No 38 (952) Понеділок, 15 грудня 1958 р. ! Ціна 20 коп. Жити і працювати по-комуністичному К ОМСОМОЛЬЦІ нашого уні верситету разом з усією ра дянською молоддю з почуттям глибокої гордості за свою велику Батьківщину гаряче обговорюють, схвалюють і підтримують тези до повіді товариша М. С. Хрущова «Контрольні цифри розвитку на родного господарства СРСР на 1959 — 1965 роки» і тези ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР «Про зміцнення зв ’ язку школи з жит тям і про дальший розвиток системи народної освіти в країні». В цих історичних документах накреслена програма комуністич ного будівництва в нашій країні; вони є живим втіленням безсмерт них ленінських заповітів. В бо ротьбі за здійснення цієї програ ми радянські люди бачать свою кровну, рідну справу. Комуністична партія проявляє дійсно ленінське піклування про молоде покоління нашої країни, про виховання нової людини — будівника комуністичного суспіль ства. Радянська молодь активною участю в комуністичному будівни цтві відповідає на батьківські тур боти рідної партії. Всього кілька тижнів минуло з того часу, як ви ник і швидко розповсюдився по всій країні чудовий рух бригад ко муністичної праці, учасники яких зобов ’ язуються відмінно працюва ти, вчитися, оволодівати сучасни ми знаннями, непримиренно боро тися з пережитками минулого, підпорядковувати власні інтереси інтересам суспільства. В даний час у рух за комуні стичне ставлення до навчання, праці, за комуністичні норми в по буті і в поведінці включається студентська молодь. Звідусіль ідуть вісті про те, що студенти приймають на себе підвищені зо бов ’ язання, шукають нових форм і методів участі у всенародному змаганні на честь XXI з ’ їзду Ко муністичної партії. Комсомольці нашого університе ту також не залишаються осто ронь від цього розгорнутого зма гання. Цінну ініціативу виявила ком сомольська організація фізико-ма- тематичного факультету; тут було прийнято рішення, щоб кожний комсомолець на протязі навчаль ного року відробив на будівни цтві університету не менше 24 го дин з тим, щоб до 1 вересня влас ними силами збудувати спортив ний зал. На протязі двох тижнів працюють на цегельному заводі студенти-історики, добре попрацю вали в саду імені Шевченка фі лологи. Треба, щоб усі комсомоль ці університету включились в громадсько-корисну працю. В на шому середовищі не повинно бути білоручок і ледарів- Комсомольською організацією університету в цьому році зроб лені перші серйозні кроки по встановленню більш тісного зв ’ яз ку з школою, яка є виробництвом для 2 / 3 наших випускників. У під шефних школах та інтернатах піонервожатими, керівниками гурт ків працюють сотні комсомольців університету. Але цього недосить. Треба загальними зусилля ми комсомольської організації і кафедри педагогіки досягти того, щоб кожний майбутній педагог одержав в університеті хорошу теоретичну і практичну підготов ку до громадської роботи в шко лі, щоб кожен умів вести піонер ську і комсомольську роботу. Зараз особливо сильною стала тяга робітників промислових під приємств, будов до знань, до осві ти. Святий обов ’ язок студентів університету допомогти робітни кам, які навчаються в школах, технікумах, вузах. В університеті, як і в інших ву зах країни, уже багато зроблено для переходу гуртожитків, лабо раторій, на самообслуговування. Цю потрібну і корисну справу ми повинні розширювати і розвива ти з тим, щоб в найближчий час перейти на самообслуговування в гуртожитках і учбових корпу сах. Останнім часом у багатьох гру пах фізико-математичного, хіміч ного, історичного та інших фа культетів народилась чудова іні ціатива — розгорнути змагання за кращу групу в університеті, за комуністичне ставлення до праці, навчання, за високі принципи ко муністичної моралі в побуті і по ведінці кожного студента. Хай кожна комсомольська група вклю читься в це змагання — в цьому запорука нових успіхів у комсо мольській роботі. В НОГУ з життям Ось лунає дзвоник. Я прямую до 49 аудиторії, де, знаю, у студентів V групи II курсу фізичного відділення за кінчилася лекція. Познайомити наших читачів з цією гру пою — моя мета. — Розкажіть про себе, — прошу я студентів групи. Будь ласка, — дружно відповідають мені і доручають цю справу М. Босіну, комсоргу групи, який, напевно, кори стується великою повагою серед товаришів. Про те. чого я не скажу, скажуть товариші, — гово рить Миша. Студенти V групи II курсу зобов ’ язалися скласти екза мени лише на «добре» і «відмінно». Щоб здійснити це, треба систематично і наполегливо працювати. З цією метою група іподілена на групки по 3 — 4 чоловіка в кожній. Керують цими групками ті студенти, які найкраще знають даний предмет (математику та фізику). Раз на тиждень групки збираються всі разом, щоб підвести підсумки виконаної роботи. А Миша Босін розповідає далі. Група взяла активну участь у будівництві спортивного залу. Виконано зобов ’ язан ня відпрацювати по ЗО годин замість встановлених 24-х. пла/Г? Ш° 3а ^ а3 ’ К Р^ М сес и, стоїть перед групою на першому — Ведемо шефську роботу в двох класах І31-ої школи. І отуємо вечір для школярів. Цією справою по праву кериє студент Шинкаренко — адже він музично обдарований, грає на кількох інструментах. Він веде художню самодіяльність ї в групі. Є в нас і прекрасні танцюристи, наприклад Пе^ч Самохвалов. , – Він навчить танцювати й неживі предмети — жао- т ома кидає хтось. ■ — Дві третини учасників художньої сімодіяльності на складають наші студенти, — з гордістю говорить комсорг, ‘ ™^ ІЗНаЮСЬ так ° ж ‘ ^ 1 в спорті група не відстає. Спортом лб?пЛ?Т Ь ™ маиже вСІ – А студент Кругляков — чемпіон області з важкої атлетики. На запитання, чи добре ставляться юнаки до дівчат студентка Бронштейн відповідає: ’ У НаС ч У дов с дружні. Я не уявляю свого власного життя поза життям групи… На закінчення нашої розмови ми побажали студентам V групи ще кращих успіхів у навчанні, дружбі, житті і ви словили надію, що студенти V групи не зазнаються від успіхів. Зазнаватись ми не збираємось! — відповіли вони, Л. НАЗАРЕНКО. Комсомольські збори історичного факультету 10 листопада студенти історич ного факультету, зібравшись на факультетські комсомольські збо ри, обговорили рішення листопа дового Пленуму ЦК КПРС і по ставили перед собою ряд зав дань, зв ’ язаних з виконанням цих рішень. У доповіді секретаря комсо мольського бюро В. Танцюри бу ло наведено ряд прикладів, які свідчать, що комсомольці істо ричного факультету зустрічають XXI з ’ їзд партії новими успіхами в навчанні і громадсько-корисній роботі. Більшість студентів ус пішно ’ готується до екзаменів, беручи активну участь в політико- виховній і культурно-масовій ро боті. Комсомольці істфаку взяли шефство над цегельним заводом і успішно допомогають цьому ви робництву. Розгорнулося шеф ство над іншими організаціями і підприємствами (будинок дефек тивних дітей і т. д.). Але, на жаль, не все ще гаразд на іст- фаці. Взяти хоча б такий факт, на сьогоднішні ‘ збори майже пов ністю не зв ’ явились п ’ ятикурсни- ки третьої групи. Секретар комітету комсомолу т. Решетняк закликав студентів істфаку включитися в рух за ко муністичне ставлення до праці і запропонував комсомольцям фа культету стати ініціаторами у пе реході гуртожитків на повне са мообслуговування. На зборах виступив секретар партійного бюро тов. В. І. Аста хов. На закінчення промови, ви- слуханої студентами з великою увагою, т. Астахов висловив упевненість в тому, що комсо мольці істфаку з честю викона ють взяті зобов ’ язання, Сьогодні про сесію — в повний голос Наш кореспондент звернувся до проректора по навчальній ча стині доцента В. І. Махинька з проханням розповісти, з чим під ходить колектив університету до зимової сесії. Володимир Іванович розповів; — • Наступна сесія відрізняється від попередньої тим, що вона бу де проходити в знаменний час під готовки і проведення XXI з ’ їзду КПРС, в час, коли радянський на род робить перші кроки на шля ху здійснення грандіозних планів 7-річки. Розгорнувся рух бригад комуністичної праці, на заводах і фабриках здійснюється небачене за розмахом змагання з тим, щоб гідно зустріти з ’ їзд. Все це повин но плодотворно відбитися на на шій зимовій сесії, на покращенні підготовки і проведення екзаме нів. В цьому році змінилися строки проведення сесії в зв ’ язку з ро ботою в колгоспах. На І — IV кур сах сесія відбуватиметься з 26 січ ня до 15 лютого, після чого сту денти матимуть тижневі канікули. Навчальні плани будуть виконані повністю, об ’ єм викладеного ма теріалу не буде зменшений. Викладачі повинні з усією сер йозністю підійти до дещо продов женого строку закінчення занять і повністю викласти заплановані теми. Треба спланувати дальший хід занять так, щоб перші три тижні січня заняття провадилися нормально. На сесію на всіх курсах (крім V) виносяться 3 — 4 екзамени. Се сія буде проходити протягом трьох тижнів — часу, достатнього для підготовки. До сесії залишилося небагато часу — всього півтора місяця. Цей час, при вмілому використанні йо го, дасть успішні наслідки. Студентам слід пам ’ ятати, що засвоєння тем за навчальним пла ном — це мінімум тих знань, які необхідні для спеціаліста з ви щою освітою. Тільки самостійна робота, тільки самостійні аналізи Вивченого, дають змогу готувати себе справжнім знавцем своєї справи. Якщо говорити про при клади, то ось хоча б один з них: студентка біофаку А. Новікоіва. яка працює саме так і до того ж бере активну участь в громадсько му житті університету. Незважаючи на великі зусил ля адміністрації і громадських ор ганізацій, ми підходимо до сесії, маючи академборжників. За да ними нь 1 грудня в університеті 92 академборжника (приблизно 2% всього числа студентів), в то му числі: на фізматі 44 і на філ- фаці ЗО. Вже позбавились борж ників хімічний та географічний факультети, а ось радіофізичний ще й Досі має 8, а біологічний — 5 академзаборгованостей на сво єму рахунку. Аналіз неуспішності студентів свідчить про те, що тільки неве лика частина студентів не всти гає через слабі здібності. Біль шість боржників належить до чи сла ледарів, нероб, безвідпові дальних і несерйозних студентів. Лише в цьому році за неуспіш ність виключені студенти Мельчі- кова (II курс фізмату), Бабичеч- ко (III курс фізмату. Підсадний (III курс ядерного відділення), Дрозд (11 курс філфаку) та Гні- лицька (НІ курс філфаку). Боротьба з неуспішністю по винна вестись до початку наступ ної сесії. Навколо «хвостистів» треба створити атмосферу не терпимості. На факультетських вітринах завжди можна бачити і оголошен ня про майбутню зустріч по сам бо, і про те, що сьогодні відбу деться вечір і танці. І лише одне чомусь часто відсутнє: «Блискав ки» з іменами тих, хто тягне фа культет назад, з критикою невсти- гаючих і порушників дисципліни (що, як правило, одне й те ж). Важливим завданням нашої гро мадськості є робота з студентами, що прийшли з виробництва. В цьому році 48% набору скла дають колишні виробничники. Практика минулих сесій свідчить, що виробничники, як правило, серйозно ставляться до лекцій і практичних занять, до самостій ної роботи. Тому й недивно, що процент неуспішності серед них навіть менший, ніж серед інших студентів. Виробничники виграють тим, що вони мають великий життєвий до свід, серйозніше ставляться до обов ’ язків, але програють тим, що їхні знання інколи недостат ньо високі, що вони не завжди мають навички систематичної уч бової роботи. Справа честі факультету, пар тійних. комсомольських, проф спілкових організацій — допомог ти виробничникам, організувати систематичні консультації, кон троль за їх. навчанням. Окремо слід сказати кілька слів про вивчення суспільних наук. На цій сесії студенти багатьох курсів складатимуть заліки з історії КПРС і політекономії, п ’ ятикурс- ники — екзамени з діалектичного матеріалізму. Ці предмети, які в цілому виховують у людини мар ксистсько-ленінський світогляд, повинні бути предметами серця. Тому слід звернути особливу ува гу на успішну підготовку до скла дання історії КПРС І інших су спільних дисциплін. Університет повинен готувати людину, озбро єну великою марксистсько-ленін ською наукою — передовою нау кою сучасності. Варто вказати про ранкову за рядку в гуртожитках. Зарядка, як культурна і корисна звичка, до помагає краще організувати час, бути протягом дня бадьорішим і жвавішим. Тому комсомольські організації повинні докласти всіх зусиль, щоб ранкова зарядка в гуртожитках проходила система тично і була обов ’ язковою для всіх. Навчальна частина в зв ’ язку з наближенням сесії дала ряд розпоряджень з тим, щоб покра щити роботу студентів. Затверджено переліки екзаменів на майбутню сесію. Дано вказівку про перебудову роботи бібліотек на час екзамені«. Зараз час заговорити про се сію в повний голос. І наше став лення до праці повинно стимулю- ватись тим, що ми переживаємо великий історичний період, який ставить великі завдання і перед вищою школою. Студентки . радіофізики, відмінниці навчання Лященко Валя і Яцук Люда, в читальному залі учбової бібліотеки. ,Комуністи і весь колектив університету обговорюють матеріали листопадового Пленуму ЦК КПРС На партійних зборах хімічного факультету. ТВОРЧУ ЕНЕРГІЮ — НА ЗДІЙСНЕННЯ НАКРЕСЛЕНЬ ПАРТИ 19 листопада простору аудчто. рію ім. Мечнікова заповнили ви кладачі, наукові і адміністратив но-технічні робітники, аспірант і студенти біологічного факульте ту. Вони прийшли на відкриті пар. тійні збори, щоб узяти участь в обговоренні тез доповіді товариша. М. С. Хрущова на XXI з’їзді КПРС «Контрольні цифри роз витку народного господарства СРСР на 1959 — 1965 роки» і тез ЦК КПРС і Ради Міністрів СРСР «Про зміцнення зв ’ язку школи з життям і про дальший розвиток системи народної освіти в країні». З доповіддю виступив декан біологічного факультету тов. Се мененко, який підкреслив величез не значення цих документів для успішного будівництва комунізму в СРСР. Доповідач докладно зу пинився на тих завданнях, які по стають перед партійною органі зацією і всім колективом біоло гічного факультету в зв ’ язку з історичними рішеннями листопадо вого Пленуму ЦК КПРС. — Навчальні плани біологічно го факультету, — ‘ сказав допові дач, — повинні бути грунтовно перебудовані з метою наближення учбового процесу до життя, до виробництва. Особливу увагу тре ба приділити організації занято на вечірньому та заочному відді леннях, доручивши читання лек цій і проведення практичних і ла бораторних занять найбільш ква ліфікованим викладачам факуль тету. Для кращого добору студентів на І курс треба ширше практику вати виїзди викладачів факульте ту до радгоспів, колгоспів, на за води, включити біологію до пред метів вступних іспитів. В обговоренні взяли участь тт. Гельфенбейн, Воловик, Мона- ков, Петров, Шахбазов. Тов. Гельфенбейн у своєму ви ступі говорив про необхідність по ліпшення методичної підготовки студентів і педагогічної практики. Треба надалі збільшити кількість сільських шкіл — баз педагогіч ної практики університету, .чита ти лекції на факультеті україл. ською мовою, щоб краще підго тувати студентів до педагогічної роботи в сільській школі. Тов. Воловик поставив питання про необхідність уважно проду мати новий навчальний план, під нести в ньому питому вагу таких розділів біологічної науки, як біохімія, біофізика, фізіологія, ге нетика. Треба серйозно продума ти питання про організацію ви робничої практики студентів, в тому числі в науково-дослідних установах. Необхідно також на дати допомогу середній школі в її перебудові, зокрема у створен ні нової 8-річної школи. Про необхідність глибокого ви вчення матеріалів листопадового Пленуму ЦК КПРС говорив у своєму виступі секретар партій ної організації факультету тов. Монаков. Рішення Пленуму, — сказав тов Монаков, — вимагає корінного поліпшення науково-до слідної роботи, модернізації об ладнання, створення сучасних ла бораторій. Тов. Монаков висунув ряд цінних пропозицій, спрямова них на рішуче поліпшення орга нізації наукової роботи на фа культеті. Тов. Петров у своєму виступі підкреслив, що при перегляді на вчальних планів аж ніяк не мож на скорочувати такі основні кур си, як зоологія і ботаніка. Гово рячи про поліпшення організації педагогічної практики, тов. Пе тров вніс пропозицію про прикрі плення студентів старших курсів до шкіл без відриву від навчан ня. Це дасть змогу продовжили педагогічну практику і збільшити її програму, не завдаючи шкоди навчальному процесу. Проаналі зувавши стан виховної роботи на факультеті, тов Петров запропо нував регулярно скликати наради пропагандистів для обміну досві дом і ознайомлення з новими формами політичної роботи серед студентства. 1 Про необхідність відбирати на І курс осіб, що мають покликан ня до професії біолога, говорив тов. Шахбазов. Велике значення у формуванні молодих вчених-біо- логів мають наукові гуртки, ку ди треба залучати студентів уже з першого курсу. Дипломні робо ти можна виконувати не тільки на кафедрах, але і в різних нау ково-дослідних установах. Гозо- рячи про необхідність піднести рі. вень наукової роботи, тов. Шах базов запропонував зміцнити кон такт між кафедрами, взятися за спільне комплексне опрацювання великих наукових проблем. Збори одностайно схвалили історичні рішення листопадового Пленуму ЦК КПРС. В прийнятій резолюції збори зобов ’ язали пар тійне бюро організувати на фа культеті глибоке вивчення тез, опрацювати проекти нових нав чальних планів і обговорити ці плани на засіданнях кафедр і Ради факультету, зокрема, внести до навчальних планів усіх спеці альностей курс біофізики. Збори особливо підкреслили не обхідність поліпшення підготовки спеціалістів з біохімії, фізіології тварин і рослин, генетики, мікро біології. Намічено також ряд за ходів для поліпшення методичної іідготовки студентів до педаго- ічної практики. ВИХОВУВАТИ будівників КОМУНІЗМУ Разом з усім народом колектив нашого факультету відгукнувся на тези ЦК КПРС і Ради Міні стрів СРСР про перебудову вищої і середньої шкіл. На політгодинах вивчався і обговорювався цей історичний до кумент. Після проведеної таким чином підготовчої роботи відбу лися відкриті партійні збори, в яких взяли активну участь і ком сомольці факультету. Повністю схвалюючи тези, ви кладачі та студенти викрили ряд недоліків, які ще мають місце в роботі факультету, і запропону вали ряд заходів, спрямованих на їх усунення і здійснення ре- організації в світлі рішень Пле нуму. Наприклад, вказувалося на те, що випускники університету, які йдуть у школи, непогано воло діючи теоретичним матеріалом, слабо знають позакласну роботу вчителя середньої школи. У від повідь на це виступаючі пропо нували передбачити у навчальних планах ознайомлення студентів (якщо вони готуються стати вчи телями) з позакласною роботою вчителя. Слід звертати серйозну увагу й на якість підготовки випускників як працівників ідеологічного фронту (особливо на селі). Особливого значення набував політико-виховна робота серед студентів. На зборах відзначалося, що ви кладачі ще слабо знають життя студентів (а це дуже необхідно!). Треба будувати роботу так, щоб студенти і викладачі складали єдиний колектив. Адже не сек рет, що не всі викладачі знають, чим займаються студенти, що їх цікавить. Найголовніше ж — виховання студентів в дусі відповідальності ?а підготовку підростаючого по коління — майбутніх будівників комунізму. Г. МАТКОВСЬКИЙ. ПРО НАВЧАЛЬНИМ ПЛАН МАТЕМАТИЧНОГО ВІДДІЛЕННЯ ОБГОВОРЮЄМО ПИТАННЯ ПЕРЕБУДОВИ ВИЩОЇ ШКОЛИ На перший погляд здається, що наступна реформа ви щої освіти недосить сильне відіб ’ ється на роботі мате матичного (денного) відділен ня університету. Зовні справа має такий вигляд… зберігається практика останніх двох років щодо набору — прийматимуться випускники середніх шкіл і — на пільгових підставах — певна кількість виробничників; навча тимуться студенти 3 — 4 роки з відривом від виробництва, з од ним роком стажування, а потім два роки — знову навчання з відривом від виробництва. Ллє в навчальний план мате матичного відділення вноситься багато змін. 1. Про стажування. На мою думку, якщо навчальний рік складається для студента з де сяти місяців роботи і двох міся ців відпустки, . то стажування у відповідності з трудовим зако нодавством повинно складатися з 11 місяців роботи. Ці 11 міся ців для всіх студентів матема тичного відділення (включаючи і спеціалізацію обчислювальної ма тематики) повинні включати 4,5 місяці роботи в школі і 6 — 7 мі сяців роботи на виробництві (в науково-дослідних установах, в конструкторських бюро і т. д.). Робота в школі повинна продов жуватися саме 4,5 місяці, тобто дві шкільні чверті і шкільні ка нікули. Справді, студент-стажер повинен у повній мірі допомогти вчителю школи, чи замінити його. Отже, він повинен пройти і стаж вихователя в канікулярний час. На мою думку, рік стажуван ня не повинен стати роком від риву від навчання. Він повинен бути роком навчання без відриву від виробництва і при цьому — роком ефективного навчання. Одверто кажучи, студенти до сі не зовсім плідно вивчали курс педагогіки, методику викладання елементарної математики. Справа не в легковажності студентів, а у відсутності в них внутрішньої потреби вивчення цих дисциплін. Ця внутрішня потреба безпереч но виникне в студентів під час роботи в школі і тому, саме ста жуючись у школі, студент пови нен вивчити згадані курси і, як основний елемент звіту за ста жування, повинен скласти іспити з відповідних дисциплін. Звичай но, не можна допускати студента в школу, не ознайомивши його з основами педагогіки і методики викладання — такі основи сту денти повинні прослухати перед стажуванням (але тільки основи). Досі вибір спецкурсів для знач ної частини студентів був випад ковим. В надто сильній мірі цей вибір визначався можливостями і інтересами кафедри, симпатією студента до того або іншого ви кладача, трудністю курсу. Тепер, мені здається, вибір не менше одного спецкурсу повинен зале жати від місця стажування сту дента, бо, якщо студент напра виться на стажування, наприклад, в науково-дослідний інститут фі зики, то навряд чи розумно буде вивчати йому спецкурс з теорії чисел. Основним елементом ЗВІТУ за стажування повинен бути іспит з 1 — 2 самостійно вивчених спецкуосів. Якщо погодитися з думкою про можливість переносу на час стажування кількох дис циплін, то виникає питання: як використати час, що звільниться в роки навчання з відривом від виробництва? Мені здається, що цей час повинен бути в основ ному використаний для розванта ження студентів. Для математичного відділення бажаним і цілком можливим є здійснення стажування після трьох (і не пізніше 3,5) років навчання з тим, щоб після ста жування студент повернувся до університету більше, ніж на рік. Це бажано з таких причин: а) Не менше одного семестру студент повинен приділити підго товці до складання державних іспитів або роботі над дипломною темою (недоцільно зберігати практику подвійного звітуван ня — і дипломна робота і дер жавні іспити). Отже, якщо сту дент після стажування повер неться до університету на рік, то лише один семестр він матиме для слухання лекцій, семінар ської роботи і вдосконалення а обчислювальному центрі. ,А саме після стажування у студента з ’ явиться підвищений інтерес до багатьох питань з математики. б) Після стажування і студен там і керівництву факультету стане цілком зрозуміло, куди треба призначити студента після закінчення університету (треба домагатися, щоб місця призна чення були повідомлені заздале гідь), і це повинно вплинути на характер завершення підготовки студента. Так, наприклад, якщо певна група студентів має піти на вчительську роботу, інша — на науково-дослідну, а частина — на заводи, то хіба це не повинно відбитися на планах їх навчан ня? Можуть сказати, що так са мо стоїть справа і по відношенню до фізики, хімії та інших. Це не так — ми можемо готувати і го- туємо фізика-оптика і т. п. ще з III курсу, але не можемо так рано визначити спеціалізацію для математиків. Можливо, раніше слід направляти математиків на стажування з таких причин: а) За 3 — З’/з роки студент може бути підготованим до стажуван ня; він не в такій мірі зв ’ язаний з лабораторіями, як студент фі зичного відділення. б) Цілком можливо і доцільно окремі дисципліни, які досі ви вчалися на молодших курсах, пе ренести на старші і, навпаки — деякі дисципліни викладати ра ніше. Наприклад, теорію функцій дійсного змінного варто пере нести з III на старший курс, а політекономію почати і закінчити на III курсі. в) Як уже згадувалося вище, ряд дисциплін (педагогіка, мето дика і т. д.) слід перенести на час стажування, а саме- ці дис ципліни досі вивчалися на IV курсі. 2. Про вивчення іноземних мов. Загальновідомо, що наші сту денти закінчують університет з лише задовільним знанням однієї мови. Прикро, але це факт, що студенти-математики одну і ту ж мову вивчають 5 — 6 років у шко лі, 4 роки в університеті і кінець кінцем в найкращому випадку читають без словника, так і не навчившись розмовляти по- англійськи чи по-німецьки. Між тим, конче потрібно, щоб сту дент-математик, закінчивши уні верситет, міг користуватися літе ратурою на різних мовах. Це по трібно для кращого засвоєння спеціальності, і цього можна до сягти. Мені здається, що після 5 — 6 років вивчення якоїсь іно земної мови в школі студент по винен один рік працювати над вивченням цієї мови в універси теті (читаючи літературу за фа хом) і скласти іспити за програ мою, яка охоплює і вивчені в школі питання граматики. Ще 2 роки студент повинен вивчати нову для нього мову — • вивчати практично, читаючи фахову і по літичну літературу, а не по- шкільному. Нарешті, чи не час покінчити з тим ненормальним становищем, коли в наших вузах зовсім не вивчаються мови країн соціалі стичного табору. В Польші, Че- хословаччині і інших демократич них країнах багато талановитих математиків і інших спеціалі стів. Скоро їх буде ще більше. Знайомство з працями вчених цих країн і особисті контакти з ними безперечно дуже доцільні. Практично і принципово-політич но важливо, щоб наші студенти знали, наприклад, польську мову не гірше, ніж, скажімо, німецьку. До речі, зовсім легко за корот кий час оволодіти в достатній мірі слов ’ янськими мовами і не так важко познайомитися з ру мунською, знаючи французську. Для математика оволодіння кількома мовами тим більше не важке, що словник математика не такий уже й великий. Я не певний, що викладені мною мір кування всі вірні і будуть узяті до уваги при складанні навчаль ного плану. Але сподіваюсь, що ці міркування будуть стимулю вати до грунтового і широкого обговорення всіх питань побудо ви навчального плану для мате матиків. Проф. Г. ДРІНФЕЛЬД. «ХАРКІВСЬКИЙ УНІВ ЕРСИТЕТ» Стор, 2, 15 грудня, 1958 р. ,ПЕРШІ СПРАВИ Пройшло зовсім небагато ча су — всього три місяці — нашо го перебування в університеті. Ми — першокурсники історично го факультету — давно жили мрі єю про вступ до вузу. Але це збу лось лише в цьому році. Бага тьом з нас (80%) перш ніж сісти за студентську лаву, довелося пройти велику життєву школу, до вести свої прагнення до навчання у напруженій праці на заводах, фабриках, в колгоспах країни. Тт. Куличенко. Дмитриченко, Коваль та інші мають вироб ничий стаж по 8 і більше років. Частина товаришів прийшла в уні верситет прямо з армії. Багатьом з нас доводиться часто продив лятися шкільні підручники, щоб згадати те, що дуже давно вивча ли в середній школі. Комуністи і комсомольці з пер ших днів ідуть в авангарді на вчання і громадського життя. Та кі студенти, як Вакуленко В., Ла. євський Г., Журина С., Братко Н. завжди приходять на заняття добре підготовленими. Хочеться відзначити, що наша партійна гру па, яка є найбільшою з усіх кур сових партгруп на факультеті і складає майже 30% від числа студентів на курсі, проводить ве лику роботу по забезпеченню зразкового порядку і хорошої успішності. Товариші, які ще не досить серйозно ставляться до ви конання студентських обов ’ язків, повинні вірно зрозуміти свої пер шочергові завдання, зв ’ язані з на ближенням сесії. Під час роботи на селі гру па в кількості 37 чоловік вироби ла за 20 робочих днів у колгоспі «Червоний партизан» Зачепилів- ського району біля 1100 трудо днів. Тут студенти показали ті тру дові звички, які були набуті на виробництві. Студенти Монастир ський А., Бабіч І., Ісенко Г., Ша- парков В. завжди запалювали бойовий вогник праці. Виявилось, що окремі товариші ще не вміють боротися з труднощами. Комсо молка Клячина Л. не по-комсо- мольськи поставилась до роботи в колгоспі і понесла за це відповідне стягнення. А зовсім недавно комсомольська організація (секретар бюро Co ловйов А.) підтримала своєю прак тичною діяльністю пропозицію бюро факультету про взяття шеф ства над цегляним заводом. На другий день після цього рішен ня група в кількості 20 чоловік відробила 100 людино-годин. Кра. щі комсомолки курсу Іванковська Г., Махненко Н., Татаренко Н. та інші (всього 7 чоловік) одержали путівки комітету комсомолу на роботу піонервожатими в школі. Активно почали працювати проф- групи. Всі студенти охоплені член ством спілки, акуратно сплачують членські внески. Курс на 100% вступив у добровільні товариства ДСТ «Буревісник», ДТСААФ. Червоного Хреста і Червоного Півмісяця. Разом з усіма студентами уні верситету курс з захопленням зу стрів тези доповіді товариша М. С. Хрущова на XXI з ’ їзді пар тії. Натхненний цим історичним документом наш курс докладе всіх сил для того, щоб достойно зу стріти XXI з ’ їзд КПРС. В. БЕРЕЗАНЕЦЬ, парторг І курсу історичного факультету. Комсомольській будові — 20 днів На IV комсомольській конференції фізико-математичного фа культету було запропоновано побудувати спортивний зал силами комсомольців факультету. Роботи на будівництві почались зразу ж після конференції, бо зал зобов ’ язались побудувати до 1 вересня 1959 року. Вже закінчив роботу II курс. Почали роботу студенти ядерного відділення і група астрономів. Щоденно працюють по 4 години після занять, бо роботи на будівництві дуже багато. За раз проводиться засипка землі під майбутню підлогу, а також звіль нення приміщення залу від сміття. Для керівництва роботою сту дентів від будівельної організації виділений майстер Ричков, від комсомольської і профспілкової організації — Євгращенко, Гузи ков, Шляхов і інші, які складають штаб керівництва. Штаб слід кує за якістю роботи і за тим, чи не використовуються студенти на інших роботах. Група астрономів (комсорг Уваров) працювала дуже добре, з першої групи ядерного відділення відзначились Коляда В., Пацурко, Петров і інші. Недоліком в організації будівництва є те, що не застосовується в достатній кількості техніка. Ці труднощі повинні бути усунені. В. КОРОБОВ. Досягнення науки — студентам На радіофізичному факуль теті широке розповсюдження одержали семінари по спе ціальностях. На кафедрі тео ретичної радіофізики і фізики НВЧ проходить семінар під керівництвом доцента В. П. Шестопалова, де вивчаються найновіші досягнення дослід ників нашого факультету. Се мінар проходить на високому теоретичному рівні. Була про читана робота ст. викладача Б. М. Булгакова про деякі методи складання дисперсій них рівнянь. В цікавій допо віді ст. викл. К. П. Яцук про використання поверхневих хвиль для вимірювання ді електричної проникності ре човини були наведені теоре тичні і експериментальні дані, які говорять про велику перспективність цього методу. Слід відзначити, що установ ка, яку можна створити на основі використання цього методу, буде значно меншою за габаритом, ніж відомі досі. Семінар викликав значний інтерес у студентів IV і V кур сів. Студенти одержують можливість на практиці знайомитись з новими ідеями в радіофізиці, з можливостями їх технічного використання. На кафедрі фізики НВЧ під керівництвом доц. 0. І. Тере- щенка проходить семінар, на якому студенти V курсу в своїх доповідях дають кри тичну оцінку останнім досяг ненням вітчизняної і закор донної радіоелектроніки. Цей семінар дас можливість сту дентам ознайомитися з новими типами приладів і устатку ванням, новими ідеями в ге неруванні і посиленні надви соких коливань і інш. Зокрема, була заслухана цікава доповідь про роботу найновішого прилада — пла- тинотрона. Такі семінари дуже корисні для студентів. М. ЛЯПУНОВ. На фото: засідання семінар) теоретичної радіофізики і фізики ОГЛЯД ПРЕСИ ОСТОРОНЬ головного Незабутні дні переживає зараз наша країна. Всенародний роздум про шляхи найскорішої побудови ко мунізму є новим доказом справж ньо демократичного устрою всьо го нашого життя. Надихані по лум ’ яним патріотизмом пропози ції простих радянських людей свідчать про невтомну, все зро стаючу творчу енергію мас. По-діловому і з піднесенням проходило обговорення тез на Вчених радах, відкритих партій них зборах факультетів. Чимало цінних, докладно обгрунтованих пропозицій було внесено тут. Та ще далеко не все зроблено в університеті, щоб залучити до цього всенародного роздуму яко мога ширші кола викладачів та студентів, дати виявитися їх бурхливій ініціативі. Дуже велику роль в обговорен ні, в організації підйому всієї наукової, виховної та учбової ро боти має відігравати стінна преса. Сталося ж так, що редколегії стінгазет факультетів залишилися осторонь висвітлення цих про відних питань у сьогоднішньому житті своїх читачів. Досить сказати, що на фізико- математичному, біологічному, ра діофізичному та філологічном}’ факультетах й через три тижні після опублікування тез не ви йшли чергові номери газет. А там, де і спромоглися випу стити у грудні стінгазети, справи з висвітленням обговорення тез не набагато кращі. Ось величезний грудневий но мер «Компаса» (стіннівка геогра фів). Одноманітні дописи про «користь навчання» і навіть сло ва немає про питання перебудо ви освіти. «Історик» обмежився у передовій лише закликом «про думати конкретні заходи, кон кретні форми роботи» в зв ’ язку з новими завданнями та ко ротеньким дописом доцента В. Довгопола про зміни у про ходженні педпрактики. Тільки в газеті геологів вміщено два мате- РІ^и.Щдин з них — суто інформа ційний) про обговорення тез. Незрозуміло, чому позицію сто ронніх спостерігачів займають партійні бюро факультетів в той час, коли стінгазети погано виконують свій першочерговий Практиканти в нашій школі Щ ОРОКУ в нашій школі прохо дять педагогічну практику студенти п ’ ятого курсу біологічно го факультету університету. Цього року їх було 10. Аналізуючи уроки, проведені студентами, можна зробити деякі висновки про їх підготовленість до педагогічної роботи. Хоча на читання курсу методи ки викладання біології в універси теті надається порівняно невелика кількість годин, студенти-випуск- ники в основному володіють знан нями методики викладання в шко лі окремих біологічних предметів. В цьому велика заслуга методиста Л. Л. Гельфенбейна, який читає цей курс і керує практикою сту- дентів-біологів. Попереднє відвідування уроків з різних дисциплін сприяло озна йомленню студентів з процессом навчання в школі, давало можли вість познайомитися з учнями, їх знаннями і поведінкою, що значно полегшувало проведення заліко вих уроків. Ми, вчителі, ознайо мили студентів з тими завдання ми, які поставлені перед учитель ським колективом нашої школи, зокрема з проблемою підвищення ефективності уроку, його якості. Цьому питанню ми приділили особливу увагу при підготовці сту- студентів до уроків і домоглися хороших результатів. Слід відзначити’ прагнення ба гатьох студентів проявити само стійність і творчу ініціативу в про цесі підготовки і проведення уро ків. Це дуже відрадне явище. Ми намагалися підтримувати 1 розви вати цю творчу ініціативу, при щеплювати інтерес до педагогіч ної праці. Звичайно, були і невда чі. Але, в основному, уроки про ходили жваво і цікаво і оціню валися, як правило, на «добре» і «відмінно». Чітко і організовано провела свій перший заліковий урок у п ’ я тому класі студентка Г. Міндліна. Незважаючи на помітне хвилю вання, вона чітко і жваво почала ѴППК ГТоппч —– добре орієнтувалася в класі. Вона чітко формулювала запитання, до магалася вірних і повних відпо відей. Все це організовувало учнів, і вони уважно слідкували за від повідями товаришів. Цікавим і по. вчальним було викладання нової теми «Рослини лісу». Добре провела свій заліковий урок з основ дарвінізму студент ка Ю. Вінєцька. Тема уроку «Роль рослин, тварин і мікроорганізмів у змінах середовища» — нелегка для засвоєння. Однак, змістовний виклад з залученням ряду пере конливих фактів, правильна і до бірна мова викликали великий ін терес учнів до цієї теми. Не менш цікаво’ пройшли уроки з зоології і анатомії у студенток Л. Кра- сильникової і А. Аристової. Як недолік слід відзначити, що не завжди практикантам щастило встановити тісний контакт з учня ми, активізувати їх, вірно розпо ділити час між окремими етапа ми уроку, добре закріпити вив чене. Але все набувається в ре зультаті творчих шукань вчителя протягом не одного року. Головним же недоліком при проведенні уроків було невміння студентів виділити і підкреслити головне, особливо інтонацією го лосу. Найчастіше студенти нама галися якомога повніше розпові сти зміст теми, забуваючи про вік учнів і про їх знання. Серйозна увага приділялася аналізу уроків. Критичні заува ження дозволяли студентам зна ходити позитивні моменти в уро ці, окремі недоліки. Самокритич ний розбір власного уроку значно збагачував практичний досвід студента. Цього року студенти-біологи уперше давали залікові уроки з хімії. Однак, підготовка і прове- програмного матеріалу з хімії, окремі прогалини в засвоєнні практичного матеріалу, відсутність міцних навиків у розв ’ язуванні задач і слабкі знання особливо стей методики викладання хімії в школі помітно відчувалися на якості уроків. Враховуючи те, що студенти-біологи одержують ква ліфікацію викладачів не лише біо логії, але й хімії, на це слід звер нути особливу увагу. Проведення уроків у різних класах (від 5 до 9-го) утрудню вало виховну роботу студентів серед учнів. Студенти були при кріплені до класів, в яких вони проводили роботу, однак актив ність і ініціатива проявлялися тут менше. Студентами були проведе ні цікаві екскурсії з учнями 5 — 7 і 9 класів. Так, з усіма учнями 5-х класів була проведена екскур сія з метою ознайомлення з рос линами і збирання природного матеріалу, з якого потім під ке рівництвом студентів учні виго товили гербарії й інші наочні при ладдя. З учнями 7 класів була проведена екскурсія в зоологіч ний музей університету, де сту денти познайомили учнів з різно манітністю тваринного світу. Ці кава екскурсія була проведена з учнями 9 класів у радгосп «Укра їнка», в якій активну участь бра ли студентки Аристова і Красиль- никова. Ми, вчителі-біологи, намагали ся ознайомити ■ студентів з різно- м-анітними формами навчального процесу: проведенням уроків, ла бораторних робіт, постановкою експериментів, проведдення “ екс курсій, перевіркою зошитів, робо тами на навчально-дослідній ді лянці. І завжди ми зустрічали га рячий відгук студентів. і Двері нашої школи завжди го- ■ стипно відчинені для студентів- : практикантів, вони знаходять теч- І лий прийом і дружні поради вчи- : телів, допомогу і уважне ставлен-. і ня. Як нам це вдається, — краще і судити методистам і студентам, і ,Бібліотеки університету в цьому учбовому році ВЕЛИКА роль і значення біб ліотек в учбовій роботі, зокрема, в самостійній роботі студентів над книгою. Двері бібліотек повинні бути широко відкриті для сту дентів з ранку до пізнього вечо ра протягом цілого тижня. На жаль, в минулому учбово му році у недільні дні студенти були позбавлені можливості пра цювати у бібліотеках універси тету, тому що ЦНБ і учбова біб ліотека були в ці дні закриті. Безумовно, обмеженість штату обох бібліотек університету не дає можливості працювати без перервно. Однак необхідно зро бити так, щоб хоча одна з цих бібліотек була відкрита у неділь ні дні і закрита в один з будніх днів, а друга бібліотека працю вала в цей день і була закрита у неділю. Неділя — особливо важливий день для студентів заочного і вечірнього відділень університету. Якість обслуговування студен тів книгою залежить і від бага тьох інших факторів. Один з цих факторів — це подання студен там методичної і бібліографічної допомоги. Необхідно видати ряд бібліографічних довідників для студентів з різних галузей науки, в першу чергу з профілюючих в університеті дисциплін. Велику допомогу подають студентам на ші каталоги. Однак бібліографічні пам ’ ятки будуть хорошим до повненням до каталогу і збере жуть студентам багато часу, який зараз витрачається на розшуки того чи іншого матеріалу. ‘ Студенти проявляють великий інтерес до друкованих робіт своїх професорів та викладачів. Це особливо виявляється під час щорічних виставок ЦНБ друкова ної продукції вчених універси тету. Але не слід обмежуватись ли ше цими виставками. Необхідно видавати бібліографічні щоріч ники друкованих робіт наших викладачів (як роблять Київ ський та інші університети). Такі щорічники матимуть не лише практичне, але й велике виховне значення в учбовій ро боті. До речі, заочному відділен ню університету слід було б збільшити випуск методичної лі тератури для студентів-заочни- ків. В нашій роботі з заочни ками ми, працівники бібліотек, особливо відчуваємо цю серйозну прогалину. Важливе питання в роботі на ших бібліотек — це повне за безпечення студентів підручни ками і учбовими посібниками. В першу чергу ними повинні бути забезпечені наші читальні зали. Інколи трапляється, що в нашому розпорядженні є обме жена кількість підручників і цей недолік особливо відчувається напередодні і під час екзамена ційних сесій. Відсутність таких підручників відбирає багато часу у студентів. Так, під час літньої екзаменаційної сесії в учбовій бібліотеці і в ЦНБ було особливо мало екземплярів таких підруч ників і учбових посібників: Лан- дау і Ліфшиц «Теоретична фі зика» і «Теорія поля», «Історич ний матеріалізм» під редакцією Ф. Константинова, «Діалектич ний матеріалізм» і т. д. Щоб «захопити» один з цих підруч ників, студенти приходили за го дину до відкриття бібліотеки… Необхідно зробити все, щоб наші студенти були повністю за безпечені підручниками. В цьому році рішенням ректорату учбова і центральна бібліотеки об ’ єд нані. Тим самим створені реаль ні умови для виправлення недо ліків минулих років по якісному обслуговуванню студентів бібліо теками університету. X. НАДЕЛЬ, завідуючий читальним залом ЦНБ. Конференція читачів „Науки і життя “ Цими днями в приміщенні ЦНБ відбулась конференція читачів журналу «Наука і життя». За снований О. М. Горьким ще 25 років тому, журнал пропагує досягнення науки, її зв ’ язок з життям, популяризує новини тех ніки. Тут е розділи з суспільних наук — історії і філософії, дру куються статті з хімії, медицини, біології та з інших галузей знань — переважно відомих вче них країни. Журнал розрахований на масо вого читача, його тираж стано вить 200000 примірників. Останнім часом сторінки жур налу добре ілюструються кольо ровими фото і дотепними малюн ками, які супроводжують окремі наукові положення. Від цього ма теріали становляться ще цікаві шими, їх з задоволенням прочи тає кожен. Але, як відзначали виступаючі на конференції, журнал має й багато недоліків. Директор бо танічного саду Ф. Педаш гово рив, що необхідно більше освіт лювати на сторінках журналу біологічні екскурсії, які організо вує Академія Наук в країни сві ту. Це ‘було б і цікаво і корисно для нас, біологів. Говорилось, що редакція журналу недостатньо пропагує історичні науки. Відо мо, що археологічні розкопки в нашій країні і за рубежем остан нім часом збагатили науку но вими відкриттями. Але про це до водиться дізнаватись з інших джерел, іноді — випадково. Відзначалось, що столичний журнал переважно друкує статті відомих московських учених, а про інших, периферійних, авто рів — забуває. І зовсім прикро, що працівники редакції інколи навіть «забувають» відповідати на листи чйтачів. Надіславши до редакції відгук на одну помил кову статтю з хімії, вміщену в четвертому номері журналу, за минулий рік, проф. Є. Хотинський протягом року так і не одержав відповіді. Подібне трапилось і з його рецензією на книгу Д. Да- ніна «Добрий атом», яка лежить в редакції ще з листопада 1957 року. Від імені редакційної колегії журналу виступила відповідаль ний секретар Л. Познанська, яка визнала справедливість заува жень читачів і запевнила, що СЛІДАМИ НАШИХ ВИ СТУПІВ „Налагодити роботу громадсьниі контролерів “ В газеті «Харківський університет» від 24 листопада 1958 року була вміщена стаття студента фізико-математичного факультету А. Рожкова «Налагодити роботу громадських контролерів». В своїії статті тов. Рожков пише, що при профкомі університету існує сту дентська контрольна комісія, якою керував колись студент Погреб няк. Профком, розглянувши статтю Рожкова, повідомляє, що сту дент Погребняк і досі керує цією комісією, що робота громадських контролерів — заслуга не тільки групи фізмату, як пише Рожков, а й інших факультетів — геологічного, історичного тощо. Інша справа, що ця робота проводилась без контакту між цими контро лерами. Не відповідає істині і твердження Рожкова, «що профком надавав допомогу тим, що клав акти обслідування під сукно». Слід сказати, що на всі скарги і акти обслідування профком реагу вав тим, що посилав їх в трест їдалень. Писали листи також в міськторгвідділ, обком партії. Профком згоден із Рожковим, коли він говорить, що робота громадських контролерів налагоджена була не зовсім добре на таких факультетах, як біологічний, філо логічний, географічний і хімічний. За це несуть відповідальність перш за все члени профкому тт. Погребняк і Бердиченко. Щодо порушень в їдальні 367, варто зауважити, що вони не залишились поза увагою профкому. Коли студенти фізмату тт. Кривцова і Ковтун знайшли недоброякісні котлети, були вжиті термінові заходи, і котлети до вживання не були допущені. На нараді рай- санстанції Дзержинського району були присутні громадські контро лери і’ голова профкому т. Гнідаш. Зав. їдальнею т. Гельфанд і зав. виробництвом понесли покарання. Зараз проходять звітно-виборчі профспілкові збори на факуль тетах. Кожний факультет призначає громадських контролерів. Профком університету готує для них семінар, який буде проведе- Гості з НДР — в університеті За запрошенням ЦК КПРС в Радянський Союз прибула делегація робітників Соціалістичної Єдиної Партії Німеччини на чолі з завідуючим відділом науки ЦК СЄГІН Г. Гернігом. Другого грудня делегація в супроводі співробітників ЦК КПРС П. Ф. Рижкова і М. М. Філіпова прибула в наше місто, де відвідала заводи і вищі учбові заклади. Частина де легації на чолі з завідуючим сектором вузів ЦК СЄПН Т. Фромкнехтом відвідала університет, побувала на факуль тетах. Гості ознайомилися з учбовим процесом і науковою роботою, ділилися досвідом партійної роботи. В актовому залі відбулася зустріч членів делегації з ко муністами, працівниками університету, де секретар партійно го комітету Лейпцігського університету В, Хацнке прочитав доповідь про Лейпцігський університет (фото зліса). Гості з задоволенням залишили ряд фото, деякі з ник ми вміщуємо в цьому номері. Великий мікроскопний зал в новозбудова- ному Анатомічному інституті університету імені Карла Маркса. Головна університет ська клініка. На це профбюро не звертало уваги Профспілкові збори радіофі зичного факультету, які відбу лись 22 листопада, ще раз крас номовно показали, що на радіо- фаці не все гаразд з поведінкою студентів. До початку зборів з 450 членів профспілки з ’ явилось трохи більше 200. Не дивно, що кожний другий з виступаючих говорив про дисципліну, про те, що на радіофаці ще дуже часто трапляються випадки порушення поведінки. Нерідко на факультеті пропускаються лекції і лабора торні заняття. Основними про гульниками є, як правило, ака- демборжники. Кожний десятий на факультеті мав у літню екза менаційну сесію заборгованість (всього 48 чоловік). Зараз після подвійної здачі екзаменів борж ників залишилось 8. Студент Звягінцев (Р-33) має одну за боргованість і три пропущених лабораторних роботи, являючись боржником вже другий семестр; студент Ткаченко (Р-32) про пустив дві лабораторні роботи з чотирьох. Другий семестр підряд боржником є студент II курсу Гнатюк. Студент Філонич також не ліквідував заборгованості. А студенти Савчук (II курс), Лу ценко і Задорожний (III курс) інколи не відвідують занять на військкафедрі. Відносно студента Берези (III курс), який пропу стив 3 заняття на військкафедрі, ставиться питання про перебу вання в університеті. Внаслідок недостатньої дисциплінованості студентів зірвані виступи на зма ганнях жіночої волейбольної команди факультету. А скільки було порушень поведінки сту дентами радіофаку в гуртожитку на проспекті Леніна, 20? На це профбюро факультету звертало мінімальну увагу. В своїй роботі профбюро повинно заручатися підтримкою курсових і групових профоргів, а виступ профорга 22-ї групи, наприклад, свідчить про відсутність такого зв ’ язку, бо профорг не міг сказати про роботу бюро нічого конкретного, бо йому не доводилось зустріча тися з безпосередніми керівни ками, за винятком здачі член ських внесків. На факультеті до цього часу не проведено жодного засідання профактиву, жодного семінару профоргів. ‘ Не дивлячись на порушення поведінки в гуртожитку, проф бюро не провело з початку року жодного рейду по гуртожитку з метою з ’ ясування причин поганої поведінки студентів радіофаку. Новообраному профбюро потріб но врахувати всі помилки попе редніх профспілкових керівників і за допомогою встановлення контролю за трудовою дисциплі ною досягти покращення успіш ності на факультеті. А. НОВІКОВА, член профкому. Минулого четверга редакція разом з комітетом комсомолу про вела нараду редколегій факультетських стінних газет. Були при сутні представники редколегій всіх факультетів, крім геологічного, філологічного та радіофізичного. На цій нараді розглядалося питання про обговорення матеріа лів листопадового Пленуму ЦК КПРС на сторінках стіннівок фа культетів, підкреслювалася необхідність широко висвітлювати мате ріали Пленуму на факультетах. Учасники наради одержали також консультації з питань оформ лення стіннівок.