на факультетському новорічному вечорі, пославшись на хворобу. Весь цей вечір вона протанцю ­ вала в гірничому інституті. її поведінка була засуджена гро ­ мадськістю факультету. Але вис ­ новків Тасенкова для себе ще не зробила, про що свідчать під ­ сумки зимової сесії. У нас є студенти, які зовсім не відвідують лекцій факультет ­ ського лекторію, засідання гео ­ графічного товариства, яке поши ­ рює загальний кругозір студентів. Ми так детально зупинилися на, проявах недисциплінованості, не ­ свідомості окремих студентів то ­ му, що, мабуть, подібні факти мають місце і на інших факуль ­ тетах. А партійна принциповість не дозволяє нам за великими циф ­ рами наших успіхів не помічати цих, на перший погляд, дрібниць. Ми завжди повинні пам ’ ятати: наш студент піде у велике жит ­ тя, він буде виховувати, керу ­ вати, вирішувати. І ми мусимо його до цього підготувати на лекціях і політгодинах, на комсо ­ мольських зборах, підготувати усім ходом університетських буд ­ нів. А ми ще робимо далеко не все для цього. Часто недостатньо принципово вирішують питання комсомольське і профспілкове бю ­ ро, не доводять вони іноді до кінця своїх рішень. Усім відомо, яку величезну роль відіграє в справі по-справжньому бойова, гостра преса, а не просто стін ­ нівка, що виходить регулярно. Саме такою вирішили зробити на ­ шу стіннівку «Компас». Призна ­ чили кореспондентів від курсів, намітили план її роботи, а потім все якось почало затухати. І «Компас», як і раніше, є сірень ­ кою стіннівкою, яка слабо впли ­ ває на життя факультету. Ми не будемо наводити тут ві ­ домих істин про те, що треба контролювати виконання дору ­ чень, боротися за трудову дис ­ ципліну, за збереження громад ­ ського майна. Нам лише хочеться сказати: давайте, товариші, глибоко і серйозно замислимося над звич ­ ними і простими словами: «ідей ­ но-політичний рівень студента, політико-виховна робота», давай ­ те побачимо за ними величезний зміст, давайте не будемо байду ­ жими до жодного прояву несві ­ домості. Треба завжди пам ’ ятати, що агітатор академгрупи, комсо ­ мольський активіст виховує осо ­ бистим прикладом, своїм став ­ ленням до праці. ЗАУВАЖЕННЯ АГІТАТОРАМ. У нас нерідко проведене агіта ­ тором заняття, навіть успішно проведене, не пов ’ язується з кон ­ кретними задачами, що стоять перед студентами групи, курсу, факультету. На факультетських комсомоль­ ських зборах, на профспілкових зборах і студентських вечорах присутні далеко не всі агітатори. Факультетська преса: стіннів ­ ка «Компас» і сатиричний дода ­ ток «Вулкан» — дуже рідко одер ­ жують кореспонденції від викла ­ дачів, що проводять агітаційну роботу. Справа політичного виховання студентства — справа величезної державної ваги. Вона вимагає су ­ ворої принциповості, повсякден ­ ної і послідовної. В. ВІЛЕНКІН, доцент, член партійного бюро географічного факультету. Ми радо вітали письменника Давно вже 19-та аудиторій. сЬілфаку не була так переповне ­ на, як зараз, коли ми чекали в ній відомого українського пись ­ менника Михайла Стельмаха. 1 ось М. Стельмах на трибуні. З захопленням слухають студен­ ти промову письменника, його розповідь про своє життя, одно ­ часно таке просте і таке незви ­ чайне. Сміх лунає в аудиторії щоразу, коли він розповідає про свої невдачі початкуючого літе ­ ратора. Ось Стельмах пригадує одну з перших оцінок своєї поетичної творчості: «Щось у вас є, але чогось і нема» — і знову сміються студенти разом з пись ­ менником. А вірш раннього пе ­ ріоду, прочитаний Стельмахом, усім подобається, студенти ди ­ вуються, чому ж він колись був визнаний незадовільним. Потім письменник прочитав уривок з свого нового романа «Хліб і сіль». Розповідь закінчилася, і поси ­ палися запитання, різні, як і люди, що їх задавали. Студенти бажають висловити автору свої думки і враження з приводу його творів — адже творчість Михайла Стельмаха цікавить і хвилює всіх. Схвильо ­ вано виступає студентка ПІ ук ­ раїнського Іопа, повно і стисло висловлюється студент Тарасов Багато ще бажаючих виступити, а ге час зустрічі закінчується. Треба прощатися. Вже відшу ­ міли останні оплески, пролунали слова подяки, але юрба студентів оточила письменника, задає за ­ питання… О. ВИНОГРАДСЬКИЙ, студент філфаку. ПІДСУМКИ РОБОТИ ВЕЧІРНЬОГО ВІДДІЛЕННЯ 1 вересня минулого ро ­ ку перед робітниками промислових підприємств, працівниками різних ус ­ танов нашого міста вперше гостинно відкри ­ лися двері вечірнього від ­ ділення університету, йо ­ го фізико-математичного, філологічного, історич ­ ного, хімічного та еко ­ номічного факультетів. Багато робітників, службовців, що стали нашими студентамише- чірниками, мають вели ­ кий виробничий стаж; переважну більшість вій ­ ськовозобов ’ язаних, за ­ рахованих на вечірнє відділення, складають учасники Великої Віт ­ чизняної війни. Всі во ­ ни закінчили середню школу багато років то ­ му й пішли на виробни ­ цтво, щоб своєю працею множити багатства на ­ шого народу. Зараз во ­ ни відгукнулися на за ­ клик часу — вчитися без відриву від виробництва, вчитися, щоб працюва ­ ти краще. Склад студентів та умови навчання на ве­ чірньому відділенні ви ­ магають надзвичайно чіткої організації учбо ­ вого процесу. Кафедри університету приділили і приділяють велику увагу роботі з студентами вечірнього відділення, а це найго ­ ловніше: чітка робота кафедр — це запорука успішної роботи вечір ­ нього відділення. Непогані наслідки першої залікової та ек ­ заменаційної сесії на ве ­ чірньому відділенні свід ­ чать про наполегливу роботу протягом півріч ­ чя як викладачів, так і студентів. Найкращих результа ­ тів домоглися студенти біологи, економісти, іс ­ торики. Непогано скла ­ ли сесію й філологи та хіміки. Серед студентів, що добре склали іспити, є багато передовиків ви ­ робництва. Відмінні та добрі оцінки одержали на філологічному фа ­ культеті фрезерувальник заводу транспортного машинобудування імені Малишева О. І. Вели ­ ко, який на виробницт ­ ві виконує змінні за ­ вдання на 200 процен­ тів, водій тролейбуса комуніст В. Ф. Плута- хін, робота якого в ХТТУ багато років ха ­ рактеризується високи ­ ми показниками, штука ­ тур УНР-439 А. Ф. Вла- сенко та інші. Наполег ­ ливою працею домог ­ лися відмінних резуль ­ татів в навчанні сту ­ денти Матейченко, Пряд- кін, Виноградов (фіз ­ мат), Старобінець (біо ­ фак) та інші. Але серед вечірників є й такі, що одержали незадовільні оцінки або зовсім не з ’ явилися на іспити. Серед них По- лікарпова, робітниця видавництва ХДУ, Ту- маркіна, вчителька се­ редньої школи No І, Варченко, робітниця депо «Жовтень», Ло- бойко та Кисла, пра ­ цівники паровозного де ­ по «Сортувальне» та ін ­ ші. З 250 студентів, що навчаються на вечірньо ­ му відділенні, не склали заліків та іспитів 23 чо ­ ловіка. Досвід роботи вечір ­ нього відділення вже до ­ зволяє зробити деякі зауваження щодо по ­ дальшого покращання його роботи, організації навчального процесу і керівництва ним. З метою покращання роботи з студентами здається доцільним під ­ порядкувати вечірні фа ­ культети деканам стаці ­ онару і в адміністратив ­ ному відношенні (адже тоді зв ’ язок вечірників з кафедрами, з універ ­ ситетським колективом стане більш міцним, до ­ поможе розв ’ язувати ба ­ гато складних питань з організації навчального процесу). Приєднання вечірнього відділення до заочного, як це пропо ­ нувалося зробити, не дасть, на нашу думку, позитивних результатів. Навпаки, було б доціль ­ ним заочні факультети також підпорядкувати безпосередньо деканам стаціонару, передбачив ­ ши в штаті кожного фа ­ культету посаду інспек ­ тора по заочному на ­ вчанню. Навчання на вечір ­ ньому відділенні є, так би мовити, «напівста- ціонарним». Це озна ­ чає, що студентам-ве- чірникам доводиться більше працювати са ­ мостійно, ніж студен ­ там стаціонару, тому вечірники повинні одер ­ жувати більш дійову методичну допомогу з боку кафедр і викла ­ дачів. Кожен студент повинен мати програму та робочі плани з окре ­ мих курсів на семестр, списки літератури і г. д. Цими матеріалами ма ­ ють забезпечити студен ­ тів на початку семестру кафедри. Виховна робота сере і студентів вечірнього від ­ ділення також може бути здійснена лише а тісному зв’язку партій ­ них, комсомольських, профспілкових органі ­ зацій та деканатів фа ­ культетів університету з партійними та гро мадськими організація ми підприємств, де працюють студенти-ве- чірники. Одним з основних завдань освіти на ве ­ чірніх факультетах є підготовка всебічно роз ­ винених трудівників ко мупістичного суспільст ­ ва, для яких праця стане в усіх відношен ­ нях і в усіх галузях творчою. Обов ’ язок колективу університету — зробити все необхідне для то ­ го, щоб ця форма на ­ вчання відіграла відве дену їй велику роль у здійсненні грандіозних завдань, поставлених партією та урядом пе ­ ред працівниками на ­ родної освіти. А. КАЛИНИЧЕНКО, зам. декана вечір ­ нього відділення. ВІД РЕДАКЦІЇ: Пропозиції щодо підпорядкування ве ­ чірнього і заочного відділень деканатам відповідних факуль ­ тетів, що вислов ­ лені в статті тов. Калиниченка, редак ­ ція вважає за до цільне обговорити на сторінках нашої га ­ зети. Пропонуємо викладачам і сту ­ дентам університету взяти участь в обго ­ воренні цього пи ­ тання. ,Ділова розмова на зборах комсомольців філологічного факультету и ЕЩОДАВНО відбулися ком- 1 * сомольські збори філологіч ­ ного факультету. З доповіддю про рішення XXI з ’ їзду КПРС і про завдання комсомольської організації виступив декан фа ­ культету П. ГІ. Всрбицький. Охарактеризувавши бурхливий розвиток нашої країни на шляху до комунізму, доповідач від ­ значив, що великий внесок в цю справу вносить наша радянська молодь. Комсомольці завжди були в передових загонах моло ­ дих будівників нового життя. Радянське студентство по закін ­ ченню вузів йде працювати на різні ділянки комуністичного бу ­ дівництва. XXI з ’ їзд КПРС відзначив, шо вища школа має ряд недоліків. Часто з вузів виходять люди, які не мають життєвого, суспіль ­ ного і виробничого досвіду. В де ­ яких людей склалося враження, що можна стати спеціалістом, зазубривши необхідну кількість книжних істин і будучи далеким від прози життя. Ці люди ігно ­ рують фізичну працю і ставлять ­ ся зневажливо до простих тру ­ дівників. Прикладом такої обурливої поведінки є вчинки студента філ- факу Тропка. На справедливе зауваження вбиральниці не смі ­ тити в коридорі, Тропко відпо ­ вів такими словами: «А ти міц ­ ніше тримай мітлу!». Зовні Тропко здається освіченою і культурною людиною, насправді ж – — це пи­ ховитий грубіян з незначними на ­ шаруваннями зовнішнього лоску. Студентка другого курсу Валя Ноженко, в недалекому мину ­ лому тиха сільська дівчина, яка із срібною медаллю закінчила школу, вилаяла коменданта гур ­ тожитку. За час перебування у вузі вона перейняла все наносне і погане, зробила його своїм культом. Не все гаразд на філологіч ­ ному факультеті і з успішністю. Сесія залишила після себе 6? боржників. Серед них дехто має «хвости» з кількох предметів, наприклад, Савченко, Федоредь, Прийменко, Волошкіна. їх коле ­ гами з ледарювання можна на ­ звати Доніиа, Зайцеву, Ілишеву. Студентка І українського Шу- мило одержала з двох екзаменів дві «трійки». Для першої, порів ­ няно легкої сесії це погано. Не ними, а своїми відмінни ­ ками пишається факультет. На п ’ ятірки склали цю сесію 69 чол., 10 відсотків від загальної кіль ­ кості студентів факультету. Серед них — Грида, Курочкін, Авксен ­ тьев, Єгоров, товариш з Греції Цангос (І курс), Стороженко, Лобода, Вервикішко, Кальна (II курс), Олейникова (III курс), Нечитайло, Трощанівська, Цай, Орлова (IV курс) та багато ін ­ ших. Урочистим кроком пройшла через усі п ’ ять років навчання Сталінський стипендіат Алла Свашенко (V укр.). Далі П. П. Вербицький зупи ­ нився на питанні відвідування студентами лекцій. Деякі студен ­ ти скептично ставляться до обов ’ язкового відвідування лек ­ цій. Наприклад,’ студенти II рос. Бесарабов, Ситников, Смердова, Міняйлова за порівняно корот ­ кий час, що минув з початку се ­ местру, встигли пропустити по 16 — 26 годин. На факультеті погано органі ­ зована діяльність літстудії і ху ­ дожня самодіяльність. їх робота відокремлена одна від одної. Фа ­ культет не готовий до огляду гуртків художньої самодіяльно ­ сті, що відбудеться в кінці бе ­ резня. Філологічний факультет всту ­ пає в нову смугу життя. На фа ­ культет 90 — 92% вступаючих бу ­ дуть прийматися з виробництва. Особи, що вступають до універ ­ ситету зразу після школи, по- . винні протягом першого року працювати на виробництві і од ­ ночасно навчатися на вечірньому або на заочному бідділеннях; дру ­ гий і третій роки вони вчити- муться на стаціонарі за новими програмами, на IV курсі прохо­ дитимуть піврічну практику у школі як вчителі-асистенти, п ’ ятий курс складатиметься з підготовки до державних екзаме ­ нів і до захисту дипломів. Фа ­ культет закінчуватимуть люди, які оволодіють максимумом нау ­ кових знань, добре, підготують ­ ся до суспільно-корисної роботи. Комсорг другого російського Оля Жаданівська, що виступала в обговоренні доповіді, зазначи ­ ла. що на їхньому курсі дійсно є цілий ряд нероб, які компро ­ метують звання комсомольця. Жаданівська ставить питання про виключення з комсомолу і університету студента Федор- ця — одного з найвиразніших «хвостистів» на факультеті. Другий російський виявив цін ­ ну ініціативу: він взяв шефство над 17-ю аудиторією факультету. Вирішили прикрасити її квіта ­ ми, портретами, слідкувати за чистотою аудиторії. Комсомольці Лазуренко, Пойманова, Чижова, Смоляк і інші беруть активну участь у житті курсу. Тов. Ганус, відповідальна’ за академроботу на факультеті від КСМбюро, пропонує організу ­ вати на факультеті академкомі- сію, куди б увійшли студенти і представники деканату. Завдан ­ ня комісії — контролювати успіш ­ ність на факультеті, вживати рішучих і дійових заходів у бо ­ ротьбі за неї. Про роботу товариства «Літе ­ ратуру — в маси» розповів сту ­ дент Е. Джилкібаєв. Він закликав вступати до товариства, нести в робітничу і студентську масу лі ­ тературні знання. Про те, як це цікаво, Джилкібаєв наводить приклад з свого досвіду. Коли під час однієї зустрічі з трудя ­ щими він прочитав «Розмову з листами» Антонова, то в його адресу посипалось багато запи ­ тань. сереп яких були, наприклад. 11 такі: «Що таке кохання?», «Чи = може 70-річний «юнак» покохати = 60-річну «дівчину»?». Висловлю- ївалися різні думки. Відбувся не- Есподіваний теплий диспут. І Студентка Васько говорить про І роботу шефів у Куряжі в дитя- = чій трудовій колонії. Шефи Хо- = тян, Лемешева, Мелешко добре = зарекомендували себе серед ви- = хованців; проте такі, як Шевчен- = ко (II рос.), Дехтяр (III укр.) = працюють погано. = В колонії є початкуючі поети. їм треба виділити керівника. Бажано, щоб це був хтось з факультетських поетів, але поети- філологи не відгукуються. Коли філологи вирішили до дня народження Макаренка подару ­ вати колоністам бюст видатного педагога, постало питання, де взяти гроші? Бюст коштує 400 карбованців, університет дає 200. На зборах студенти вирішують за власні гроші придбати цей бюст. В цьому році з комсомоль ­ ськими путівками пішло працю­ вати до шкіл Харкова піонерво- жатими багато наших студентів. Серед них — Гуляєва, Кирячок, Смоленко, Дроб ’ язко і інші. Біль ­ шість з них виправдовують це високе звання. Студентка І укр. Марина Логвиненко у 109 школі організувала літературний гур ­ ток. Проведено вечір, присвяче­ ний М. Трублаїні, готується ве ­ чір, присвячений А. Гайдару. Ма ­ рина також готує комсомольські збори школи. Проте такі студентки як Лу ­ гова (III укр.), Високова (І укр.), роботу в школі занедбали, а III рос. представляє в школі одна лише Ніна Лютенко. У виступі Ф. й. Луцької вка ­ зувалося, зокрема, на погану ро ­ боту СНТ, на необхідність ство ­ рення на факультеті умов для роботи студентів, пропонувалося оформити стенди «Громадсько- політична робота на факультеті» і «Зв ’ язок школи з виробни ­ цтвом». Питанням розвитку спорту на факультеті присвятив свій виступ Виноградський; про необхідність змагатися за право ‘зватися кра ­ щою групою в університеті гово ­ рила секретар комсомольської організації Лариса Трощанів ­ ська. Секретар партбюро тов. -.Мор ­ гун закликав студентів глибоко відчувати своє покликання і брати максимум знань з універ ­ ситетського курсу. Тов. Моргун відзначив, що всі виступаючі (навіть . студенти українського відділення) гово ­ рять лише російською мовою. Добре володіти російською мо ­ вою, знати її геніальну силу — треба; однак не слід забувати і рідної української мови. Збори пройшли жваво, надзви ­ чайно активно. Це викликане важливістю обговорюваних пи ­ тань, бажанням кожного висло вити свої думки щодо різню питань життя. А. КИСЛИЙ, наш кор. Відвідуйте ваш театр, студенти університету! Харківський театр опери та балету ім. Лисенка — один з най ­ старіших оперних театрів нашої країни. Вперше коло 180 років тому в нашому місті почало на ­ роджуватися оперно-балетне ми ­ стецтво. Але лише з моменту встановлення радянської влади театр почав жити повноцінним життям. Театр став державним, одержав постійне приміщення, де колектив артистів розгорнув глибоку творчу роботу. За роки радянської влади театром здій ­ снено біля 200 постанов оперних та балетних спектаклів. На сцені Харківського театру починали свою діяльність багато видатних акторів нашого часу — І. Козловський, М. Рейзен, М. Литвиненко-Вольгемут, І. Па- торжинський, 3. Гайдай, Б. Гми- ря та багато інших. Зараз наш театр має колектив творчих працівників, здатних розв ’ язувати серйозні ідейно- художні завдання. Про це свід ­ чить ряд поставлених останніми роками оперних і балетних спек- таклей, які одержали визнання глядачів нашого міста і багатьох міст Російської Федерації, де виступав наш театр з гастролями. Театр виховав талановитих ар ­ тистів. Багатьох з них наш Уряд відзначив високими почесними званнями — це Є. Червонюк, на ­ родний артист УРСР, заслужені артисти УРСР Т. Бурцева, О. Байкова, Н. Васильєва, О. Ого- левець. Творчим життям театру ке ­ рують талановиті диригенти, ре ­ жисери, балетмейстери, художни ­ ки, концертмейстери. Репертуар складений досить різноманітно: любителі оперної музики можуть почути російські і українські класичні твори — опе ­ ри «Іван Сусанін» Глінки, «Князь Ігор» Бородіна, «Борис Годунов» Мусоргського, «Опричник» та «Єв ­ геній Онегін» Чайковського, «Та ­ рас Бульба» та «Наталка Пол ­ тавка» Лисенка, «Запорожець за Дунаєм» Гулака Артемовського, твори радянських композиторів. Класичні твори західно-євро ­ пейських композиторів — «Аїда», «Дон Карлос», «Травіата» Верді, «Паяци» Леонковалло, та ба ­ гато інших також” можна по ­ бачити і послухати зі сцени на ­ шого театру. Зараз театр працює над двома постановами. Оперна трупа готує оперу Гуно «Фауст», яку покаже у березні, а балетна трупа пра ­ цює над твором харківського композитора Нахабіна «Таврія», прем ’ єра якого відбудеться у травні. М. АВАХ, головний режисер Харківського Державного Академічного театру опери та балету ім. Лисенка. Солов ‘ я байками не годують Під час зимових канікул група студентів філологічного факуль ­ тету вирушила на 10 днів в фольклорну експедицію на Луганщину. Крім паперу та авторучок для запису народної творчості, група повезла з собою обіцянку головного бухгалтера тов. М. М- Пла ­ тонова через день-два переслати гроші (по. 150 крб. на людину) для харчування членів експедиції. Але обіцянка — не гроші, про неї було забуто. Подальший розвиток подій можна уявити. Більшу частину ча ­ су, відведеного на експедицію, учасники проводили так, як зобра ­ жено на другому малюнку. Гроші студенти одержали лише після повернення до Харкова. Велозекція чекає на майбутніх чемпіонів У квітні велосипедисти міст республіки, товариств вийдуть на старти, готуючись до другої спартакіади народів СРСР. Багато змагань відбудеться і у студентів, яким доведеться помірятися силами на першість свого товариства, першість міста. А фіналісти першості Харкова захищатимуть честь нашого міста на республі ­ канській спартакіаді студентів у травні місяці в Києві. Отже, до фінальних змагань лишилося дуже мало часу, всього півтора місяці. Але студенти нашого університету, мабуть, не зби ­ раються боротися за почесне право бути серед сильніших. А в недалекому минулому, лише два роки тому, в університеті був сильний колектив велосипедистів. Де ж старі традиції ХДУ? І зараз в університеті є багато здібної молоді, яка може помно- жити лави наших кращих велосипедистів. Зараз кафедра фізвиховання та спорту переглянула порядок роботи велосекції. Велосипедистам створюються всі необхідні умови для занять, виділений новий тренер. Отже треба небагато: товаришам, що бажають тренуватися у ве ­ лосекції, треба прийти на спортивну кафедру і заявити про своє бажання. А можна й прямо приходити на тренування. Дні занять: Вівторок о 17 годині. Четвер о 17 годині. Неділя о 10 годині. Збір на велобазі, гуртожиток по проспекту Леніна, 20. Ю. ГЛАДКОВ. — Фольклорная работа — не безделье, — Так каждый уезжающий решал. И что там, что поехали без денег, — Бухгалтер их дослать пообещал. Но денег им не выслали. И вскоре Желанье есть не шло работе впрок. Все поняли значительность фольклора В пословице, что «бедность — не порок». Мал. В. БАСИЛЕВСЬКОГО. Редактор Б. ЩЕРБАНЕНКО.