Електронний архів оцифрованих періодичних видань Центральної Наукової Бібліотеки ХНУ імені В.Н. Каразіна
Видання:
Харківський Університет
Регіон:
Харків
Номер видання:
11
Дата випуску:
21.03.1959
Дата завантаження:
02.07.2024
Сторінок:
4
Мова видання:
Українська
Рік оцифровки:
Кількість номерів:
Текст роспізнано:
ТАК
Опис:
Оригінал зберігається:
Центральна Наукова Бібліотека ХНУ імені В. Н. Каразіна

На весь екран

Знайшли помилку? Напишіть нам про це на пошту welcome@back2news.org

No 11 (965) Субота, 21 березня 1959 р. і Ціна 20 коп. Знову і знову скажемо собі й один одно ­ му» урочисто заявимо перед лицем радян ­ ського народу: Ленінський комсомол був, є і завжди буде вірним, бойовим і безмежно відданим помічником Комуністичної партії Радянського Союзу! (Із звернення ЦК ВЛКСМ до всіх комсомоль ­ ців і комсомолок, юнаків і дівчат Радянського Союзу). ЗАДУМАМ ПАРТІ! — НАШУ ЕНЕРГІЮ, НАШ РОЗУМ, НАШУ ПРАЦЮ! (З доповіді секретаря партійного комітету університету О. О. Кучера на комсомольському ‘ активі, при ­ свяченому обговоренню завдань університетської комсомольської організації в світлі рішень XXI з ’ їзду КПРС) XXI з ’ їзд КПРС увійшов в славну історію нашої Ленінської партії як з ’ їзд будівників кому ­ нізму, як велика віха, що знаме ­ нує собою повий період в житті Радянського Союзу — період роз ­ горнутого будівництва комуні ­ стичного суспільства. З ’ їзд про ­ демонстрував торжество Ленін ­ ської генеральної лінії партії на сучасному етапі комуністичного будівництва в нашій країні. Він ще раз довів велику творчу силу ідей марксизму-ленінізму, їх нерозривний зв ’ язок з практи ­ кою будівництва комунізму. XXI з ’ їзд КПРС, спираючись на досягнуті успіхи і керуючись вченням марксизму – ленінізму теоретично обгрунтував законо ­ мірність переходу до нового найважливішого періоду історич ­ ного розвитку — періоду розгор ­ нутого будівництва комуністично ­ го суспільства, періоду, який бу ­ де ознаменовано створенням усіх матеріальних і духовних умов для переходу до комунізму. Серед головних завдань, вису ­ нутих з ’ їздом, є завдання в галу ­ зі ідеологічної роботи — посилен ­ ня ідейно-виховної роботи партії, підвищення комуністичної свідо ­ мості трудівників і перш за все зростаючого покоління, виховац- ня їх у дусі комуністичного ставлення до праці, радянського патріотизму, переборення пере ­ житків капіталізму у свідомості людей, боротьба з буржуазною ідеологією. Зараз, коли радянське суспіль ­ ство вступило в період розгорну ­ того будівництва комунізму, на ­ ша партія з новою силою під ­ креслює необхідність подальшого поліпшення виховання трудящих, особливо підростаючого поколін ­ ня. Мова йде не лише про подо ­ лання пережитків капіталізму у свідомості людей, але й про по ­ силення формування у трудящих нових, справді комуністичних якостей, про підвищення рівня свідомості радянських людей до рівня свідомості їх комуністично ­ го авангарду, про таке духовне, моральне, естетичне вдосконален ­ ня, яке все в більшій мірі харак ­ теризуватиме трудівників комуні ­ стичного суспільства. В зв ’ язку з цим я зупиню ва ­ шу увагу на тій виховній роботі, яку провадить серед студентів університету комсомольська ор ­ ганізація. Ми переглядаємо цю роботу з точки зору завдань, поставлених перед усім радянським народом XXI з ’ їздом КПРС, з тим, щоб чіткіше визначити її основні на ­ прямки і якнайшвидше позба ­ витись недоліків у ній. Зараз одним з основних завдань, що стоять перед комсо ­ мольськими організаціями фа ­ культетів, курсів і груп є глибо ­ ке вивчення доповіді м. С. Хру ­ щова на XXI з ’ їзді партії та історичних рішень з ’ їзду. Для ви ­ вчення матеріалів з ’ їзду в уні ­ верситеті провадяться лекції, се ­ мінари, політгодини, на яких рі ­ шення з ’ їзду розглядаються у тісному зв ’ язку з завданнями, що стоять перед комсомольськими організаціями. Теми з XXI з ’ їзду партії буде включено у програму роботи квітневої студентської на ­ укової конференції. Важливим засобом виховання справжніх ленінців у стінах на ­ шого університету є вивчення студентами соціально-економіч ­ них наук — історії партії, політеко ­ номії та філософії. Успішність з цих дисциплін в університеті ви ­ ща, ніж з інших дисциплін, однак ми ще не змогли домогтися того, щоб кожен студент-комсомолець наполегливо працював над ви ­ вченням марксистсько-ленінської теорії. Нерідкі ще випадки, коли на лекціях з суспільних дисцип ­ лін, особливо на таких факуль ­ тетах, як фізмат, радіофак, від ­ сутні 20 — 25% студентів, коли деякі студенти несистематично готуються до семінарських за ­ нять. Треба, щоб комсомольські організації разом з деканатами уважніше приглядалися до цих людей і ставили питання про них рішуче. Цінним засобом виховання є проведення тематичних зборів, вечорів, обговорень книг, спек­ таклів, фільмів, організація дис ­ путів на різні теми. В ряді ком ­ сомольських груп філологічного, хімічного, історичного, географіч ­ ного факультетів проходили ціка ­ ві збори на теми: «Краса люди ­ ни в її ділах», «Ти до подвигу кличеш, комсомольський квиток», «Поговоримо про смаки». На філфаці, наприклад, проведено вечір «Ти будеш вчителем», на який запросили вчителів шкіл, піонерів, випускників університе ­ ту; було організовано жвавий диспут по книзі Кочетова «Брати Єршови», проведене жваве обго ­ ворення книги Стельмаха «Кров людська — не водиця» . з участю автора. Комітет комсомолу вва ­ жає необхідним проведення та ­ ких тематичних зборів і вечорів на всіх факультетах і особливо на фізматі і радіофаці. На цих факультетах останнім часом єди ­ ним порядком денним зборів є обговорення академічної успішно ­ сті і трудової дисципліни. Велику допомогу в організації таких за ­ ходів подасть підготовлена комі ­ тетом комсомолу брошура «На допомогу комсомольському акти ­ вісту», яка виходить з друку. У брошурі пропонуються теми збо ­ рів, даються поради щодо про ­ ведення зборів, диспутів і т. ін. Наводиться перелік необхідної лі ­ тератури. Велике значення в справі ідей- ІЮГО , політичного загартовування студентів має залучення до ви- ховної роботи трудівників про ­ мисловості і сільського господар ­ ства, старих більшовиків. Студенти покликані нести в маси знання, культуру, ідейну переконаність, політичну принци ­ повість. Зараз комсомольці уні ­ верситету шефствують над 9-ма гуртожитками заводу транспорт ­ ного машинобудування ім. Мали- шева, гуртожитками будівельни ­ ків університету і трьома кол ­ госпами Дергачівського району. Великою повагою робітників ко ­ ристуються агітатори Ульянчен- ко, Гірка, Розенберг, Юрченко та інші. Але не всі комсомольські ор ­ ганізації факультетів приділяють належну увагу зміцненню зв ’ яз ­ ків з трудящими. На одному з останніх засідань партійного ко ­ мітету відзначалося, що наша комсомольська організація знач ­ но послабила агітаційну роботу серед будівельників університету. Це зауваження можуть віднести до себе географи і геологи. Окремо слід сказати про хімі ­ ків. В минулому році комсомоль ­ ці хімфаку оголосили Шебелин- ський газопромисел своїм під ­ шефним об ’ єктом, надіслали туди делегацію для встановлення зв ’ яз. ків. На жаль, цей багатообіцяю- чий візит був останнім. І коли за завданням райкому комсомо ­ лу треба було направити в Шебе- линку агіткультбригаду, комсо ­ мольське бюро хімфаку не зумі-‘ ло знайти для поїздки ні лек ­ тора, ні концертної групи. Настанови партії, спрямовані на подальший розвиток системи народної освіти, вимагають зміц ­ нення зв ’ язку вузів з життям, з виробництвом. Дві третини ви ­ пускників університету — педаго ­ ги, наше основне «виробництво» — школи, тому налагодження тіс ­ них зв ’ язків з повсякденним життям шкіл є наближенням до виробництва. Зараз комсомольці університету ■ шефствують над усіма 15 школами Дзержинського району, двома інтернатами, Ку- рязькою дитячою трудовою ко ­ лонією та іншими об ’ єктами. Бі ­ ля 200 комсомольців за путівка ­ ми комітету комсомолу постійно працюють у школах вожатими, керівниками гуртків, помічника ­ ми класних керівників. Багато з них уже зараз ‘зарекомендували себе як здібні досвідчені вихова- ^ е — Лютенко, Нікітіна (філфак), Самойлова, Ііолтавченко (географічний факультет), Варін, Скрипченко (фізмат), Грінченко (біофак), Бережна (хімфак), Бо- гатирьова, Терещенко, Іванківська (істфак) та інші. Студентам технічних і приро ­ дознавчих факультетів слід тіс ­ ніше пов ’ язувати свою діяльність з матеріальним виробництвом. Хороший початок у цій справі зробили радіофізики. Студенти фізмату і хімфаку беруть участь у виконанні замовлень пром-исло- вих підприємств, географи склали фізичну карту Харківського еко ­ номічного району. Закінчення див. на стор. 2. Готуючись до політгодин, студенти ще й ще вчитуються в ко ­ роткі, точні, яскраві рядки з ’ їздівських документів. На фото: в читальному залі гуртожитку по вул. Артема, 49. Читає вголос першокурсник історичного факультету Дмитро Ки- рилін. НАУКОВА ХРОНІКА В березні цього року відбувся VIII Менделеєвський з ’ їзд. В його роботі брала участь група хіміків нашого університету. Делегати з ’ їзду, професори М. А. Ізмайлов, Л. С. Палатник та інші виступали з доповідями на секцій ­ них засіданнях. В роботі з ’ їзду приймали участь також і аспіранти. * * * Керівник світового центру по збору даних про сонячну активність Міжнародного геофізичного року професор Рі- чард Нанзен (Високогірська обсерваторія при університеті Колорадо) звернувся до акад. М. П. Барабашова з листом, в якому пише: «З закінченням Міжнародного геофізичного року ми хотіли б скористуватися з цієї нагоди і висловити нашу подяку Вам і Вашим колегам по Харківській обсерва ­ торії за Ваше повідомлення звітів про сонячну активність, які Ви надсилали до Світового центру по збору даних. Згідно з нашою реєстрацією ми одержали такі звіти: спалахи — з липня 1957 року по листопад 1958 року; раптові зникнення — березень 1958 року; сургес і області активності протуберанців — IX XI — 1957 року, І, II, IV по XI — 1958 року. Просимо сповістити, чи немає додатків і виправлень до цих повідомлень, з тим, щоб ми могли вважати нашу реє ­ страцію остаточно правильною. Ми хочемо створити повний каталог даних для архіва, придатних для Світового центру по збору даних про сонячну активність в період найближ ­ чих кількох тижнів, і копії надішлемо Вам». На честь 100-річчя з дня народження 0. С. Попова Тиждень тому наша радянська Батьківщина і все прогресивне людство урочисто . відзначали 100-річчя з дня народження ве- ликого російського вченого-пат- ріота, винахідника радіо О. С. По ­ пова. Особливо широко в межах уні ­ верситету відзначив ювілей ра ­ діофізичний факультет. В цьом.^ можна переконатися і побачивша новий номер факультетської стін- нівки «Сигнал», яка присвячена розповіді про Попова як заснов ­ ника радіо та сучасним пробле ­ мам розвитку радіо в Радянсько ­ му Союзі. Про участь студентів у розробці наукових питань на кафедрах радіоспектроскопії та НВЧ — розповідає новий «Вісник СНТ». Виставку до ювілею влаштува ­ ла також ПИК ,«ТІСНИЙ ЗВ ’ ЯЗОК НАВЧАННЯ З ЖИТТЯМ, з ВИРОБНИЦТВОМ, З ПРАКТИКОЮ КОМУНІ ­ СТИЧНОГО БУДІВНИЦТВА ПОВИНЕН СТАТИ ПРОВІДНИМ НАЧАЛОМ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ НАУК У ШКОЛІ, ОСНОВОЮ ВИХОВАННЯ ПІД ­ РОСТАЮЧОГО ПОКОЛІННЯ В ДУСІ КОМУНІ ­ СТИЧНОЇ МОРАЛІ». З доповіді М. С. Хрущова на XXI з ’ їзді КПРС. Ваші руки потрібні місту! Гаряче і переконливо прозву ­ чав виступ секретаря Дзержин- ського РК ЛКСМУ тов. Юнакова про необхідність участі студен ­ тів у роботі по благоустрою рід ­ ного міста. Одна з самих засмі ­ чених вулиць — Клочківська. Слід, закотивши рукава, братися за справу і перемогти в соціалі ­ стичному змаганні з гірняками, які це змагання запропонували. Секретар райкому говорить і про необхідність надати допомогу робітникам цегельного заводу, які зобов ’ язались цього року ви ­ пустити півтора мільйона штук цегли понад план. Тов. Юнаков відзначив факти зниження дисципліни серед ком ­ сомольського активу, неприпу ­ стимість несплачення членських внесків, чого не повинно бути в університеті. Він закликав комсомольців підвищити вимог ­ ливість до себе і до комітету, без чого справжня комсомольська робота немислима. Чи не забуваємо ми іноді, що нам по 20 років? Саме таке питання поставив присутнім секретар комсомольського бюро географіч ­ ного факультету Матковський. Візьмемо для прикладу художню само ­ діяльність — наше болюче місце. Хто ж як не молодь, комсомольці повинні її організувати? В університеті існує клуб, є й голова його правління. А от чи є робота? Якось був такий випадок: прийшли до голови т. Соколовського, просять послати кудись концертну бригаду. Він відповідає: «Ідіть до Матковського. На географічний дали 200 крб., там є художня самодіяль ­ ність» (?!?!). В колгоспі був зірваний вечір, присвяче ­ ний 8 березня. Матковський підтримує хорошу пропози ­ цію завести на кожного студента трудову картку, де б фіксувались усі його погані і хороші справи. Тоді по закінченні уні ­ верситету не всі студенти будуть одержу ­ вати однакові характеристики, в одному Стилі, написані однаковими словами. З усією силою комсомольського запалу Просто і щиро роз ­ почав свій виступ ком ­ сорг 25 групи фізмату Босін. Про те, як нала ­ годилась академічна ро ­ бота в його групі, він розповідає спокійно і до ­ кладно. Було створено де ­ кілька груп, в кожній з них один студент ке ­ рував навчанням інших. Перед сесією влаштову ­ вались свої, «внутріш ­ ні», «студентські» ек ­ замени. І хто не був підготовлений, з тим пра ­ цювали ще. Головне, що група зуміла домогтись налагодження постійного і неослабного контролю над усіма і великими, і невеликими, справами. В результаті всього цього з 18-ти колишніх «хвостистів» за ­ лишився лише один, та й той незабаром ліквідував заборгованість. Група завжди веде перед в усіх хороших починаннях, під ­ тримує зв ’ язок з підшефними, вносить всю силу свого комсомоль ­ ського запалу в усяку справу, якою займається. Присвячується Аллі Ігнатовій, студентці хімфаку (за матеріалами стіннівки «Фільтр») Вот нетипичный тип. Узнали? Скрутить бы этаких в дугу! Ну что б вы ей ни поручали, Она всем скажет: — Не могу. От поручения умело Она открутится и впредь. Одно она умеет делать — Поёт… И то не хочет петь. Задумам партії- Час вимагає зараз, щоб ми заявили: для кожного студента громадська виробнича праця так само необхідна і обов ’ язкова, як і навчання, як академічна та наукова робота. У зв ’ язку з цим комітет ком ­ сомолу пропонує завести на кож ­ ного студента університету осо ­ бисту «робочу книжку», щось подібне до другої залікової книжки, яка б разом з заліковою книжкою урочисто вручалась пер ­ шокурснику і в якій би відзнача ­ лося групоргом, коли, де і як працював її власник, яка переві ­ рялася б і підписувалася в кінці кожного семестру секрета ­ рем комсомольського бюро фа ­ культету і деканом, а в кінці п ’ ятого року навчання — секрета ­ рем комітету комсомолу і ректо ­ ром університету. Необхідно, щоб написання характеристик, нара ­ хування і позбавлення стипендій, призначення на роботу робилися при обов ’ язковому врахуванні змісту цієї книжки. Цього року нам необхідно ба ­ гато зробити. Потеплішає — і тре ­ ба буде попрацювати у парку імені Горького та в саду імені Шевченка, біологам — у ботаніч ­ ному саду та зоопарку; робітники Шебелінки просили допомогти їм благоустроїти їхнє селище, і хі ­ міки, можна сподіватися, допомо ­ жуть їм. Але найголовніше, на чому не ­ обхідно зосередити трудові зу ­ силля всієї комсомольської орга ­ нізації, — це будівництво універ ситету. В минулому семестрі сту ­ денти фізмату зобов ’ язалися від ­ працювати на будівництві спор­ тивного та актового залів 24 го­ дини в період навчального року і по 10 днів — під час літніх ка ­ нікул з тим, щоб своїми сила ­ ми до 1 вересня завершити будів ­ ництво. їх почин був підтрима ­ ний всіма факультетами. Завдан ­ ня комсомольських бюро факуль ­ тетів забезпечити вихід студентів на роботу за графіком, складеним штабом будівництва. Важливою формою участі в громадсько-корисній праці є са ­ мообслуговування, на яке пере ­ йшли всі гуртожитки університе ту. Внаслідок цього — в гурто ­ житках стало більше порядку, зекономлені державні кошти. Складовою частиною комуні ­ стичного виховання молоді є культурномасова робота. В уні­ верситеті працюють вокальний хоровий, хореографічний, драма ­ тичний колективи, два оркестри Закінчення, Початок див на стор. 1. Учасниками університетської і факультетської художньої само ­ діяльності обслуговувалися під ­ шефні об ’ єкти, загальноуніверси- тетські і факультетські вечори. Але теперішній стан художньої самодіяльності університету не може нас задовольнити. У порів ­ нянні з самодіяльністю минулих років нинішня художня само ­ діяльність помітно програє. При ­ гадайте новорічний вечір: кон ­ церт вийшов досить сірим. Не ­ хай кожен факультет створить одну або кілька мобільних, лег ­ ких на підйом агіткультбригад, а основна частина буде зосередже ­ на при університетському клубі. Створення таких бригад дозволи ­ ло б нам у будь-який час в будь- якому місці дати потрібний кон­ церт. Серйозні недоліки є і в роботі спортивних організацій. Отже, яку б дільницю роботи комсомольської організації ми не взяли, її успіх залежить від уча ­ сті всіх без винятку комсомоль ­ ців, від тієї роботи, яка ведеться безпосередньо в групах. Є у нас комсомольські групи, де кожен виконує певну громад- ську роботу, де часто відбувйіот ся цікаві збори, вечори, орган: зуються культпоходи, провадяті ся корисні диспути, де всі з одного і один за всіх, де осовис: інтереси підкорені інтересам кс лективу. До таких можна віл нести п ’ яту групу II курсу фі мату, групи другого курсу росіі ського відділення ч і III даре українського відділення ролі гічного факультету. На жаль, не всюди, не . всіх факультетах група »ста. 1 центром комсомольської дітаю сті. Іноді громадською роботе зайнятий лише актив (факул тетські бюро, курсове бк>ро, гр порги). Є групи, де йомсомоль не мають ніяких комсомольські доручень, де збори рідкі Цпрох дять нудно, нецікаво, лише д. форми. Таке становище склал ся у більшості груп біологічно факультету. А на першому кут фізико-математичного факульте’ не було курсових комсомольськ зборів з жовтня місяця, хе політсектор факультетського б ро Пугачов вчиться на цьому курсі. Комунізм може бути побулої РІШЕННЯ комсол Заслухавши і обговоривши доповідь секретаря партійно комітету університету тов. О. О. Кучера «Про завдання кої сомольської організації університету в світлі рішену X з’їзду КПРС», збори комсомольського активу університет повністю схвалюють і приймають до неухильного керувані і виконання історичні рішення з’їзду будівників комунізм Прагнучи внести гідний вклад у виконання завдань пе того року семирічки, збори комсомольського активу уніве ситету вважають за необхідне: 1. Глибоко, всебічно вивчати рішення і матеріали XXI з зду КПРС; забезпечити широку пропаганду матеріал з ’ їзду серед усієї молоді університету. Неухильно домагатися глибокого опанування кожним ст дентом марксистсько-ленінської теорії. 2. Боротися за подальше поліпшення підготовки висококв ліфікованих, відданих радянській батьківщині спеціаліст для чого: комсомольським організаціям непримиренними до п| пусків занять без поважних причин; покінчити з ліб^ВЛьні ставленням до студентів, які порушують навчально-виробв чу дисципліну; факультетським комсомольським організаціям спільно з > федрами розробляти теми курсових та дипломних р®т, і мають практичне значення; включити в програму квітневої студентської наукової к ференції, присвяченої пам ’ яті В. І. Леніна, доповіді по ма’ ріалах з ’ їзду; зміцнити зв’язки зі студентами заочного і і чірнього відділення. Подавати їм допомогу у навчанні та 3. Всебічно розвивати і зміцнювати надбаний комсомо. ською організацією університету досвід активного залучеі. студентів до громадсько-корисної праці, для чого: кожному комсомольцеві під час навчального року відп| цювати по 24 години на будівництві університету і озелен ні міста; в період літніх канікул — по 70 годин на будівні: ві університету; створити курси будівельників; студентів, що їх закінч; залучити на будівництво університету в період літ канікул; прийняти виклик комсомольської організації гГршѵ інституту на змагання в роботах по благоустрою і реконстр ції Клочківської вулиці; відпрацювати на цегельному за» не менш як 3 000 людино-годин; Ми повинні централізувати художню самодіяльність Голова профкому І. ГнІдаш говорить, що на активі неоднора ­ зово йшла мова про одну з важ ­ ливих ділянок університетського життя — художню самодіяльність, яка за останні два роки помітно погіршала. Чулася справедлива критика на адресу профкому, за ­ відуючого студентським клубом М. Соколовського. Але основною причиною такого погіршання, на його погляд, є те, що учасники художньої самодіяльності не зо ­ середжені в університетському масштабі, не йдуть в загально- університетські гуртки, а роз ­ сіяні по факультетах, працюють в факультетських гуртках. При такому становищі дуже важко мати справжню самодіяльність. Зараз повинна йти і йде під ­ готовка до міського огляду, але йде вона такими темпами, що ви ­ кликає серйозні побоювання. Треба якнайшвидше основні си ­ ли самодіяльності зосередити при студентському клубі університе ­ ту. Недоліки — виявити, їх причини — усунути! До присутніх звернувся секретар комітету комсомолу університету Б. Решетняк. Він говорить: «Усі виступи свід ­ чать про те, що активісти університету правильно розу ­ міють завдання, які стоять перед комсомольською організа ­ цією в світлі рішень XXI з ’ їзду КПРС. Не дивно, що сьо ­ годні говорять саме про недоліки в роботі, а не про досяг ­ нені успіхи. Якщо в університеті маємо 375 академзаборгованостей, якщо зриваються концерти, якщо знизився рівень роботи в школах — значить недостатня учбово-виховна роботі ^ комсомольських організаціях факультетів. Причини перш за все слід шукати в тому, що комсо ­ мольські бюро факультетів значно менше стали придіддти уваги трудовій дисципліні. Припускають зайвий лібералізм. Знизилась вимогливість і контроль над виконанням по ­ ставлених завдань. Зараз з новою силою в університеті розгортається зм: гання за право називатися кращою комсомольською групою. ’ Треба, щоб усі комсомольські групи включились у це зма ­ гання. Слід сподіватись, що на виклик комсомольців гірничото інституту на змагання по впорядкуванню та реконструкції вулиці Клочківської наші комсомольці відповідатимуть с; лінною комсомольською працею. ,нашу енергію, наш розум, нашу працю! «ий лише руками всього народу. Тому треба домогтися, щоб кож ­ ний комсомолець, кожний сту ­ дент університету мав громадське «вручення і творчо, ініціативно його виконував. Тим же, кому більше до душі сидіти склавши руки, бути осторонь загальної справи народу, не повинно бути ^ісця в нашому колективі. «Если тебе комсомолец имя — имя крепи делами своими» — цю головну заповідь іноді у нас за ­ бувають. Забули про неї студенти ▼V’ курсу російського відділення філфаку. Партійним бюро було доручено їм важливу справу — працювати агітаторами під час передвиборної кампанії, але во ­ ни категорично відмовились від цієї роботи, жодного разу не по ­ звали у виборців і цим поста ­ вили під загрозу зриву серйозний, політичний захід. Таке безвідпо ­ відальне ставлення до дорученої ■справи повинно стати предметом принципового обговорення колек ­ тиву філологів. Треба заставити відповідати тих, хто нехтує свої комсомольські обов ’ язки. Але це не турбує поки що ні факультет, ні комітет. Слід визнати, що цей випадок не є в університеті єдиним пору ­ шенням комсомольської дисцип ­ ліни. Нещодавно з-за неявки учасників були зірвані концерти в підшефних колгоспах, з тієї ж причини не відбувся концерт на виборчій дільниці. Винуватці — комсомольські бюро -біологічного, радіофізичного, фізико-математич- ного та хімічного факультетів. І, нарешті, безпрецедентний ви ­ падок в історії університету: 9 березня з-за неявки більшості запрошених не відбулися збори університетського комсомольсько ­ го активу. У деяких студентів знайшлися справи більш важли ­ ві, ніж обговорення завдань, роз ­ в ’ язання яких вимагає від нас життя. Всі ці приклади свідчать про деяке загальне погіршення дисцип ­ ліни комсомольської організації. Це пояснюється тим, що ми часто були недостатньо вимогли ­ ві до нехлюїв та нероб, лібераль ­ ні до нерадивих студентів. Ми не повинні допустити, щоб іржа лібералізму роз ’ їдала залізо комсомольської дисципліни. Не ­ хай лінія нашої поведінки ви ­ значається лозунгом: «Жодного порушення дисципліни — без ува ­ ги, жодного серйозного проступ ­ ку — без суворого покарання». В ’ ялість комсомольської роботи в ряді груп пояснюється не тим, що люди у нас погані, а невмін ­ ням низових вожаків (прупоргіп. членів курсових бюро) організу ­ вати людей на живу, цікаву справу. Траплялося і так, що групорг хотів працювати, але не знав, що і як треба робити. А ко ­ мітет комсомолу не завжди по ­ давав їм своєчасну дійову допо ­ могу. Так траплялося тому, що регулярного навчання комсомоль ­ ського активу в університеті не. було. Комітетові комсомолу слід в найближчий час налагодити си ­ стематичну щомісячну школу ак ­ тиву, яка охопить комсоргів, про ­ форгів, старост груп, курсові комсомольські бюро. На ці за ­ няття слід виносити питання по ­ літичного і естетичного вихован ­ ня, обговорювати завдання, що стоять перед групами, влаштову ­ вати семінари з обміну досвідом. Слід серйозно зайнятися ви- ’ вченням досвіду роботи інших вузів. Треба частіше бувати в ін ­ ститутах Харкова та інших міст. Вже намічено у березні — квітні надіслати до Москви спільну комсомольсько-профспілкову де ­ легацію для вивчення досвіду ро ­ боти громадських організацій МДУ. З метою активізації діяльності у групах комітет комсомолу ого ­ лосив змагання за право назива ­ тися кращою групою університе ­ ту. По всій країні між комсомоль ­ ськими молодіжними бригадами, дільницями, цехами розгорнулися змагання за право називатися ко ­ лективами комуністичної праці. Студенти не можуть лишатися осторонь цієї справи. Нехай і в нас лозунгом кожної групи буде; «Вчитись, жити і працювати по комуністичному, по-ленінськи». Необхідно в усіх групах прове ­ сти збори для ’ обговорення умоз змагання, обрання конкретних зобов ’ язань. Лише в тому випад ­ ку, якщо в цей рух включаться не окремі, а всі групи, можна розраховувати на успіх. Товариші! Перед вами великі завдання. Партія створила всі умови для того, щоб молодь могла добре вчитися, працювати і якнайкраще виявляти свої твор ­ чі здібності. Немає сумніву в тому, що ком ­ сомольська організація універси ­ тету завжди буде надійним по ­ мічником партії у справі кому ­ ністичного виховання студентів, яким належить будувати кому ­ нізм і жити в комунізмі! ОЛЬСЬКОГО АКТИВУ вкласти у комсомольську скарбничку університету 350 000 карбованців; * зміцнювати співдружність студентів з бригадами комуні ­ стичної праці заводу імені Малишева, Шебелінки і будівни ­ ками університету. В 1959 році організувати дза виїзди агіт- культбригад в Шебелінку. Поліпшити шефську роботу в кол ­ госпах Дергачівського району, налагодити політико-виховну ^роботу серед будівельників університету, забезпечити систе ­ матичне проведення у будівельників політгодин, лекцій, спіль ­ них вечорів відпочинку, спортивних заходів і т. ін; підтримати ініціативу комсомольців філологічного факуль ­ тету про перехід на самообслуговування в учбових корпусах з тим, щоб підготувати умови для переходу у 1960 році всіх учбових корпусів на повне самообслуговування. 4. Комітету комсомолу і факультетським комсомольським бюро звернути особливу увагу на поліпшення виховання сту ­ дентів, для чого більше практикувати проведення тематичних зборів і вечорів, теоретичних конференцій, диспутів, вечорів запитань і відповідей, зустрічі зі старими комуністами — учас ­ никами громадянської та Великої Вітчизняної війни, будів ­ никами перших п’ятирічок, першими комсомольцями, членами бригад комуністичної праці. 5. Покращити шефську роботу у школах. Кожний комсо- ^иолець — майбутній викладач — мусить не менш одного ро ­ ку пройти практику піонерської роботи у підшефних школах та інтернатах. 6. Вживати різноманітні форми роботи студентського клубу, ширше залучати студентів до гуртків художньої самодіяль ­ ності, домогтися створення в університеті доброго хорового колективу, танцювального та драматичного гуртків, духово ­ го та естрадного оркестрів, оркестру народних інструментів. 7. Активізувати роботу по підготовці в університеті роз ­ рядників і майстрів спорту. Забезпечити одержання всіма комсомольцями спортивних розрядів. 8. Комітету комсомола і факультетським бюро звернути особливу увагу на систематичне навчання комсомольського ‘ активу. По факультетах щомісяця провадити семінари ком ­ соргів груп і членів курсових бюро з питань підвищення марксистсько-ленінської освіти, методики комсомольської ро ­ боти, літератури та мистецтва. Збори комсомольського акти ­ ву ХДУ запевняють рідну Комуністичну партію в тому, що комсомол університету буде і надалі її надійним помічником в справі комуністичного виховання студентів, яким належить будувати комунізм і жити в комунізмі! Лабораторні заняття з якісного аналізу. На фото: в лаборато ­ рії працює другокурсни ­ ця хімічного факультету. В. СОЛОВЬЙОВА. Від імені студентів- вечірників Комсомольці університету доб ­ ре знають, — говорить студенг першого курсу вечірнього відді ­ лення фізмату К. Ніжник, що цього року почало працювати ве ­ чірнє відділення ХДУ. Але мину ­ ло вже півроку, а комсомоль ­ ською оірганізацією з вечірника- ми не було встановлено ніякого зв ’ язку, хоча з нашого боку були неодноразові спроби. Чому ми наполягаємо на необ ­ хідності такого зв ’ язку? По-пер ­ ше, тому, що ми — теж студенти ХДУ, і ми хочемо, щоб універ ­ ситет був для нас таким самим рідним домом, як завод, школа, підприємство, на яких ми пра ­ цюємо. Ми, вечірники, бажаємо брати участь в роботі студент ­ ських організацій, гуртків само ­ діяльності, преси та інш. По-дру ­ ге, погодьтеся, що нам навчати ­ ся важче, ніж вам. І нам потріб ­ на ваша допомога, ваші поради щодо навчання в університеті, щодо особливостей опанування тим чи іншим курсом. Говорить рада гуртожитку по вулиці Артема, 49 Від її імені виступив на збо ­ рах голова студради тов. Гераси- менко. Він говорив про велике значення виховної роботи серед студентів, яка буде провадитись студрадою, про необхідність уріз ­ номанітнювати форми цієї роботи. Особливо зросла роль студ ­ ради сьогодні, після переходу гуртожитків на самообслугову ­ вання. Але, на жаль, комендан ­ ти, так би мовити, відстають від життя, погано допомагають сту ­ дентам налагодити порядок у гуртожитку. Адже шефство — справа всього університету — Кілька слів про те, як ідуть справи з шефською робо ­ тою в дитячій колонії Куряжу, — так розпочала виступ студентка філфаку Васько. Всі знають, що ХДУ був ініціатором шефської роботи в дитячих трудових коло ­ ніях Союзу. І зараз ми можемо сказати, що університет продов ­ жує йти в перших лавах шефів дитячих колоній. Та не про те треба зараз го ­ ворити. Комсомольська організа ­ ція філфаку, вважаючи, що у шефів робота іде гаразд, дуже мало допомагає нам. Так само ставиться до справи і комітет комсомолу. Коли потрібно було дати концерт у колонії, шефам довелося подолати багато труд ­ нощів, щоб зібрати концертну бригаду. Із скрутного становища нас виручила V група II курсу фізмату (комсорг Босін), яка одна дала добрий концерт. Я пропоную створити в уні ­ верситеті постійну агітбригаду, яка б давала концерти в підшеф ­ них організаціях. Повертаюсь до шефської робо ­ ти у Куряжі. Групі шефів необ ­ хідний досвідчений керівник. Крім того, зараз виявилося, що багато колоністів пишуть вірші. Треба поетам університету керу ­ вати початківцями колонії, непо ­ гано було б організувати неве ­ личке видання збірки віршів ко ­ лоністів. Знов марно витрачаємо час — Кожен- з нас, сту ­ дентів — говорить пред ­ ставник істфаку Шува ­ ев, — хоче якнайшвидше побачити свій палац “Науки вільним від мот ­ лоху, цегли, і внести свій вклад у справу спо ­ рудження нової будови університету. Але при- чина серйозних непола ­ док криється не лише в студентах, а й у самій організації справ на бу ­ дівлі. Багатьом студентам, які вчасно приходять на будівництво, робити ні ­ чого. Доводилось іноді навіть знімати з роботи студентів геологів. І все це тому, що представник будівництва т. Шумаков про розподіл студентів по окремих дільницях не дбає. Необхідно серйозно розробити графік роботи студентів, вчасно перед ­ бачити, що і коли вони будуть робити, щоб ні ­ якої плутанини більше не було.. Справи фізматівські * Гаряче говорить про них сту ­ дент II курсу, член комсомоль ­ ського бюро факультету тов. Шустик. Він зачепив багато важ ­ ливих, актуальних питань, і, яіерш за все, — питання про ус ­ пішність. Він навів приклади несумлінного ставлення до праці, до оволодіння обраною спеціаль ­ ністю. Особливо погана успішність на перших курсах. Звичайно, винні самі студенти, але якась частина вини припадає на деканат — студенти не відповідають за по ­ рядок проведення лабораторних робіт. Фізмат узяв зобов ’ язання своїми силами відбудувати спор ­ тивний зал. Другий курс першим відробив на будівництві. Але не всі групи працювали однаково. Ось, наприклад, секретар комі ­ тету комсомолу т. Решетняк від ­ значав третю групу як найкращу, а насправді вона зайняла мало не останнє місце. Тов. Шустик торкається і пи ­ тання роботи в школах. Вожа ­ тим мало допомагають, семінари для них не організовані, а досві ­ ду роботи вони не мають. Комі ­ тет комсомолу все ще не звертає потрібної уваги на цю важливу справу. Жити, вчитися і працювати по-комуністичному! Заклик свідомо ставитись до навчання, громадської роботи, суворо дотримуватись дисципліни пролунав у виступі секретаря комсомольської організації істо ­ ричного факультету В. Танцюри. На факультеті, говорить він, на ­ вчається близько 80 процентів студентів, що прийшли з вироб ­ ництва. Вони чесно, по-комуні ­ стичному працювали на вироб ­ ництві. їх глибоко зацікавили збори, проведені на факультеті на тему — «Жити, працювати, вчитися по-комуністичному!». З обуренням розповідав В. Тан- цюра про байдужих, скептично настроєних студентів, які, при ­ йшовши до нас зі шкільної лави, не відчули ще великої виховної сили праці. На тематичних зборах IV кур ­ су «Що ти зробив за 4 роки навчання в університеті?» сту ­ денти висловлювали вірні думки про шкоду байдужості, егоїзму.. Вони засудили поведінку Замя- тіна, який і сам не відмовлявся, що його ставлення до колекти ­ ву — прояв егоїзму. Танцюра закинув на адресу комітету комсомолу обвинувачен ­ ня в недостатній увазі до вихо ­ вання комсомольців, ліберально ­ му ставленні до студентів, вчин ­ ки яких вимагають суворого по ­ карання. ,ЛИСТИ ДО РЕДАКЦІЇ ПРО СПРАВИ КОМСОМОЛЬСЬКІ Змагання між групами ще яв розгорнулось XXI з ’ їзд КПРС дав могутній поштовх розвиткові народної іні ­ ціативи. По всій країні між ви- робничими бригадами та дільни ­ цями розгорнулося змагання за право називатися бригадою ко ­ муністичної праці. Цей патріо ­ тичний почин знайшов широкий відгомін у нашому університеті. Нещодавно комітет комсомолу ХДУ звернувся до всіх груп уні ­ верситету з закликом почати боротьбу за право називатися кращою групою університету. Як же підтримала цей заклик комсомольська організація фіз ­ мату? На жаль, комсомольці фізмату ще не можуть похвали ­ тися успіхами. Це питання поки що не обговорювалось на курсо ­ вих зборах. Можна бути певним, що не всі комсомольці навіть знають про Звернення комітету комсомолу. Тому й не дивно, що такий корисний і цікавий почин не знайшов належної масової підтримки. Ось, приміром, що зміг роз ­ повісти про стан змагання між групами фізмату член комсо ­ мольського бюро факультету Се- миволос; — У нас ще недостатньо ви- користані всі можливості для розгортання змагання між гру ­ пами;. Але ж хіба не справа комсо ­ мольського бюро підняти іні ­ ціативу комсомольців? Мало зміг додати до слів Семиволоса і секретар комсомольської органі ­ зації II курсу математик Ба ­ бенко. Правда, не треба робити ви ­ сновків, що на фізматі зовсім не відгукнулись на заклик комітету комсомолу. Вже змагаються між собою 29 та 21 групи II курсу. Але треба підбивати підсумки цього змагання, доводити їх до широких мас, що значно сприяло б розповсюдженню позитивного до ­ свіду в комсомольській роботі. Але це, на жаль, не робиться. Обов ‘ язок комсомольського бю ­ ро фізмату підтримати і почин п ’ ятої групи фізиків II курсу, які почали боротьбу за право нази ­ ватися групою комуністичного навчання, викликають на змаган ­ ня інші групи, і зробити це слід якомога оперативніше. О. РОМАЩЕНКО, наш власкор. Щира розмова Комсомольці-другокурсники ра- : діофаку зібрались на збори, щоб: обговорити результати сесії. А: оскільки сесія у вузі — це в: значній мірі покажчик праці ком-і сомольської організації, то йі розмова вийшла далеко за межі; екзаменів. ■ Аналізуючи результати скла-; дання екзаменів, член комсомолі.-; ського бюро курсу С. Кореннийі підкреслив, що найкраще склада і ли студенти 23 групи, дружногс; колективу, який систематичне: працює весь семестр. і Збори одностайно погодились зі секретарем- комсомольської орга-і нізації Карпуком, який закликав: настійно боротись за зміцненії?.: трудової дисципліни, за відвіду-і вання лекцій, за товариську вза ­ ємодопомогу, за створення ат ­ мосфери нетерпимості навколо тих, хто не хоче навчатися яг. слід. Розмова зав ’ язалась гаряча: і про організацію шахових і стрі ­ лецьких змагань, і про культпо ходи, і про масовість художньої самодіяльності палко говорили комсомольці. Висловлюючи дум ­ ки багатьох, Умнов і Гейвандов пропонували кожний вечір орга нізовувати так, щоб він перетво ­ рився на культурний і кориснії! відпочинок. І після кожного доб ре організованого заходу — зма ­ гань, вечора чи поїздки до під ■шефних — ще дружнішим станс колектив, легше буде боротись за високу трудову і комсомольську дисципліну. А, на жаль, справа тут ще далеко не блискуча, по ­ рушень дисципліни ще багато Хоча б такий факт: з 96 комсо ­ мольців більше 20 на збори не з ’ явилися. ■ Слід було б обов ’ язково поці­ кавитись, чому вони вважають себе вільними від виконання пра ­ вил комсомольської дисципліни. І якщо жодного разу не зали ­ шиться без з ’ ясування випадок порушення дисципліни, тоді мож ­ на бути певним: справа піде добре. А. ГНАП, студент радіофізичного факультету. Роботу спортивного активу зірвано Чому так сталось? 6 березня 1959 року о 19.00 в Ленінській аудиторії відбудеться спортивний актив, — повідомля ­ ли розвішені об ’ яви і запрошу ­ вальні квитки. Квитки одержува ­ ли студенти-спортсмени і по лінії комітету комсомолу, і по лінії профкому, і по лінії кафедри фізвиховання. Здавалось би, все для проведення заходу передба ­ чено… але… не була передбачена несвідомість окремих комсомоль ­ ців. Про це навіть говорити неприємно, але доводиться… Ак ­ тив не відбувся. Очевидно, в його роботі цікаво було взяти участь лише викладачам кафед ­ ри та ще 19 комсомольцям. На актив не з ’ явився жоден секретар факультетського ком ­ сомольського бюро. З відпові ­ дальних за оборонно-спортивну роботу на факультетах знайшов час для активу лише представник біофаку Кривецький. Жулай (ра- діофак), Шевченко (хімфак), Мо- сенцева (істфак), Самусь (геол ­ фак) не знайшли за потрібне не лише організувати явку своїх спортсменів, але й з ’ явитись са ­ мим. Вже не кажучи про Оси- пенка з філфаку, який взагалі нічого не робить на факультеті. А комсомольське бюро чомусь все ще не заслухало Осипенка, не примусило його працювати. Зараз обов ’ язок комсомоль ­ ських активістів провести значну роз ’ яснювальну роботу на фа ­ культетах. Спортивний актив по ­ винен відбутися. Він повинен бути одним з серйозних етапів розвит ­ ку спортивної справи в універси ­ теті. Г. ШВЕЦЬ, член комітету комсомолу З приводу… Обурення тов. Швеця зрозумі ­ ле, але чи має він повне мораль ­ не право на таке обурення, він, як член комсомольського коміте ­ ту університету? Нам здається, що в зриві роботи активу чима ­ ла вина комсомольської громад ­ ськості. Відомо, що все на світі має причину і наслідок. Так ось зрив спортивного активу, неявка на нього спортсменів — лише наслі ­ док. Причина — в погано органі ­ зованій спортивно-громадській роботі в нашому університеті, в тому, що наші громадські орга ­ нізації, в тому числі і комітет комсомолу, неприпустимо мало приділяють уваги спортивному життю. Не існує системи контро ­ лю за діяльністю факультетських активістів спорту, не притягають ­ ся до суворої відповідальності спортсмени, які своєю недисцип ­ лінованістю підводять нашу ко ­ манду; на змаганнях, естафетах не побачиш серед глядачів-бо- лільників комсомольських і проф ­ спілкових активістів. Чи цікавився як слід комітет комсомолу працею комсомольців, членів правління клубу, чи знає тов. Швець, що Утва і Холодний не утруднюють себе навіть від- віпчванням засідань клубу? Чи вжив комітет якихось заходів? Ні. А як поставлена спортивні пропаганда? Агітація за спорт? Погано. Безумовно, можливо і кафедрі повинна виявляти ще більш напо ­ легливості і завзятості в усіх цих питаннях. Але одна, без допомо ­ ги комсомольського і профспіл ­ кового активу, вона багато зро ­ бити не зуміє. Невипадково ЦК КПРС затвердив рішення -пере ­ дати справу спорту в країні де рук громадських організацій. В нашому університеті громадські організації поки що- не приступи ­ ли до виконання цього рішення. В. ГАВРИЛОВ, викладач кафедри фізвиховання та спорту. Ще раз про недоліки в організації харчування студентів На сторінках нашої газети «Харківський університет» вже не раз ішлося про незадовільну роботу їдальні у новій будові. Але істотних зрушень не помітно. Як і раніше, якість страв у їдальні дуже низька. Варто один раз покуштувати борщ, який готують тут, щоб потім протягом довгого часу з почуттям огиди на нього дивитись. Такого ж смаку сирники, занадто багато води у компоті. Гречана каша така су ­ ха, що з ’ їсти її майже неможливо. Тому вона й залишається зав ­ жди в тарілках. Нема можливості вибрати гарнір. Відвідувачі змушені брати ті страви, які заздалегідь приготовлені, вже за ­ стигли. Записів про недоброякісну їжу багато у книзі скарг, але, здається, туди ніхто не заглядає… Не задовольняє нас і робота буфету. Тут ніколи не буває деше ­ вих сортів ковбаси, свіжого молока, кефіру, кислого молока. Вже кілька тижнів не працює буфет на шостому поверсі (в примі ­ щенні географічного факультету). Недоліки в організації студентського харчування серйозно за ­ важають повсякденному навчанню. КАРАЧУН, БОРОВИК, ЦИГАНОК. студенти фіз-мат. ф-ту. До нас звертається вихованець університету Добридень, друзі! Як живете, працюєте? Мене, мабуть, як і кожного випускника університету, дуже цікавлять усі новини університетського життя, а їх, безумовно, багато. Живу і працюю я у великому ураль ­ ському місті Челябінську. Посада моя — ■ старший економіст статуправління. Дуже вдячний рідному економічному факульте ­ тові, який, здається, непогано підготував мене до самостійної праці. Ще викладаю політичну економію у технікумі. Навчаю інших і вчусь сам. Якщо хочете, можу розповісти Вам про життя студентської молоді Челябінська. Тут є медичний, політехнічний, педагогіч ­ ний інститути. І велике до Вас прохання: якщо можна, надсилайте мені, будь ласка, газету «Хар ­ ківський університет». З привітом Іван МАЗУР. Спасибі Вам, Леоне Михайловичу! З відвертою радістю зустрічаємо ми, вихо- ванці-куряжани, приїзд до нас професора Хар ­ ківського університету Леона Михайловича Ан- дреасова. Він побував у нас уже декілька разів. З захопленням слухали ми його цікаві лекції і про хімію, і про розви ­ ток кіномистецтва. Без ­ межно вдячні ми йому за увагу до нас. Ми сподіваємось, що Лео:і Михайлович буде на ­ шим частим гостем і що інші шановні професори і доценти нашого дру ­ га — університету ■ — теж побувають у нас. Вихованець Пачковський. Стенд-ювіляр Тим, хто не бачив цього історичного стенда, радимо неод ­ мінно піднятись на НІ поверх філологічного факультету, про ­ йти вглиб коридору, запалити сірника, щоб… побачити його — стенд оборонно-спортивної роботи філологічного факультету. Це дуже заслужений і старий стенд. З дня його народження минуло вже багато… близько 100 років. Не жахайтесь, що він такий обідраний, жалюгідний, що на ньому багато пустих місць там, де раніш були фото! Не поспішайте обурюватись, шановний читачу, не поспі ­ шайте! Цей стенд… о, то — цінна реліквія філологів, він збе ­ рігатиметься, очевидно, ще довго, як покажчик «зраз ­ кової» діяльності активістів спорту на факультеті. І ПРИХОДЬКО В рідному колективі За традицією, співробітники центрального апарату універси ­ тету щорічно відзначають Між* народний жіночий день 8 берез ­ ня. Особливо дружно, весело пройшов вечір цього року. Святковий одяг, музика, квіти, чудово прибраний стіл, пісні, сміх… З теплим привітанням звер ­ нувся до жінок проректор по науковій частині професор В. Ф. Лаврушин. А подякам, жартівли ­ вим і серйозним, на адресу од ­ ного з активних організаторів вечора, чудового кулінара і кон ­ дитера, начальника відділу кад ­ рів Олени Іванівни Шутенко не бум краю. Як хороше почуваєш себе на таких вечорах у дружному, рід ­ ному колективі! Р. чопп. У вільну годину студенти ПІ курсу історичного факультету Ми ­ кола Пащенко і Анатолій Павленко люблять пограти у шахи. Ось і зараз вони у себе вдома, в 13 кімнаті по вул. Артема, 49, розіг ­ рують цікаву партію. Практику слід організувати краще НОТАТКИ ВЧИТЕЛЯ Б АГАТО разів дово ­ дилось мені, вчи ­ телю російської мови середньої школи No 49, брати участь у проходженні студента ­ ми філологічного факультету уні ­ верситету практики в нашій шко ­ лі. Нам, учителям, помітні деякі недоліки у підготовці студентів до проведення практики. Ще до практики студенти слу ­ хають курс методики викладання російської мови, літературного читання і літератури, але вони в цей період в школах не бу ­ вають, не спостерігають на прак ­ тиці того, про що їм читають у теоретичному курсі методики. Та ­ ким чином штучно вже намі ­ чається розрив теорії з практи ­ кою. Мені здається бажаним при читанні курсу методики хоча б основні типи уроків продемон ­ струвати студентам безпосе ­ редньо в школі. Велику користь могли б тут принести керівники – методисти, які б своїми уроками показали на практиці і студентам, і нам, шкільним вчителям, різні типи уроків, показали б, як зробити урок навчальним в усіх його частинах. Безумовно, студенти зобов ’ яза ­ ні протягом усього періоду прак ­ тики відвідувати всі уроки з своєї спеціальності, а не лише добре підготувати і провести по ­ трібну за планом кількість уро ­ ків. Що ж роблять зараз деякі сту ­ денти в нашій школі? Вони ие лише не бувають, починаючи з другого тижня педпрактики, на уроках учителів, але навіть в ці ­ лому ряді випадків і на уроках, які провадять їхні співкурсники. Погане відвідування школи по ­ значається і на якості проведе ­ них студентами уроків, тому що вони не можуть здійснити над ­ звичайно важливого в нашій ро ­ боті принципу індивідуального підходу до учнів. Це, зокрема, виявилось на уроці у 8 класі у студента тов. Грицая. Погано знаючи клас, зовсім не ознайо ­ мившись з викликаним учнем Оковитим, Грицай перетворив опитування учня на діалог між учителем і учнем. Робота вчителя російської ‘мови вимагає і додаткових за ­ нять з відстаючими, позакласної роботи, але й цього деякі з сту ­ дентів не провадили. Таким чином, проходження практики частиною студентів в нашій школі головним чином (особливо в перший період) звелось до підготовки і прове ­ дення власних уроків, чого, без ­ умовно, недосить. П. І. ЮНОШЕВА. Редактор Б. ЩЕРБАНЕНКО,