Електронний архів оцифрованих періодичних видань Центральної Наукової Бібліотеки ХНУ імені В.Н. Каразіна
Видання:
Харківський Університет
Регіон:
Харків
Номер видання:
17
Дата випуску:
05.05.1959
Дата завантаження:
02.07.2024
Сторінок:
4
Мова видання:
Українська
Рік оцифровки:
Кількість номерів:
Текст роспізнано:
ТАК
Опис:
Оригінал зберігається:
Центральна Наукова Бібліотека ХНУ імені В. Н. Каразіна

На весь екран

Знайшли помилку? Напишіть нам про це на пошту welcome@back2news.org

СЬОГОДНІ 5 ТРАВНО ДЕНЬ ПРЕСИ No 17 (971) і Вівторок, 5 травня 1959 р. { Ціна 20 коп. ГАЗЕТА, ЯКУ ЛЮБЛЯТЬ — Вийшов новий «ФІЛЬТР»! Ця звістка швидко облетіла весь фа ­ культет. І вже під час перерви біля га ­ зети багато читачів. Гаряче обговорен ­ ня, сміх. Члени редколегії, усі 12, задо ­ волено посміхаються: їхню працю оціне ­ но. На хімічному факультеті люблять і поважають свою стіннівку за те, що во ­ на сміливо і вчасно ставить гострі пи ­ тання студентського життя, не мириться з порушниками трудової дисципліни, до- магається усунення викритих недоліків (недарма з її сторі ­ нок не сходить руб ­ рика «Слідами на ­ ших виступів»). На кожному кур ­ сі газета має свого представника, редко ­ легія завжди в цен ­ трі всіх факультет ­ ських справ і томі/ не плентається в хвості подій, а йде попе ­ реду, висловлюючи громадську думку, вносячи серйозний вклад у справу ви ­ ховання студентів. І хоча доводиться іноді за черговим но ­ мером затримуватися до пізнього часу, газета виходить в строк. — Нещодавно, — розповідає редактор, студентка ПІ курсу Іра Козленко, — звіт редколегії заслухало комсомольське бю ­ ро. Нам вказали на окремі недоліки. Ми обов ’ язково їх виправимо. В День преси ми поздоровляємо одну з кращих стіннівок університету і бажає ­ мо їй нових успіхів. В. СТРАЖНИКОВА, наш кор. На фото: Кравчина, Баранова, Козленко готу ­ ють черговий «Фільтр». РАДІСНЕ СВЯТО Цього ранку гурто ­ житок прокинувся дуже рано. Всі друж ­ но поспішали на ву ­ лицю Трінклера до свого місця збору уні ­ верситетської колони. І ось вже шумить багатоголосий сту ­ дентський натовп біля біофаку і починає просуватися по вулиці. Чути голоси: — А на Сумській такі чудові гірлянди… — А у нас на ХТЗ таке вбрання… — А проспект Сталіна… І знову все зливається у рівний гул. Не завжди стрункі звуки оркестру заглу ­ шають все: і ліричний шепіт, і ПІСНІ , і сміх… Наші хлопці беруть прапори і лозунги, емблеми і портрети. Проносять транспа ­ рант, який повідомляє, скільки спеціалі ­ стів випустив університет з 1917 року. Чути, як вибухають інколи повітряні шарики.’ 1 ось загримів марш, ворухнувся уні ­ верситетський прапор, і наша колона пішла вперед, а з нею — музика і пісні. Вітер б ’ є в обличчя, весняний вітер, він хлю ­ поче прапорами, розвіває волосся. Травне ­ вий вітер — він на всій земній кулі зараз розвіває прапори. — Мир! Дружба! Колона виходить на Сумську. Прапори країн демократичного табору, які прикра ­ шають її, викликають пісні: болгарські, чеські, угорські… Колона повертає назустріч маршу, який лине з площі Дзер .жинського. Вирує людський потік. В прапорах, транспарантах, лозунгах розкривається велична поезія праці, велич наших людей і нашого часу. Нас вітають трибуни, де зібралися кращі люди нашої області, що стоять в авангарді боротьби за семирічку, за радісне майбутнє. — Ура-а-а! — прокочується по колоні. Воно повторюється, коли лунають привітання з три ­ буни. — «Хай живуть радянські біологи!» — «Хай живуть радянські хіміки!» — «Хай живе радянське студентство!» А пісні про партію, Батьківщину, дружбу, першу весну семирічки летять, міцніють, поширюють ­ ся… ВОНИ ОДЕРЖАЛИ ПРИЗНАЧЕННЯ Святково одягнена дівчина вийшла з кабінету ректора і спокій ­ ною ходою попрямувала до виходу. Її оточила юрба співнурснинів: йде розподіл призначень випускникам географічного факультету. — Ну, як? Куди призначили?.. Дівчина називає область, район, школу, де буде працювати вчи ­ телем географії. У житті цієї молодої людини тільни-що сталася велика подія: вона самостійно зробила вибір, вирішила, звідки поч ­ неться її трудовий шлях, шлях радянського інтелігента. П. Долоту пропонують працювати керівником краєзнавчого гурт ­ ка Палацу піонерів. — Ну, як, Віро Олексіївно. — звертається проректор В. І. Ма- хинько до представника Харківського відділу народної освіти, — візьмете до себе? Ось його характеристика — хороший комсомолець, ентузіаст своєї справи. Він згодом добре розгорне краєзнавчу ро­ боту. До комісії викликається подружжя Зусько. — Що ж будемо робити, — звертаються до них члени комісії, — вам потрібно бути разом, а в одній школі не вистачить роботи двом географам. Треба підшукати хоча б сусідні школи. Є такі в Ульянів- ському районі Сумської області. Ну, як? Подружжя погоджується. — До речі, — згадує хтось з присутніх, звертаючись до моло ­ дого голови сім ’ ї, — ти ж фізкультурник. А ручну працю вести мо ­ жеш? Тоді б і в одній школі змогли працювати. — Я все можу, — гаряче відповідає він. На обличчях присутніх доброзичливі посмішки. Всі бажають щастя молодій четі. Чуйно підходять члени комісії до потреб і побажань кожного ви ­ пускника, враховуючи і державні інтереси, і інтереси молодого спе ­ ціаліста. До Сумщини і Полтавщини, до Харківщини і Ніровоград- щини їдуть люди, готові віддати ввесь запал молодих сердець на благо народу, їдуть працювати. В. МАТЕЙЧЕНКО. Почесні грамоти кращим В роботі редакції нашої газети активну участь бере багато кому ­ ністів, комсомольців — студентів і викладачів університету. 1, зро ­ зуміло, що День радянської пре ­ си — це і їхнє свято, свято ко ­ респондентів газети. На честь Дня преси за актив ­ ну участь у роботі газети, за вміння принципово і оперативно висвітлювати комсомольське, сту ­ дентське життя кращі кореспон ­ денти нашої газети нагороджені Почесними грамотами райкому ЛКСМУ та комітету комсомолу університету. Серед них — сту ­ дентки філфаку Інна Приходько та Ліда Назаренко, студент ра- діофаку Олег Павленко, історик Віктор Макогонов, фізматовець Аркадій Філатов, хімік Віра Ка ­ сьянова, художники газети май ­ бутній біолог Валерій Василев- ський та фізик Вячеслав Зенін. ІТИ В АВАНГАРДІ Життя факультету, справи кур ­ сові і групові, успіхи і недолі ­ ки — все це має висвітлюва ­ ти на своїх сторінках факультет ­ ська стіннівка. З неї студенти дізнаються про факультетські по ­ дії, газета допомагає боротися з недоліками. «Історик» — саме така газета, і в цьому секрет її популяр ­ ності серед студентів факультету. Неодноразово вона посідала кра ­ щі місця на університетських конкурсах. Добре висвітлюються в ній сту ­ дентське життя, навчання і побут студентів, піддаються кри ­ тиці недоліки. Завжди вдало оформлюється стіннівка художньо, добре вико ­ нує своє призначення куточок сатири та гумору. Факти, наведе ­ ні в ньому, завжди правдиві і по-справжньому гумористичні. Але слід говорити і про недо ­ ліки стіннівки. Ще надто часто з ’ являються статті загального напрямку, в яких хоча й наводяться конкрет ­ ні прізвища і факти, але їх не видно за величезною кількістю загальних місць, всім відомих положень. Редакція повинна тур ­ буватися про те, щоб автори на ­ водили якнайбільше цікавих фак ­ тів, щоб їм робився глибокий аналіз. Мало в газеті беруть участь викладачі як автори. А чому б їм не поділитися своїми думками відносно того чи іншого курсу, допомогти йому своїм виступом у газеті? Рідко бачать у газеті студенти вірші факультетських поетів, ще недостатньо висвітлюється спор ­ тивне життя факультету. І ще одне — більше, товариші газетярі, яскравих розповідей про справи комсомольські, про лю ­ дей, які ростуть у цих справах І стають творцями майбутнього- В. МАРЧЕНКО. ПО СТОРІНКАХ СТІННІВОК На першотравневій вахті Робітники друкарні нашого ви ­ давництва, готуючись до гідної зу ­ стрічі великого свята Першого травня, взяли на себе високі тру ­ дові зобов ’ язання. Нещодавно, як повідомляє стіннівка видавни ­ цтва, підведено підсумки соціалі ­ стичного змагання. З гордістю пише газета про тих, хто працював сумлінно, творчо, виконуючи і перевиконуючи взяті на себе зобов ’ язання. Це друкарі тт. Безрідна, Лискунов, Ляш, Сем- ченко, Шкуратов, які виконують норму на 150 процентів. Перед в складальному цеху ведуть тт. Бу- горська, Милашенко, Пауков, Ку ­ лешова, Гливенко. Не відстають від них лінотиписти тт. Свечка- рьов, Хімченко. Палітурний цех пишається кращими своїми това ­ ришами Бережко, Лебедевой, Ко ­ валенко, Антонюк, Китаєнко. ,ПАРТІЙНЕ ЖИТТЯ Глибоко оволодівати марксистсько-ленінською теорією XXI з ’ їзд КПРС, який затвердив грандіозну програму будівництва комунізму в СРСР, по ­ ставив перед нашою партією нові, підвищені завдання в справі ко ­ муністичного виховання трудящих. Будівництво комунізму є результатом свідомої творчої діяльності міль ­ йонів. Щоб бути актив ­ ним учасником цього ве ­ ликого історичного звер ­ шення сучасності, слід глибоко вивчати науку про побудову комуніз ­ му — марксизм-ленінізм в УСІХ його складових частинах (історія КПРС, політична економія, мар ­ ксистська філософія). Викладацький колек ­ тив кафедр суспільних наук університету здійс ­ нює велику і багато ­ гранну учбову, науково- дослідницьку і виховну роботу. Про її резуль ­ тати можуть свідчити результати екзаменів. Як правило, переважна більшість (до 90%) сту ­ дентів університету ви ­ являють на екзаменах з суспільних дисциплін серйозні і глибокі знан ­ ня. Однак окремі студенти дозволяють собі не від ­ відувати лекції та інші форми занять з суспіль ­ них ДИСЦИПЛІН (на« приклад, другокурсники радіофаку). Причому по ­ силаються вони на те, що програмні питання історії партії, політеко ­ номії можна вивчити са ­ мостійно. Подібні думки свідчать про політичну короткозорість окремої частини студентів. Ці студенти, очевидно, ще не розуміють суті зав ­ дань вивчення основ мар ­ ксистсько-ленінської на ­ уки. Далеко недостатньо просто знати факти істо ­ рії партії і положення теорії марксизм у-ленініз ­ му. Необхідно, щоб з усієї суми цих знань ви ­ тікало глибоке розумін ­ ня питань практики ко ­ муністичного будівни ­ цтва, вміння правильно, по-партійному розібра ­ тися у складних питан ­ нях внутрішньої і зов ­ нішньої політики. Тому кожна лекція, кожне се ­ мінарське заняття з со ­ ціальних дисциплін є не ­ обхідною ланкою в си ­ стемі виховання комуні ­ стичного світогляду на ­ шої молоді. На жаль, доводиться відзначати, що громад ­ ські ..організації факуль ­ тетів спеціально цьому питанню приділяли ува ­ ги вкрай недостатньо. Про це свідчить такий факт. Викладання су ­ спільних дисциплін є найважливішою дільни ­ цею і найбільш дійо ­ вим засобом ідейно-по ­ літичного виховання сту дентів. А комсомольські і навіть партійні бюро факультетів протягом року жодного разу спе ­ ціально не обговорювали питання про постановку викладання і стан ви ­ вчення суспільно-еконо ­ мічних дисциплін. Факультетські громад ­ ські організації мусять завжди цікавитись тим. як студенти відвідують лекції з суспільних дис ­ циплін, активністю па семінарах — не лише з організаційної, а й з по ­ літичної точки зору. При ­ йняття на кафедрах рі ­ шення про те, що кож« не пропущене студен ­ том семінарське занят ­ тя повинно бути здано окремо, слід провадити в життя Під суворим контролем партійної ор ­ ганізації. Велику роль у справі якісної постановки са ­ мостійної роботи віді ­ грає діяльність учбових кабінетів кафедр су ­ спільних дисциплін. Ви ­ сокої оцінки заслуговує організація роботи кабі ­ нету історії КПРС. В діяльності кабінетів по ­ літекономії і філософії є ще ряд недоліків. Щоб покращити їх роботу, на- наш погляд, слід, вико ­ ристовуючи приклад ін ­ ших вузів країни, орга ­ нізовувати при кабіне ­ тах консультаційні пунк ­ ти, тобто встановити чергування викладачів, у яких студент будь-ко ­ ли міг би одержати ін ­ дивідуальну консульта ­ цію. Велику і творчу робо ­ ту здійснюють кафедри суспільних наук, готую ­ чи висококваліфікованих спеціалістів через аспі ­ рантуру університету. На кафедрі філософії скла ­ лось важке становище в справі підготовки май ­ бутніх філософів, що мають вищу освіту в га ­ лузі точних наук. В цьо ­ му винна і сама кафед ­ ра. Для того, щоб мо ­ лодий спеціаліст при ­ родничо-технічних наук присвятив себе подаль ­ шому вивченню філосо ­ фії, необхідно прищепи ­ ти йому великий ін ­ терес до питань діамату і істмату. А між іншим, в уні ­ верситеті навіть немає філософського гуртка. На студентській теоре ­ тичній конференції, при ­ свяченій 89-ій роковииі з дня народження В. І. Леніна, не було жодної доповіді, присвяченої пи ­ танню ленінської філо ­ софської спадщини. Нема сумніву, що в університеті є всі мож ­ ливості створити не ли ­ ше гурток, але і філо ­ софське відділення сту ­ дентського наукового то ­ вариства у складі де ­ кількох гуртків по окре ­ мих проблемах марксист ­ ської філософії. В про ­ цесі роботи філософських гуртків можна буде ви ­ являти найбільш підго ­ товлених студентів при ­ родничих факультетів, які виявляють здібності і інтерес до філософ ­ ських наук. Лише спільні зусилля партійних, комсомоль ­ ських організацій фа ­ культетів і кафедр су ­ спільних наук, лише тверде розуміння того, яке велике значення на ­ буває сьогодні, в період побудови комунізму, гли ­ боке вивчення марксист ­ сько-ленінської теорії, допоможуть нам по- справжньому, по-партій ­ ному поставити і викла ­ дання і вивчення цих предметів в університеті. А. МАЦИНА. За високу свідому дисципліну Не ганьбити звання комсомольця Кожна радянська людина доб ­ ре знає, в які знаменні дні вона живе. Весь радянський народ розгорнув активну боротьбу за виконання рішень XXI з ’ їзду КПРС. Комсомольська молодь підприємств, колгоспів, учнівська молодь з великим натхненням бере найактивнішу участь у здій ­ сненні рішень нашої партії. Мож ­ на навести безліч прикладів — і створення численних бригад ко ­ муністичної праці, і все нові від ’ ­ їзди загонів комсомольців на ці ­ линні землі, на новобудови. Перед комсомольською молод ­ дю університету постало велике, відповідальне завдання: «Працю ­ вати. жити і учитись по-комуні- стичному». Адже це основний де ­ віз кожного комсомольця. Цей девіз комсомольці історич ­ ного факультету з величезним піднесенням обговорювали на курсогчх тематичних комсомоль ­ ських зборах. На них називали прізвища кращих комсомольців факультету, які добре вчаться, беруть найактивнішу участь у су- спільнокорисній роботі, постійно дотримуються комсомольської ДИС- ципліни. Це. — Нестеренко, Верло- ка, Іванківська, Ісенко, Стажкова, Лісовицькпй, Зінченко, Курган- ський, Одягайло, Головач, Ост- рась і багато інших. Але, на превеликий жаль, серед комсомольців чимало людей, які несумлінно ставляться до своїх обов ’ язків, нехтують високим званням комсомольця, відривають ­ ся від колективу, живуть відок ­ ремленим, дрібненьким життям. На тематичних комсомольських зборах 1-го курсу обговорювала ­ ся і поведінка саме таких пога ­ них комсомольців-студентів Баб- кіна, Прилуцького, Іванової. Бабкін і Прилуцький зовсім ві ­ дірвалися від колективу, не від ­ відували комсомольських зборів курсу та факультету, несумлінно ставилися до навчання. На зи ­ мовій сесії Бабкін одержав «трій ­ ку», а Прилуцький — «двійку». Во ­ ни з презирством ставились до однокурсників, погано виконували комсомольські доручення. Збори винесли догану і Бабкіну і При ­ луцькому. Цим їм указали, що в колективі так жити, як вони жи ­ вуть, не можна. Комсомолець по ­ винен завжди знати своє місце у житті. А місце це — передова лі ­ нія. Студентка Іванова — член кур ­ сового бюро, відповідальна за академроботу, а сама вчиться по ­ гано, майже ніякої роботи на кур- сі не проводила і до того ж не поважає товаришів, ображає їх. Збори вивели комсомолку Івано ­ ву зі складу комсомольського бю ­ ро і також винесли їй догану. Комсомольське бюро факультету згодне з рішеннями зборів першо ­ го курсу. На звітних зборах 3-го курсу комсомольці одностайно засудили некомсомольське ставлення до на ­ вчання студента Картозія. Під час зимової сесії він одержав «двійку» і кілька «трійок», не брав майже ніякої участі у су- спільнокорисній роботі курсу, фа ­ культету. З обуренням говорилося на зборах про студентку Колес ­ никову, яка на протязі 3-х років навчання нічого не зробила для комсомольської організації. Дій ­ сно, хіба потрібні нам такі ком ­ сомольці? Вони плямують це ви ­ соке звання. Дуже схвилювала комсомоль ­ ців 3-го курсу доля таких людей, як студентка Ліфшиць, їхня спів- курсниц’я. Вона не є членом ком ­ сомолу. Під час зимової сесії во ­ на одержала дві «двійки», зов ­ сім відірвана від життя колекти ­ ву. Коли їй запропонували всту ­ пити до лав комсомолу, вона від- повіла:«А що мені там робити?» І це говорить майбутній історик, учитель, працівник ідеологічного фронту! Я не розумію, чому бай ­ дуже ставляться до такого спо ­ собу життя своєї доньки батьки. Але ще більш незрозумілою є по ­ ведінка комсомольців курсу, які за два роки не зуміли виховати її для комсомолу. Інакше, як бай ­ дужістю, цього не назвеш. Комсомольська організація фа ­ культету веде постійну боротьбу за систематичне відвідування лек ­ цій. семінарських занять. На фа ­ культеті є ще чимало студентів, які нехтують відвідуванням лек ­ цій, несерйозно ставляться до навчального процесу, внаслідок чого на екзаменаційних сесіях одержують погані оцінки. Нещо ­ давно за пропуски лекцій у сту ­ дентів Ковчак, Литвинова, Кор ­ шак було знято стипендії. Сту ­ дентам Нікішаєвій, Міхненко. Го- лубєвій, Шапаркову, Коваль, Бой ­ ко, Капітану, Руденко, Лукаш ректоратом були оголошені догани. Ці товариші порушили комсомоль ­ ську дисципліну. З таким станом треба рішуче покінчити. Треба визнати, що в комсомольській ор ­ ганізації університету все ще слабка боротьба за дисципліну. Кожен комсомолець повинен пам ’ ятати, що для того, щоб бу ­ ти активним будівельником кому ­ ністичного суспільства, треба до ­ тримуватися свідомої дисципліни. В. ТАНЦЮРА, секретар комсомольського бюро істфаку. Рейд 11а географічному йдуть заняття А – МАЛЬЦЕВ ПЕРЕСЕЛЯЄТЬСЯ Трудовий день в гуртожитку по проспекту Леніна, 20 розпочи ­ нається фіззарядкою о 7 годині 20 хвилин. Майже всі підіймають ­ ся за сигналом. Але, на жаль, са ­ ме майже, бо дехто з географів не бажає вставати разом з ін ­ шими: адже їм іти на другу змі ­ ну. Що” це за гамір? Це хлопці з 6-ї кімнати починають свій день лайкою і спірками. А Мальцев навіть переселяється до іншої кімнати. Щось неспокійні харак ­ тери у деяких географів. Дівчата живуть більш злагоджено. 108 кімната на вигляд привітна, над дипломною роботою працює С. Михайленко. Подруги її – в бібліотеці. Заглянемо туди. В ЧИТАЛЬНІ ВСЕ В ПОРЯДКУ Всі столи в читальні гуртожит ­ ку заповнені книжками. Студен ­ тів небагато. Це переважно ди ­ пломники, які вже завершують сзо ; роботи. Т. Чурсіна закінчує останні сторінки економіко-геогра- фічного нарису Красноградського району Харківської області. Поряд з нею над зошитом схилилась Н. Жукова. Четвертокурсниця Коваленко та студентка НІ курсу Падалка роз ­ робляють курсові теми. Серед гео ­ графів є багато студентів, які вміло, доцільно використовують час до початку занять. Напри ­ клад, Семеренко встигає попрацю ­ вати над курсовою роботою про вологі субтропіки Кавказу, підго ­ тувати до складання позааудитор- не читання, відвідати гурток іно ­ земної мови. На заняття вона з ’ являється вчасно. Частина майбутніх географів працює в ЦНБ. Сесія наближаєть ­ ся. дорога кожна хвилина. Друга година дня. Всі поспі- шають на заняття. Кімнати, де живуть географи, пустіють. — Всі на фа ­ культеті, — гово ­ рить нам п ’ ятикур- сниця М. Чисти ко- ва. ТОВАРИШЕШ ТРЕБА ДОПОМОГТИ Ше задовго до початку занять третьокурсники заповнили 156 аудиторію. Дзвінкий сміх, веселий гомін, але на столах уже вишику ­ вались рівними рядами зошити, конспекти. Годинник показує 2,35 — час по ­ чатку занять. Але чому немає дзвоника? Щось трапилось? Ні. Начальник відділу будівництва університету тов. Зіскінд ніяк не .спроможеться організувати відре- гулюванпя автоматів, хоча дека ­ нат і неодноразово звертався до нього з проханням. Перевірка присутності студентів на лекції дала в цілому непогані результати. Відсутні четверо — – Шевцова, Константинова (з по ­ важних причин), Карпов і Лунін. До речі, Лунін пропустив уже близько 140 учбових годин. Мате ­ ріальний стан його нелегкий, він вчиться і одночасно працює на виробництві. Слід було б якось серйозно подумати про організа ­ цію допомоги йому. _1. КОБ ЕЦЬ ТА Ю. МАСЯПН НА ЛЕКЦІЮ НЕ З’ЯВИЛИСЬ 3 метою все, що помітимо, взя ­ ти на олівець, підходимо до 47-ої аудиторії. Приємно дивитись на життєрадісних першокурсників. Відразу видно, що час тут марно не витрачається. До приходу ви ­ кладачів студенти вже на своїх місцях, запізнень не було. Старо ­ сти обох груп Рая Салюкова та Лера Андрієва швидко зробили перекличку. Довелось зафіксувати 2 пр ’ звища: Іван Кобець та Юрій Масягіи на лекцію не з ’ явились. На другому курсі сьогодні без поважних причин відсутні Лушна та Стожарова. Як видно, важлива лекція з курсу історії КПРС їх не цуже цікавить. Нікітіна, Цатур ’ ян, Карпенко до ­ зволяють собі систематично про ­ пускати лекції. В журналах про ­ ти їхніх прізвищ часто можна по ­ бачити букву «н». ПОГАНА ЗВИЧКА Четвертокурсники слухають лек- іью з діалектичного та історично ­ го матеріалізму. Ми побували в аудиторії після першої години. Старости Янко, Коновалова, Си ­ доренко, Кампанієць відсутніх не відмітили. Милька, Соколовська, наприклад, відсутні без поважних причин. Є на цьому курсі студент Олійник. Пропускати лекції для нього така же звичка, як для ін ­ ших студентів ці лекції відвідува ­ ти. Деканат неодноразово обіцяв покарати його: зняти стипендію, але, очевидно, у декана невиста- чило мужності… НЕ ЛИШЕ ЛЕКЦІЇ У географів сьогодні не лише лекції. Як і щодня, кипуче сту ­ дентське життя вирує на факуль ­ теті. Відбулось засідання комсо ­ мольського бюро, присвячене під ­ готовці першотравнених вечорів. Готується цікаве засідання гео ­ графічного товариства, на якому з доповіддю «Чотириста днів в Антарктиді» виступить тов. Є. О. І ЗОЇ ОБ . А ось біля чергового номера стіннівки «Компас» зібрався на ­ товп студентів. Багатьом подо ­ бається критична стаття про ро ­ боту факультетського СНТ, дехто з цікавістю читає про поїздку учасників самодіяльності до Ле ­ нінграда. Весняна сесія у географів почи ­ нається трохи раніше, ніж на ін ­ ших факультетах. Готуватися до неї, з честю її скласти — саме про це піклуються зараз комсомоль ­ ські активісти, майже всі студен ­ ти факультету. Можна не сумніва ­ тись: якщо вони розпочнуть сер ­ йозну і принципову боротьбу за він оку трудову дисципліну, якщо кожне порушення дисципліни бу ­ де розцінюватись як негідний вчи ­ нок, факультет і в цю сесію вийде на одне з перших місць. * * Рейдова бригада залишає гео ­ графічний факультет. Загальне враження — хороше. Студенти працюють серйозно і наполегливо. Люди типу Нікітіної, Цатур ’ ян та деякі інші плямують факультет. Поставити їх на місце давно вже Ч і с . І. ПРИХОДЬКО, Л НАЗА ­ РЕНКО, Д. САЛАЩЕНКО, А. КИСЛИЙ, С. СОЛОВЙО ­ ВА, члени рейдової бригади. «ХАРКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕ Т» Стор. 2. 5 травня 1959 р. ГОДІ! Здавалось би, що комусь із дорослих людей, студентів, доводити, що ввічливість, скромність, дисципліна — обов ’ язкові риси радян ­ ського студента, цілком безглуздо: хто цього не знає? Але факти, вперті факти, примушують знов і знов повертатися до цієї теми. Адже не секрет, що іноді викладачеві доводиться припиняти лекцію, щоб угамувати занадто говорливнх студентів. Нещодав ­ но на географічному факультеті декан оголосив догану студент ­ кам Кириченко і Ніколенко за погану поведінку на лекціях. Со ­ ромно навіть казати про таке. Або такий приклад. Триває лекція, раптом відчиняються двері, і Сидельник, що часто запізнюється,, непомітно для викладача швидко ховається серед товаришів. Ос ­ таннім часом він дещо змінив тактику: спокійно заходить . без дозволу лектора і повільно під регіт аудиторії йде па своє місце, йому, очевидно, подобається така роль, але чи не принижує себе аудиторія, яка, замість того, щоб закликати Сидельника до по ­ рядку, дозволяє йому заважати роботі. Мені, і не лише мені, здається, що час вже покласти край тер ­ пимому ставленню до людей, які доросли до студентського ві ­ ку і звання, а все ще вважають себе малюками, дозволяють со ­ бі порушувати дисципліну, не поважають викладачів, товаришів, своє звання студента університету. Час вже сказати їм: «Годі!» М. ОЛЕЙНИКОВ, наш власкор. ,ТВОЇ ТОВАРИШІ З комсомольським запалом Ие треба думати, що місце для іодвигу може бути тільки в роки мини, коли потрібно проявити ;вою хоробрість, витримку, від- іаність Батьківщині, народові. З наш час, коли країна семи ­ мильними кроками йде до кому ­ нізму, є багато цікавих, захоп ­ люючих і корисних справ, участь у виконанні які!Х дао право на ловагу всіх членів суспільства Кожен з нас може внести і свою частку у виконання рішень пар ­ тії і уряду, у побудову кому ­ нізму. Серед студентів нашого курсу чимало людей, що викликають повагу товаришів. Одною з та ­ ких є комсомолка Світлана Одя- гайло. Починаючи з першого курсу вона, як кажуть, поринула у громадську роботу, чесно і сумлінно виконуючи свої обов ’ яз ­ ки на будь-якому комсомоль ­ ському посту. Характерна риса Світлани — чуйність до товари ­ шів. Для неї перш -За все — ін ­ тереси курсу, групи. І можна з певністю сказати, що Світлана живе цікавим, повним змісту життям. Велика громадська ро ­ бота допомагає їй відмінно вчи ­ тися. До того ж Світлана у ію- трібності завжди поділиться свої ­ ми знаннями, допоможе това ­ ришу. А ось другий студент нашого четвертого історичного – ■ Вася Танцюра. Хто не знає секретаря комсомольського бюро факульте ­ ту Танцюру? Звичайно, його знають всі. Перший в праці і навчанні, він є хорошим при ­ кладом для багатьох студентів. Як активного учасника худож ­ ньої самодіяльності його знають студенти і інших факультетів. За яку б роботу Вася не брався, він доводить її до кінця. Такі от люди, на мою думку, не замислюються над тим, що треба зробити, щоб зробити по ­ двиг. їх повсякденна жвава участь у громадському ‘житті приносить задоволення їм і знач ­ ну користь колективу. Л. РОДИН, студентка четвертого курсу ісгфаку. КРАЩ А ВОЖ АТА Учні 6 класу 125 Харківської школа завжди з нетерпінням чекають на свою старшу подругу-вожату — студентку ХДУ Інну Гуляеву. Та й сама Інна часте: і охоче приходить у школу: їй подо ­ бається тут, її захопила ця справа. Цікаві заходи проводить вона, разом з учнями. Ходили на завод, дуже вдало пройшов збір, присвячений Радянській Армії, провели багато захоплюючих бе ­ сід. Ленінські дні вони відзначили піонер ­ ським збором в історичному музеї. І все це робиться не лише з участю найдисциплінованих та найкращих уч ­ нів — активну участь у цікавих заходах починають брати ті, хто раніше вважав ­ ся відстаючим, недисциплінованим. Інна виховує в дітях віру в себе, вчить при ­ носити суспільству користь, жити інтере ­ сами колективу. За зразкову роботу в школі комсо ­ мольське бюро філологічного факульте ­ ту оголосило студентці II курсу росій ­ ського відділення Інні Гуляєвій подяку, її фотографію буде вміщено на факуль ­ тетську Дошку Пошани. В. ПОЙМАНОВА, член комсомольського бюро філфаку. На фого. Інна ГУЛЯЄ- ВА з своїми піонерами. С Л І ДА М И Н АШИ Х ВИСТ УП І В Організація роботи студентів на будівництві буде налагоджена ГТ АРТІЙНИЙ комітет Харків- 1 1 ського державного універ ­ ситету розглянув виступи на сто ­ рінках газети студентів Здорово ­ го і Чорної про незадовільну ор ­ ганізацію праці студентів на бу ­ дівництві університету. Організація праці студентів справді погана. Випадок, на який вказує тов. Чорна у своїй заміт ­ ці. дійсно мав місце. Прораб т. Цибулевський дав студентам географічного факультету ненра- -вильне, на думку начальника бу ­ дівництва т. Віщенка, завдання перенести ручним спз- ербом цеглу з другого поверха па перший. Він же це завдання скасу ­ вав, примусивши сту ­ дентів припинити цю роботі’ і на ­ віть перенести цеглу назад. По ­ дібні випадки, природно, викли ­ кають у всіх обурення. Правий і тов. Здоровий, вка ­ зуючи на низьку продуктивність праці, на невдале чергування бу ­ дівельних робіт, внаслідок чого довелося припинити працю сту ­ дентів у восьмому корпусі. У зв’язку з роботою по облицюван ­ ню баштової частини будинку і з вимогами техніки безпеки, праця по- спорудженню спортивного за ­ лу, на жаль, припинилась до пов ­ ного завершення облицювання. Тов. Здоровий помиляється, вказуючи, що студенти виконують другорядну роботу. На будівни ­ цтві зустрічається всяка робота і, природно, що студентам-неспеціа- лістам керівництво доручало і бу ­ де доручати менш кваліфіковану роботу, і це не повинно зменшу ­ вати ентузіазму наших студентів, бо вони виконують благородну, важливу для свого університету справу. Слід відзначити, що в зв ’ язку з гострою нестачею робочої сили, необхідністю швидкої здачі кор ­ пусів університету і надалі слід буде щоденно виділяти по 50 чо ­ ловік для прибирання сміття, пе реноски меблів, обладнання та інших допоміжних робіт. Можна організувати працю на будівни ­ цтві і в недільні дні. Для цього треба попереджати будівельників за 2 — 3 дні. Для того, щоб добре організу ­ вати ^боту на будівництві, сту ­ денти самі, в першу чергу, по ­ винні бути дисциплінованими, а керівники груп і університетсько ­ го штабу — сумлінно ставитись до своїх обов ’ язків. Коли ж і далі траплятимуться випадки непра ­ вильної організації роботи на бу- дівництві або несумлінного став- лення до праці з боку студентів, слід негайно про це повідомляти керівників будівництва, партій ­ ний та комсомольський комітети університету для вживання тер ­ мінових заходів. З свого боку, партійний комітет неодноразово ставив питання пе ­ ред керівництвом будівництва, вимагав і буде вимагати, щоб добре організовували працю сту ­ дентів, щоб студентам давали конкретні завдання, оформляли наряди на роботу, виділяли необ ­ хідну техніку та інструмент, за ­ безпечували кваліфіковане техніч ­ не керівництво. Будівельники багато разів обі ­ цяли вжити потрібних заходів, але, на жаль, ще’й досі деякі з цих обіцянок не виконуються. Нещодавно відбулась оператив ­ на нарада з питань будівництва університету, на якій керівник тресту No 88 П. С. Грищенко у присутності представника міськко ­ му партії дав сувору вказівку начальнику будівництва універси ­ тету тов. Віщенку виділити від ­ повідальну особу, яка буде за ­ йматися правильною організацією роботи студентів. Проф. Л. ПАЛАТНИК, проф. М. ЛОГВИНЕНКО. 1 irXLJ-lx 1 il ^1-^ * – – ——- 1 рудівники всіх країн завжди відзначають 1 Травня новими успі ­ хами в боротьбі за прогрес, де ­ мократію, мир, соціалізм. А цен рік особливий. СРСР приступив до виконання гпандіозного семи ­ річного плану. Китай та інші со ­ ціалістичні країни також досяглії великих успіхів. Напередодні міжнародного свя ­ та солідарності нам, китайським студентам, що навчаються в уні ­ верситеті, особливо хочеться ви ­ словити почуття вдячності за дружбу, допомогу, піклування, якими оточили нас у Радянській країні, в Харківському універси ­ теті. Ми навчаємось тут уже три ро ­ ки. (.початку, коли були великі труднощі з вивченням російської мамі, для нас влаштували додат ­ кові заняття, консультації. В цьо ­ му семестрі ми слухаємо лекції академіка Вальтера з ядерної фі ­ зики. Через недостатнє знання мо ­ ви нам ще було важко слідкувати за лектором. Довідавшись про це. аикдемік Вальтер погодився від ­ разу ж спеціально для нас на ­ друкувати свої лекції. Ось іще приклад. Професор Б. І. Веркін приділяє багато уваги студентам Лі Жу-шуню та Чжан Кай-де в їх спеціалізації. Він не лише допомагає їм засвоїти лек ­ ційний матеріал, але й залучає їх друзі! до праці в лабораторії, безпосе ­ редньо керуючи їхньою роботою. Іноді він запрошує їх до себе, дає конкретні поради, вказівки щодо літератури та інших питань. Таких прикладів можна навести багато. Ви, наші радянські друзі, пі ­ клуєтесь не лише про наше на ­ вчання, але й про наш побут, про наш культурний відпочинок. Щоб розширити кругозір, ви запрошує ­ те нас на екскурсії. Нещодавно партійне бюро і деканат фізмату організували для. нас систематичні екскурсії по лабораторіях універ ­ ситету та деяких науково-дослід ­ них інститутах Харкова. Кожного року влітку для нас влаштовують ­ ся подорожі по Радянському Сою ­ зу та відпочинок у санаторіях, оздоровчих таборах, у будинках відпочинку. Минулого року рек- тсо університету особисто прий ­ няв нас з приводу наступних ка ­ нікул, дружньо, по-батьківськи бе ­ сідував з нами. Неможливо у невеликій замітці розповісти про все хороше, що ви зробили для нас, друзі, за ці три роки. У день великого свята всіх трудящих прийміть від нас щиру подяку і найкращі побажання успіхів і доброго здоров ’ я. ЮЙ ЛУ, студент НІ курсу фізмату. НАБЛИЖАЄТЬСЯ СЕСІЯ НЕ ЗАБУВАТИ УРОКІВ МИНУЛОГО Незабаром весняна екзамена ­ ційна сесія. І ось у зв ’ язку з цим знов і знов пригадуються по ­ вчальні уроки минулого семе ­ стру. За поганою звичкою дехто з студентів вивчення матеріалу від ­ кладає до сесії, а результати такі: на першому екзамені 8 чоловік одержали двійки. Тарасов, Яро ­ вий і деякі інші могли б не лише обійтись без них, але навіть від ­ повісти на «добре», якби, зрозу ­ міло, вони працювали. Були й та ­ кі, які залишились задоволеними низькими оцінками, незважаючи на те, що могли б скласти сесію на «відмінно» і «добре». Бухво ­ стов, Купріянов, Юрченко — ось ті, що намагалися за 2 тижні вивчити весь учбовий матеріал за семестр. З радістю можна зазначити, що зараз, напередодні чергової сесії, більшість цих товаришів працює з повним навантаженням і, очевидно, складуть сесію хо ­ роше. Але в той же час бачимо, що Строн, Бойко продовжують, як і раніш, до окремих дисциплін ста ­ витись несерйозно. . Комсомольській і профспілко ­ вій групам першого курсу фіз ­ мату слід серйозно замислитись над тим, як допомогти студен ­ там, що трохи відстали, як при ­ мусити працювати тих, хто на ­ вчається лише в гарячий сесій ­ ний час. І було б добре, коли б напередодні сесії на сторінках газети з розповіддю про органі ­ зацію учбової роботи на курсі ви ­ ступили старші товариші, досвід ­ чені комсорги. Бо, наприклад, в нашій, другій групі І курсу фіз ­ мату, ніяких заходів щодо підго ­ товки до сесії ие вживається. С. СТРЕЛЬЧЕНКО. ЦЕ ТРЕБА ОБГОВОРИТИ У березні ми, географи, працю ­ вали на споруд ­ женні нової будо ­ ви, а з початку квітня брали участь у роботах по бла ­ гоустрою Клочків- ської. Майже всі сту ­ денти поставились до цієї суспільно- корисної праці су ­ млінно. Найкра ­ щу організова- ність продемон ­ стрували студенти групи «б» IV кур ­ су та другокурсни ­ ки. Особливо слід відзначити таких відмінників праці, як Щербина, Юр ­ ченко, Артеменко, Олексієва, Крав ­ ченко. Однак не мож ­ на замовчувати й того факту, що деякі комсорги і члени курсових ком сомольських бюро якось не ­ серйозно постави ­ лись до організа ­ ції роботи своїх курсів. Так, з вини колишнього ком ­ сорга групи «а» IV курсу Голова- чова було зірвано роботу студентів курсу 9 квітня. Недостатню орга ­ нізованість вияв ­ ляли комсорги І і ПІ курсу. Дуже погано працювали студенти Денисен ­ ко, Федоров, Бак ­ шеева (1 курс), Сирота, Цатур’яіі (II курс), Столя ­ ренко, Клименко, Щербак (III курс)« Ганьба їм! Г. СТРИЖЕЛЬЧИК, член комсомольського поста. «ХАРКІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕ Т», Стор. 3. 5 травня 1959 р. ,Невже заспокоїмося? «Слу-шай, страна! Мечта людей зовет!» ■ — в залі клубу зв ’ язку співає хор. Наш, університетський хор. Болільники стискують пальці, напружено стежать за кожною нотою: йде міський огляд худож ­ ньої самодіяльності вузів. Хор співає, звуки наростають, міцніють голоси, сопрано, слаб ­ кість яких стала «притчею во язицех», перевершують самих себе, — і ось уже на обличчі ке ­ рівника хору В. Чабанного роз ­ квітає щаслива посмішка, запов ­ нює очі й губи, а хитра рука, диригуючи, показує великий па ­ лець. Та хористи й самі відчу ­ вають, що співають непогано. Далі виявляється, що жюрі та ­ кож згодне з ними. Хору вистав ­ ляють «п ’ ять з мінусом». Добре прозвучали й інші пісні: «Пряля», «Ой дуб дуба», «Ой літає соколонько». Спускається завіса, сповнені тихою радістю хористи приби ­ рають підмости, а в залі зустрі ­ чають дружним сміхом кожне слово філолога Савченка, що чи ­ тає «А почалося з крашанок» Євгена Кравченка. Номери заміняються один за одним, у проміжках — гучні аплодисменти. На сцені танцює, як кажуть, до упаду наш танцювальний ко ­ лектив. Під нестихаючі оплески проносяться танцюристи в по ­ лум ’ яному «Українському танці». Ми не будемо зараз говорити про недоробки, — вони природні, адже танок був підготований трохи не за два тижні; ясно ли ­ ше одне: танцюристи універси ­ тету здатні на більше. Злощасне падіння в «Уральській кадрилі» і стало, на наш погляд, причи ­ ною того, що колектив одержав лише «чотири з плюсом». Огляд триває! Ось проводили оплесками чоловічий ансамбль Ось пролунали чудові мелодії рояля і скрипки, і вже оголо ­ шується останній номер про ­ грами: «Виступає естрадний оркестр!» Виконується «Песня о песне» на слова філолога А. Житницько- го, музика колективу оркестра. М ’ який хвилюючий тенор Анато- лія Чупринова (радіофак) бере за Душу, дехто стиха підспівує. Але комісія, на жаль, визнала музику надто «модерністською». Що ж, спеціалістам видніше… Таким чином, огляд для сту ­ дентів університету закінчився. Залишається чекати, що скаже комісія. Взнаємо! Хор, одержав ­ ши «п ’ ять», посідає третє місце, танцколектив з «4+» — перше місце, але в цілому університет призового місця не домігся. .1 хоча після бійки кулаками не розмахують, все ж у кулуа ­ рах підводяться підсумки. Учас ­ ники побоюються, що пройде кампанія підготовки до огляду, і на цьому все закінчиться — до нової кампанії. Знов і знов можна говорити про один з основних недоліків в організації роботи самодіяльності університету — про відсутність гідної матеріальної бази для ро ­ боти гуртків. Без цього ми не вийдемо на призові місця, хоча й буде закликати до цього голова профкому тов. Гнідаш, хоча й бу ­ дуть наполегливо працювати на ­ передодні виступів наші «арти ­ сти», хоча й будуть виходити чергові накази ректора про учас ­ ників художньої самодіяльності з багатозначним нагадуванням про стипендію. 0. ВИНОГРАДСЬКИЙ, наш спецкор. Закінчилась наукова студентська конференція В гостях у киян На ювілейну наукову студент ­ ську конференцію Київського держуніверситету ім. Шевченка, яка відбулася в першій декаді квітня, з ’ їхалися представники на ­ укової студентської МОЛОДІ з різ ­ них частин Радянського Союзу — студенти Московського, Ленін ­ градського, Тбіліського, Тарту ­ ського, Іркутського та багатьох інших університетів. Відзначалося 129-річчя університету. Мені ви ­ пала честь представляти на цій конференції СНТ історичного фа ­ культету. Київ зустрів нас першим по- справжньому весняним сонцем, океаном пролісків, що на всіх ву ­ лицях синіли в руках привітних киян. Зустрічали в університеті нас як дорогих гостей. На протя ­ зі всього- перебування в -Києві нас оточувала постійна увага ке ­ рівників СНТ університету і сту ­ дентів. Для нас були влаштовані відвідання музеїв, театрів, оз ­ найомлення з життям університе ­ ту. Пленарне засідання конференції відкрив ректор університету ака ­ демік Швець. Актовий зал був пе ­ реповнений, бажаючих прослуха ­ ти доповіді на пленарному засі ­ данні було стільки, що студенти за браком місць змушені були слухати з коридору. Про завдання наукової діяль ­ ності студентства в світлі рішень XXI з’їзду КПРС доповідь зробив секретар комітету комсомолу. В перший же день роботи конферен ­ ції я зробив висновок, що робо ­ та СНТ Київського університету знаходиться на значно вищому рівні, ніж у нас. Причини цього перш за все слід шукати в самій організації товариства. Якщо СНТ Київського університету має свій детально розроблений друкований статут, квитки для кожного члена і окремі для почесних членів — видатних діячів науки, професо ­ рів, щороку видає збірники нау ­ кових студентських робіт окремо з історії, біології і т. ін., то у нас всього цього немає. СНТ Київ ­ ського університету має досить дисципліноване керівництво — Раду СНТ, в розпорядженні якої є окремий кабінет. Секція історії та філософії пра ­ цювала 3 дні. На засіданнях бу ­ ли прослухані доповіді київських студентів, присвячені здебільшого питанням історії університету. Роботи були, як правило, по-нау ­ ковому грунтовні, виконані на значному документальному мате ­ ріалі (у киян для цього є всі можливості). Але не можна ска ­ зати, що роботи студентів КДУ написані на вищому рівні, ніж ро ­ боти, подані на нашу наукову кон ­ ференцію. Мені здається, що в цілому у нас роботи навіть кра ­ щі, ніж у київських студентів. При хорошій організації ми мо ­ жемо досягти ще більших успі ­ хів. На одній з секцій була заслу ­ хана моя доповідь «Українська періодична преса ‘■60-х — початку 70-х років XIX сторіччя про рево ­ люційний рух болгарського наро ­ ду». Вона дістала позитивну оцін­ ку студентів і викладачів. Дуже цікаві і змістовні доповіді про ­ читали представники Москов ­ ського, Ленінградського, Ужгород ­ ського, Тбіліського та інших уні ­ верситетів. Підсумки були підведені на за ­ ключному засіданні. СНТ нашого університету слід і надалі зміцнювати зв ’ язки з Ки ­ ївським університетом і іншими вузами країни. В. ТОКМАНЬ, студент V курсу істфаку. З студентського гумору На парня, что предстал здесь браво, Глядит доцент из-под очков: — С такими знаньями вы, право. Уедете недалеко. Студент, глаза с надеждой вскинув, Спросил, ладонь к груди прижав: — А можно с знаньями такими Совсем не уезжать? Пожалуйста, голубчик, отвяжись. Не пой мне песню радости некстати. Ведь ты не знаешь, что такое жизнь, Что значат в жизни пропуски занятий. Мал. В. Василевського В. Зеніна. Текст А. Філатова На конференції СНТ хімфаку На наукову студентську конфе ­ ренцію хімічного факультету було подано 39 доповідей. Засідання провадились по чотирьох секціях: органічної, неорганічної, аналі ­ тичної і фізичної хімії. На секції органічної хімії вперше були за ­ слухані доповіді про полімери. На секції фізичної хімії обго ­ ворювались роботи, проведені на заводі зуболікувальних матеріа ­ лів студентами’ Фрідман (4-й курс) та Бейлісом (5-й курс). Слід відзначити, що в роботі конференції брала участь велика кількість студентів 3-го і 4-го курсів. Багато студентів-друго- курсників працює у гуртку якіс ­ ного аналізу (керівник М. П. Ко ­ мар). Першокурсники в конферен ­ ції участі не брали, але вони зна ­ йомилися з кафедрами, щоб об ­ рати одну з них для наукової роботи в майбутньому. Добре працювали гуртки якісного ана ­ лізу, технічної хімії. А от у гурт ­ ку неорганічної хімії ще мало залучають до роботи студентів молодших курсів. Як виявилося на конференції, недостатньо підго ­ тувався до неї гурток кількісного аналізу — було подано лише три доповіді. З доповідями на конференції виступали також гості з Ростова та Воронежа. ГАМАЙ, студент IV курсу. ПЕРШІСТЬ З СТРІЛЬБИ У квітні закінчилася першість фізмату з стрільби. За умовами змагань від кожного курсу по ­ винно виступити ЗО чоловік (25 хлопців і 5 дівчат). Командні місця розподілилися так: Перше місце посів 4-й курс — 2229 очок (команда виступала в повному складі); Друге місце — 1-й курс 2133 очка (25 хлопців і одна дівчина); Третє місце — 2-й курс 2029 очок (25 хлопців і 4 дів ­ чини); Четверте місце — 3-й курс 1380 очок (18 хлопців і одна дівчина). Команда п ’ ятого курсу участі в змаганнях не брала. В особистому заліку перемож ­ цями вийшли: Серед дівчат — Опрятова III курс (85 очок), Мальцева IV курс (83 очка), Саприкіна IV курс (79 очок), Олексашкіна І курс (79 очок).. Серед хлопців — Маньківський І курс (95 очок), Рященко І курс (94 очка),. Рожков IV курс (91 очко). На цих змаганнях 25 чоловік вперше виконали норми 3-го спортивного розряду, з них 12 першокурсників, 3 другокурсни ­ ки, 6 третьокурсників/ 4 четвер ­ токурсники. В організації цих змагань ак ­ тивну участь взяли студенти Зубков (4-й курс), Тарасов (1-к курс), Пушкарьов (4-й курс). Зовсім погано працюють у себе на курсі фізорги Брюховецький та Григорович (3-й курс). Вони не організували команд на своє ­ му курсі, внаслідок чого третьо ­ курсники виступали не в пов ­ ному складі і посіли останнє місце. Перший курс мав усі дані, що» зайняти перше місце, але через неявку чотирьох дівчат втратив: його. . 4 І. ГРИЦЮК, студент фізмату. Заст. редактора В. МОСЕНЦЕВ. Адреса редакції: Університетська, 16, тел. 2-72-01, дод. 64. Друк. Вид-ва ХДУ. БЦ 04163. Зам. 896, Тир. 1500. Дорога Стучат, бегут колеса Вперед, вперед! А ветер дым разносит. Лицо сечет. Гудки зовут и манят В большой простор, Где в дымке синей тают’ Вершины гор. Закинь рюкзак за плечи, В тайге броди. Искания и встречи Ждут впереди. Штурмуй упорно горы, Быстрее шаг, Пусть ветер треплет ворот. Звенит в ушах! В тайге, в болоте топком, В немой глуши Найдешь свою ты тропку — Лишь поищи! Тогда не остановит Тебя ничто: Что там за поворотом? А дальше что? А сердце громко бьется, Зовет вперед, Неукротимо рвется В большой полет. И человек могучий. Как Геркулес, Взметнется ввысь, за тучи, В простор небес. Он мощною рукою До всех планет Достанет и потрогает — Обмана нет? Потом в Москве на выставке На пьедестал Звезду воздвигнут яркую, Что он достал. Его не остановит Тогда ничто: А как живут на Марсе? А дальше что? * В. ЗЕНИН, студент физмата.